
Першому у світі мотоциклу виповнилося 140 років
Днем народження мотоцикла вважається 29 серпня 1885 року, коли Готтліб Даймлер подав заявку на патент на двоколісний моторизований транспортний засіб. З нагоди 140-річного ювілею копію цього первістка буде показано у дії 31 серпня на виставці Classics & Coffee, на території музею Mercedes-Benz у Штутгарті. На жаль, оригінал мотоцикла було знищено під час пожежі на заводі у Каннштатті 9 та 10 червня 1903 року.
Перший мотоцикл Даймлера, патент на який було видано 11 серпня 1886 року, став справжнім проривом в індивідуальній мобільності. Це був перший функціональний транспортний засіб з двигуном внутрішнього згоряння.

Мрія Даймлера забезпечити моторизацію у трьох стихіях – на землі, на воді та повітрі – незабаром стала реальністю. В 1886 ДВС з’явився на першому самохідному екіпажі, в тому ж році – і на моторному човні. Наступного року двигун встановили на залізничній платформі, а 1888-го – і на дирижаблі.

На мотоциклі було встановлено одноциліндровий двигун, який Готтліб Даймлер та Вельгельм Майбах розробляли протягом двох років. Заявку на патент було подано 3 квітня 1885 року. Мотор отримав прізвисько «годинник дідуся» через свою форму. Він розвивав 0,5 к. с. при 600 об/хв.

Перед водієм було два важелі: металевий керував сумішоутворенням, а дерев’яний вмикав привід або активував гальмівні колодки на задньому колесі. Позаду сидіння можна побачити невеликий латунний бачок із насосом. У ньому було пальне, але аж ніяк не для живлення двигуна, а для нагріву калільної трубки запалення.

Крутний момент передавався від колінчастого валу до редуктора за допомогою шкіряного ременя, як на парових двигунах. Перемикання передач було своєрідним. Ремінь можна було надіти на два шківа різного діаметра, що забезпечує два фіксованих передавальних числа.


Двоколісний первісток мав дерев’яну раму та дерев’яні колеса із залізними ободами. З боків були встановлені невеликі підтримуючі колеса малого діаметру, які, щоправда, ускладнювали проходження поворотів. Мотоцикл розвивав швидкість до 12 км/год. Цікаво, що 10 листопада 1885 року син Даймлера – Арнолдьд проїхав на первістку близько трьох кілометрів, з Каннштатта в Унтертюркхайм й назад.























