Від першого до третього Nissan Qashqai: як змінюються авто за 17 років еволюції
В автомобільній промисловості кросовери стали саме тим універсальним продуктом, який вирішують всі завдання. Давайте поглянемо як змінювався один з родоначальників класу Nissan Qashqai від першого покоління (J10) до третього (J12).
Як правило від поколіня до покоління автомобілі істотно додають в розмірі кузова та колісної бази. Деякі моделі за кілька поколінь примудряються перерости в наступний клас. Та у випадку з Qashqai здається Нісан знайшов оптимальний розмір та досить чітко його дотримується, не поспішаючи робити з Qashqai переростка. Давайте порівняємо. Перше покоління моделі мало довжину кузова 4315 мм, а сучасний варіант кросоверу – 4425 мм. Здається що приріст немалий, аж 11 сантиметрів. Та коли порівняємо розмір колісної бази, то тут видно що зміни не такі істотний. В порівнянні з моделлю 2006 року база Qashqai збільшилась на 3,4 см. Це корисний приріст, проте не радикальний.
Вага автомобіля та технології
Цікаво, що від покоління до покоління машини стають не тільки більшими за розміром, але й все більш просунутими за оснащенням. Та прогрес не позначився на вазі Qashqai. Як не дивно на перший погляд, та за три покоління маса машини змінилась на якісь 12 кг! Як таке можливо? Давайте подивимось.
По-перше сьогодні при виготовленні кузова автомобіля використовуються високоміцні сталі. Вони дозволяють зробити несучу частину кузова не тільки безпечнішою, ніж в попередників, але так само і досягнути цих параметрів за меншої товщини металу. Отож і маса такого кузову нижча. А по-друге, дає свої плоди даунсайзинг двигунів. Якщо раніше навіть базовий двигун був 1,6-літровий, а топовий і взагалі 2,0-літровий то зараз використовується не тільки менший та легший 1,33-літровий двигун, але він ще й значно ефективніший. Судіть самі. Якщо потужність 2,0-літрового двигуна сягала 142 кінських сили, то новий 1,33-літровий турбований двигун видає 150 к.с. Та ще відчутніша різниця в тязі. Якщо «двушка» старих Кашкаїв видавала 196 Нм тягового зусилля, то новий двигун вже 250 Нм, та ще й досягає піку при менших обертах двигуна, та зберігає максимальне значення крутного моменту майже у всьому діапазоні обертів. Це плюс як для динаміки розгону, так і економічності. Ну і звичайно ж що менший двигун ще й істотно легший.
Мультимедіа та системи безпеки
Найголовніша відзнака сучасних авто – смарт. Вони такі розумні, що аж страшно. Системи мультимедіа та активної безпеки роблять таке, про що раніше годі було ї думати. Хоч поки і не зовсім без проблем, але вже більш-мен працюють як андроід авто так і єпл карплей.
Із функцій, які реально сподобались в андроід авто це озвучка повідомлень, що прийшли на телефон та відповідь на них за допомогою голосу. Система сама розпізнає та розшифровує голосове повідомлення в текстовке. І перед відправко. Ще й перечитує, щоб впевнитись, що усе розпізнано вірно. І лише потім питає дозволу відправити.
Зручно що легко приєднати смартфон та слухати стрім музику через автомобільну аудиосистему.
Що не сподобалось, так те, що наприклад коли вмикаєш на телефоні навігацію через Waze чи Google Maps то автомобіль її підхоплює та дублює на екрані мультимедійної системи. А от вивести цю мапу на електронне табло панелі приладів перед водієм не можна.
Корисна річ – бездротова зарядка телефону. Не сенсація, не супер хайтек, а просто зручно що вона є.
Вже про це писав, але і цього разу не гріх повторити. Ніссанівці на відміну від багатьох колег з інших брендів, не схибнулись на тачскрінах. Так, є величенький екран мультимедійної системи, проте всі ключові функції продубльовані фізичними кнопками. Це стосується так само і налаштувань кліматичної системи. Супер зручно користуватись усім, не потрібно витрачати зайвий час на ходіння по меню, та підменю. Хоча при бажанні покопирсатись в налаштування – будь ласка. Наприклад функція масажу. Коли натискаєш кнопку на сидінні то вона вмикається чи вимикається. А якщо хочеться обрати між масажем поясниці, розслаблюючим чи тонізуючим масажем, то можна тицьнути в піктограму на дисплеї та тут вже змінювати налаштування як завгодно.
