
Майбутнє громадського транспорту та українська делегація на виставці TRANSEXPO у Польщі
Цьогорічна Міжнародна виставка громадського транспорту TRANSEXPO, що проходила з 12 по 14 жовтня у польскому місті Кельце, виправдала очікування експонентів – подія була насичена зустрічами, перемовами, яскравими прем’єрами автобусів та глядачами. Протягом трьох днів виставку відвідали понад 4000 гостей. І справді було на що подивитись.
На площі майже 8000 и кв свої новинки представили 100 експонентів із 9 країн. Перший день TRANSEXPO розпочався із захоплюючого представлення 12-метрового електробуса ARP e-vehicles – PILEA 12E.

Це перший в Польщі автобус з акумулятором у підлозі, що знижує його центр ваги та забезпечує рівну підлогу по всій довжині. Ці два елементи істотно впливають на комфорт водіння та пересування в автобусі. Великою перевагою автобуса PILEA також є запас ходу понад 400 км на одному заряді.
– Я не прихильник гасла «добре, бо польське», а «добре, бо добре», а якщо це ще й польський продукт, як у випадку з автобусом PILEA 12 E, то ще краще, – сказав Томаш Каммель під час презентації, вихваляючи новітній 12-метровий автобус від компанії Solec Kujawski.

Також відбулася прем’єра автобуса компанії-конкурента – Anadolu Isuzu. NovoCiti VOLT — перший 8-метровий електробус компанії. Оснащений електродвигуном TM4 Sumo MD потужністю 255 кВт. NovoCiti VOLT забезпечить нульові викиди та знижений рівень шуму в містах. Крім того, модель має найкращу маневреність серед електробусів. Презентація супроводжувалася шоу східного танцю живота та смаколиками.

Свого електробуса представила і компанія MAN Truck and Bus. Модель Lion’s City E забезпечує запас ходу понад 350 км на одному заряді батареї. Транспортний засіб доступний у трьох розмірах: 10, 12 і 18 метрів.
«Кожна версія автобуса була створена з урахуванням нульових викидів і максимального комфорту для пасажирів, а також відчуття подорожі в розкішних умовах», — говорить Клаус Валленштейн, керуючий директор «MAN Truck & Bus Polska».
Кожна модель опціонально доступна з інноваційною системою камер замість звичних дзеркал – MAN OptiView та багатьма іншими додатковими системами допомоги, які забезпечують більшу безпеку водія, пасажирів та інших учасників дорожнього руху. Транспортний засіб було названо « Міським автобусом 2023 року» на цьогорічній виставці IAA Nutzfahrzeuge в Ганновері.

Другим транспортним засобом, про який йшлося під час зустрічі, став вантажопасажирський електрофургон MAN eTGE, який може перевозити 8 осіб. Автомобіль також адаптований для перевезення людей з обмеженими можливостями, завдяки абсолютно плоскій підлозі, під якою встановлені акумулятори. Представлена версія була оснащена всіма заводськими опціями, в т.ч. повністю світлодіодними фарами, навігацією з 8-дюймовим дисплеєм, камерою заднього виду, електропакетом з підігрівом сидінь і керма, а також комфортною підвіскою водійського сидіння. Презентація відбувалася всередині автобуса Lion’s City E.

Свій електричний автобус на TRANSEXPO також представила новостворена компанія Arthur з Німеччини. Модель H2 BUS – це водневий автобус, який повністю виготовлятиметься в Любліні. Автобус працюватиме на паливних елементах потужністю від 60 до 125 кВт. Водень для живлення автобуса буде заправлятися під тиском 350 бар. Максимальний запас ходу автобуса на одній водневій заправці становить 450 км. У показі взяв участь співзасновник фірми Arthur – Філіп Грьонер.
«На нашу думку, екологія не обов’язково означає чимось жертвувати. Оператори громадського транспорту не повинні змінювати спосіб роботи транспорту лише тому, що вони перейшли на електробуси. Тому ми хочемо забезпечити таку саму продуктивність і зручність для наших клієнтів. Тож ми зосередилися на створенні найкращої альтернативи дизельному двигуну», — каже Філіп Грьонер.

Українська делегація на TRANSEXPO
ХVІ Міжнародну виставку громадського транспорту TRANSEXPO відвідали делегації з України. Представники комунальних підприємств та місцевих рад шукали автобуси, які добре працюватимуть у міських умовах, а також такі, які ефективно перевозитимуть пасажирів із міст у менші населені пункти.

Зокрема, ярмарку відвідали представники українських установ, що відповідають за міський та приміський транспорт у Вінниці, Луцьку, Івано-Франківську, Львові, Чернівцях та Ужгороді. Шукали насамперед 12- та 20-метрові автобуси: коротші — для перевезень із міста до приміських містечок, а довші — бажано низькопідлогові, які полегшать пересування в межах міста.
Українці насамперед цікавились екологічними електробусами – водневими та акумуляторними. Їхню увагу привернув, зокрема, прем’єрний автобус Pilea 12E виробництва польської компанії ARP E-Vehicles, а також турецькі автобуси, зокрема Anadolu Isuzu.

Представники українських інституцій ознайомились з актуальними пропозиціями компаній, які представили свої автобуси на Targi Kielce, і водночас скористалися можливістю запросити виробників взяти участь у тендерах.
Також варто зазначити, що через особливо складну ситуацію в Україні, пов’язану з ракетними обстрілами з боку росії, приїзд наших делегацій був під питанням до останнього.

На TRANSEXPO про громадський транспорт
Традиційно напередодні Міжнародної виставки громадського транспорту відбулася технічна конференція, організована співорганізатором виставки TRANSEXPO – Торгово-промисловою палатою міського транспорту. Цього року конференція пройшла у форматі комісії автобусного рухомого складу.
Серед тем, які обговорювали цього року, були: аналіз пожеж у міських електричних автобусах та їх протипожежний захист з точки зору виробника рухомого складу, а також питання, пов’язані з водневими автобусами. Багато цікавих тем, зокрема, обов’язкові нормативно-правові акти, пов’язані з громадським транспортом, обговорювали під час другої конференції, що супроводжувала виставку TRANSEXPO. Транспортну конференцію організувала Польська господарська палата автомобільного транспорту та експедиції.

Подорож у минуле
З нагоди виставки в Кельце Торгово-промислова палата міського транспорту представила надзвичайну виставку історичних автобусів. Найстарішою з машин була Somua Six. Цей 90-річний автобус є іконою довоєнного громадського транспорту. У Польщі його можна було знайти переважно у Варшаві. 9-метрова машина могла взяти на борт 44 людини, у тому числі 32 сидячих.

Крім того, на виставці також представлені два автобуси Jelcz – модель 043, яка є оригінальною, та більш впізнаваною завдяки своїй надзвичайно незграбній формі – PR110M. Крім того, класичний Autosan також знайшов своє місце на виставці. Наймолодшим транспортним засобом, представленим на ретро-експозиції TRANSEXPO 2022, став Ikarus 260. Цей одинадцятиметровий угорський автобус вперше з’явився в Польщі в 1970-х роках.
Наступна Міжнародна виставка громадського транспорту «TRANSEXPO» відбудеться з 16 до 18 жовтня 2024 року. До зустрічі!






-104x104-c-default.jpg)










