
Імпортовані авто в Україні в півтора раза частіше мають скручений пробіг
Імпортовані авто становлять значну частину ринку вживаних автомобілів у Європі, тому покупцям слід ретельно оцінювати всі ризики перед купівлею. Оскільки країни не обмінюються даними щодо транспортних засобів, ринок переповнений авто зі скрученим пробігом.
Згідно з дослідженням компанії carVertical, покупцям в Україні слід бути особливо обережними – транспортні засоби з-за кордону в півтора раза частіше мають скручений пробіг.

Імпортовані авто — більш ризикований варіант
Аналіз звітів про історію транспортних засобів, придбаних в Україні з вересня 2024 року по серпень 2025 року, виявив, що 9,5% перевірених транспортних засобів мали скручений пробіг. Проте загальна статистика не повністю відображає реальні масштаби махінацій з одометрами. Серед імпортованих авто 10,2% мали скручування пробігу проти 6,7%, що використовувалися лише в Україні. Отже, ймовірність скручування пробігу для імпортованих транспортних засобів приблизно в 1,5 раза вища.

З понад понад 10 тисяч водіїв Європи 46,3% взагалі не довіряють продавцям уживаних авто. Чимало покупців було обмануто в минулому, тож купівля вживаного транспортного засобу часто є джерелом стресу. Оскільки записи пробігу, історія аварій та інші важливі дані транспортних засобів лишаються в країнах походження, деякі продавці та салони можуть навіть не знати, що авто, виставлене на продаж, має скручений пробіг чи потрапило в серйозну аварію.
Майже 8 із 10 перевірених авто в Україні були імпортовані
Рівень імпорту в межах Європи суттєво різниться. Найбільше імпортованих авто зареєстровано в Латвії, Литві, Україні та Сербії. З усіх авто, перевірених carVertical в Україні, 78,4% були ввезені з-за кордону, а 21,6% були місцевими. Що більше авто імпортується в країну, то вищий шанс придбати транспортний засіб із прихованими проблемами.
35% покупців авто заявили про обман
У разі використання авто в одній країні з моменту його виготовлення, місцеві органи зазвичай мають чимало даних про його історію. Але, у разі імпорту транспортного засобу, дані про його історію не завжди «подорожують» із ним. 83,2% респондентів у Європі вважають, що покупці повинні мати доступ до історії транспортного засобу, а 61,5% заявили, що підтримують обмін даними у зв’язку з цим.

Дослідження показало, що 35% водіїв були обмануті продавцями, придбавши авто зі скрученим пробігом або прихованими дефектами. Більша прозорість даних транспортних засобів має зменшити рівень шахрайства та забезпечити необхідну ясність на європейському ринку вживаних авто.