Чого не вистачає в смарт можливостях нашого тестового Qashqai? Саме на часі додати в меню системи українську мову.
Важлива частина безпеки це можливість побачити перешкоду на дорозі якомога раніше. І тут все ще на першому місці не супер технології, а просто чисте лобове скло. Практична річ, що суттєво покращує очищення скла та економить рідину омивача – форсунка, яка розташована безпосередньо на важелі склоочищувача. Спочатку навіть здається що на склі омивач з’являється прямо нізвідки.
Ще одна крута фішка Кашкая – світлодіодні фари. На перший погляд вони світять нормально, нічого надзвичайного. Але пересівши в машину зі звичайними фарами іноді прямо виходиш аби перевірити чи вони взагалі світять? Плюс оригінальний дизайн самих фар робить Qashqai дуже впізнаваним в нічному транспортному потоці.
Багажник та практичність
Ми вже казали, що розмір авто істотно не змінився, а основний приріст габаритів прийшовся на задній звис кузова. Відповідно підріс об’єм багажного відділення. В першого Кашкая він був 410, в другого 430, а в третього вже 479 літрів. Та мені більше імпонує те, що приділили багато уваги тому, щоб зробити багажник зручним.
В нашої тестової машини, яка в топовій комплектації Tekna+, є дві підлоги багажного відділення. Дві полички допомагають зонувати багажник та розділити вантажі. Полички двосторонні. Лицьова сторона має тканинне килимове покриття, а виворіт з покриттям з вінілу. На ньому легко перевозити не дуже чисті вантажі, та легко очищати. Ще одна опція, яка є в нашому авто – преміальна аудіосистема Bose. Чому про неї згадали в огляді багажнику? Тому що сабвуфер її розташовано в запасному колесі, яке сховано під підлогою багажного відділення.
Цікаво що багато з тих, хто проїхав на тестовому Кашкаї не змовлюючись відмітили в машині три опції: 12,3-дюймова цифрова панель приладів, бездротова зарядка мобільного тедлефону та електропривід кришки багажника. Це дивно, бо саме ці три опції виділені окремим пакетом, який можна додатково замовити (за 42 420 грн). Особисто мені спочатку здавалось, що електропривод кришки багажника для машини класу Qashqai – річ якась зайва. Та вже за пару тижнів ловиш себе на думці, що інши машини, в яких такої опції нема, якісь не сповна укомплектовані. Це ж зручно. Не треба напружуватись, гупати дверима, мурзати руки.
Який кліренс та повний привод
Щодо повного приводу, то треба зауважити що переважна більшість покупців віддає перевагу Кашкай з приводом лише на передні колеса. Це і зрозуміло, бо основний ареал існування кросоверів – міста. Що стосується прохідності нашого Кашкая, то тут треба адекватно себе запитати чого саме ви чекаєте від авто? Навряд чи в місті ви зіткнетесь з ситуацією, коли вам буде мало його клиренсу в 180 мм та можливостей повного привода. В штатних режимах машина передньопривідна та через міжосьовий диференціал з електронним керуванням може віддавати заднім колесам до половини тяги. А завдяки роботі електроніки, яка підгальмовує колесо що бускую, ви отримуєтете також ефект роботи блокування міжколісних диференціалів.
Іншими словами їздити по слизькій дорозі, снігу парковок, погано почищений шляхах передмістя на Qashqai з повним приводом легко. Для цього навіть не потрібні особливі навички. За вас все робить електроніка. Хоча, як ми вже й казали, за статистикою переважна більшість кросоверів купують в моноприводному виконанні. Так що з переваг залишається лише висока посадка авто. Та форсуючи снігові перепони майте на увазі, що на дні Кашкаю є виступаючі елементи, що прикриті м’яким захистом. Занадто захопившись офроадом можна його пошкодити.
Прогрес відчутний в кожному аспекті
Порівнюючи сучасний Qashqai з машиною першого покоління відчувається, що автомобілі змінились дуже відчутно. Не стільки за розмірами чи потужністю. Докорінні зміни відбулись в усьому. Та найбільш відчутний прогрес в безпеці та інфотейманті.