Які легкові автомобілі США були найдорожчими
У цей день, 12 грудня 1879 року народився Август Дюзенберг, який разом зі своїм братом Фредом стояв біля витоків знаменитої автомобільної фірми Duesenberg.
Легкові машини цієї марки увійшли в історію як втілення найвищого престижу і елегантності, чудової якості… і відповідно непомірної вартості.
Брати Дюзенберг починали з виробництва велосипедів і автомобілями почали займатися з 1906 року. А в 1921 році був випущений їх знаменитий автомобіль Duesenberg A, який став безсумнівним шедевром для свого часу.
Це був перший в історії США серійний автомобіль, який отримав рядний 8-циліндровий двигун з верхнім розподільчим валом. І на ньому – вперше у світі – було застосовано гідропривід гальм на всіх чотирьох колесах.
У 1926 році компанію Duesenberg, яка відчувала тоді значні фінансові труднощі, скупив багатий, заповзятливий комерсант Еррет Лоббан Корд. Новий власник поставив завдання: зробити «найбільший, найякісніший і найшвидший у світі автомобіль».
У підсумку 1 грудня 1928 року на Нью-Йоркському автосалоні був представлений супер-автомобіль Duesenberg J. Ця значна на вигляд машина мала колісну базу цілих 3,9 м.
Але головною фішкою був мотор, який розробив Фред Дюзенберг і виготовила фірма Lycoming. Ця рядна «вісімка» робочим об’ємом 6,9 л мала напівсферичну камеру згоряння і чотири клапани на кожен циліндр. Вона розвивала 265 к. с. і розганяла машину, що важить близько 2 т, до швидкості 185 км/год.
Автомобілі ці успішно випробовувалися на швидкісному треку в Індіанаполісі, в пробігу довжиною 500 миль – і тим довели свою надійність. І вони стали володарями ще одного рекорду: це були найдорожчі автомобілі, вироблені тоді в США. Шасі коштувало до 10 тис. доларів, а кузов, залежно від типу – ще 13,5 – 18 тис. доларів. Для порівняння: за ці гроші можна було тоді придбати чотири крутих седани Cadillac.
У червні 1932 року була випущена модель Duesenberg SJ, яка стала найпотужнішим тоді легковим автомобілем у світі. Її мотор, забезпечений механічним нагнітачем, видавав на-гора близько 320 к. с. І не дивно, що «максималка» перевищувала 200 км/год. Природно, рекордною була і ціна, яка досягала 25 тис. доларів. Потрібно сказати, що сама фірма Duesenberg виробляла тільки шасі – правда, з облицюванням радіатора, фарами і капотом. А кузовними справами займалися інші, спеціалізовані фірми – як американські, так і європейські. При цьому всі автомобілі, зрозуміло, отримували розкішне внутрішнє оздоблення з натуральної шкіри і дерева.
Ці супердорогі автомобілі випускалися в невеликих кількостях. Їх власниками були тільки дуже заможні люди: бізнесмени-мільйонери, знамениті кіноактори і автогонщики. Машинами цієї марки користувалися іспанський король Альфонс XIII, італійський – Віктор Еммануїл, румунський монарх Миколаї та ін.
У липні 1932 року в результаті автомобільної катастрофи загинув Фред Дюзенберг, і справи фірми різко пішли на спад. А 1937 року вона остаточно припинила випуск своїх машин. Всього за весь час було випущено 480 автомобілів серій J і SJ. Але компанія назавжди увійшла в автомобільну історію.