-871x572-c-default.jpg)
Чи завжди безпечний круїз-контроль?: Круїз під контролем
Чемпіонат Євро 2012 залишив нам кілька хороших «автобанів», на яких теоретично повинен бути затребуваний круіз-контроль. Але наскільки зручний такий «девайс»? Відповідь на це запитання ми шукали на трасі Київ – Львів на тестовому Renault Megane.
Чемпіонат Євро 2012 залишив нам кілька хороших «автобанів», на яких теоретично повинен бути затребуваний круіз-контроль. Але наскільки зручний такий «девайс»? Відповідь на це запитання ми шукали на трасі Київ – Львів на тестовому Renault Megane.
Для перевірки ефективності круїз-контроля траса Київ – Львів була обрана невипадково. Справа в тому, що на чотирисмуговому відрізку Київ – Житомир немає населених пунктів з обмеженням швидкості 60 км/год, між Житомиром та Рівним з’являються села зі швидкісним обмеженням і світлофорами, а від Рівного до Львова багато двохполосних ділянок з щільним трафіком та обмеженнями швидкості. Тобто всі умови, щоб зрозуміти, де можна повністю довіряти круїз-контролю та трохи розслабитися, а де слід бути уважним чи, можливо, взагалі не активувати цього помічника.
![]() | ![]() |
Вільна траса
Отже, вільна траса. Це найоптимальніший варіант для використання круїз-контролю. Єдиний мінус – дуже швидко одоліває нудьга, яка може непомітно навіяти сонний стан, або виникає бажання знайти попутне заняття. Саме ці два фактори і є причинами значної частини ДТП на автобанах Європи, що, власне, і призвело до появи систем активного круїз-контролю. Така система контролює ситуацію перед автомобілем і в разі небезпеки попереджає водія або гальмує самостійно. Безумовно, автоматичні системи у нас ще не поширені, тому необхідно налаштовувати себе на активний стан. Якщо це не вдається, вимкніть круїз-контроль і самі керуйте швидкісним режимом. Робота ногами змусить краще циркулювати кров, що знизить ймовірність виникнення сонливості. Від подібної неприємності за кермом рятують також розмови з пасажиром або їжа – наприклад, цукерки, солодка соломка, чіпси, сушені кальмари або анчоуси тощо.
![]() | ![]() |
Круїз-контроль – система підтримки заданої швидкості руху. Кнопки на кермі «+/-», R та O відповідають за збільшення/зменшення швидкості, фіксацію швидкісного режима та тимчасове відключення. | |
Завантажена траса
З увімкненим круїз-контролем на таких дорогах постійно слід бути напоготові, щоб у разі небезпеки з боку сусідів по потоку вчасно підняти ногу з підлоги та натиснути на педаль гальма. Якщо у вашу смугу попереду досить далеко від вас перебудовується автомобіль з меншою швидкістю, свою можна знизити натисканням кнопки «-», не вдаючись до педалі гальма. Але якщо перебудовується машина недалеко від вас, сповільнюватися потрібно, використовуючи гальмівну систему, оскільки електроніка реагує повільно і гальмування двигуном відбувається із запізненням. Ну а якщо хтось підпирає ззаду, максимально швидко можна прискоритися тільки за допомогою педалі газу. При багаторазовому натисканні на кнопку «+» (одне натискання – +2 км/год) динамічний розгін починається із запізненням і не так активно. Варто звернути увагу і на те, що при всіх цих маніпуляціях кнопками водій відволікається від дороги, адже зазвичай за сповільнення та прискорення відповідають ноги, а руки керують кермом. Тому з круїз-контролем в умовах щільного та нестабільного трафіку функціонально перевантажувати руки небезпечно.
Населені пункти без обмежень
В данных дорожных условиях независимо от плотности транспортного потока пользоваться круиз-контролем следует с осторожностью, так как скорость движения высокая, а вероятность появления на дороге пешеходов, конных экипажей или домашних животных намного больше, чем на трассе. Усугубляет ситуацию и то, что даже несмотря на наличие разделительных барьеров, заборов и шумовых экранов вдоль трасс, наши соотечественники умудряются преодолевать эти преграды.
Населені пункти з обмеженнями
Круїз-контроль у парі з обмеженням у 60 км/год працює відмінно. Невелика швидкість, навіть із зазором до +20 км/год, виключає сюрпризи, здатні порушити баланс безпеки на дорозі – у разі появи перешкоди часу на зупинку при такій швидкості буде цілком достатньо навіть з увімкненим круїз-контролем.
Вердикт
Підсумок нашої поїздки вразив за кількома позиціями. По-перше, за одноденний 1200-кілометровий марш-кидок до Львова і назад з одним пасажиром середня витрата палива у Renault Megane dCi (105 к.с.) при швидкісному режимі 120 км/год (на більшій частині трас) склала 5,3 літра дизпалива на 100 км. І це при увімкненому кондиціонері! По-друге, втома виявилася набагато меншою, ніж при звичайній їзді, а це плюс безпеки, та й на роботу наступного дня йти легше. По-третє, агрегати трансмісії працюють при більш рівних навантаженнях, що збільшує їх ресурс. Правда, на гірських дорогах про круїз-контроль варто забути навіть на вільній трасі (особливо з механічною КП). Закриті повороти і різні радіуси траєкторії руху роблять неможливою їзду на постійній швидкості. Небезпечний круїз-контроль на наших дорогах і взимку, оскільки раптово з’являються слизькі ділянки, що вимагають миттєвої реакції педалі газу, а в кнопковому режимі керування контролювати переданий момент на колеса практично неможливо.
Якщо немає «круїзу»
У разі відсутності у вашому автомобілі круїз-контролю його можна встановити як додаткове обладнання. Обійдеться це в 1300–2500 грн. Ціна залежить від типу автомобіля і круїз-контролю (заводський, «нерідний», з електронною або механічною педалями газу). Якщо для вашої іномарки запропоновані комплектації з цією системою, то встановити її дуже просто.

















.jpg)
.jpg)

.jpg)
.jpg)
.jpg)