
А-95 чи А-95 Євро?
Чи варто віддавати перевагу євробензинам?
Чи варто віддавати перевагу євробензинам?
Проблема вибору бензину нині виявилась актуальною по вельми простій причині – в Україні паралельно діють два стандарти якості нафтопродуктів – ДСТУ 4063-2001 і ДСТУ 4839:2007. Перший регламентує норми якості для бензинів та дизельного палива вітчизняного виробництва і за своїми основними показниками не дотягує до норм Євро-3. Більш «свіжий» стандарт (діє з 1.01.2008) за основними параметрами наближається до європейського EN 228:2004 (Євро-4). Але на даний момент одні українські НПЗ не в змозі випускати бензини, які відповідають новому стандарту, а іншим це економічно невигідно. Тобто стандарт, введений в Україні на початку 2008 року, застосовується лише для бензину made in Европа, чим і обумовлено існування двох стандартів якості, відповідно, і розподіл бензинів на євро та «неєвро». Деякі мережі АЗС, маючи постійні поставки з нафтопереробних заводів Європы, навіть розробили окреме маркування для імпортних нафтопродуктів. Наприклад, мережа «ОККО» продає бензин А-95 Євро, який вже пройшов сертифікацію згідно з новими ДСТУ. Якщо на стелі АЗС в маркуванні бензину є приставка або значок Євро, клієнт має право вимагати сертифікат відповідності цього бензину євроякості. Якщо на заправці такого немає, то це обман.
Поміркуйте самостійно
Паливо європейського виробництва набагато безпечніше не лише для економії, а й для паливної системи сучасних автомобілей. Обумовлено це більш жорсткими обмеженнями щодо вмісту в паливі цілого ряду хімічних сполук. Український ДСТУ № 4063-2001 наближається до європейського за показниками октанового числа, і на цьому подібність закінчується. За іншими важливими характеристиками бензини, які відповідають старому ДСТУ, істотно програють європаливу. Якщо використовувати професійну лексику, то європаливо містить у 5 разів менше бензолу (є токсичним та сильним розчинником), вдвічі меншу концентрацію фактичних смол (впливають на процес зношування двигуна та утворення нагару), в 20–100 разів менше сірки (її надлишок призводить до прискореної корозії деталей) тощо. Іншими словами, справжній євробензин, що продається нині в деяких мережах АЗС, дозволяє продовжити життя автомобіля та суттєво заощадити кошти на ремонті, що важливо в умовах кризи.
Надійність та ресурс системи живлення автомобіля багато в чому залежить від якості топлива, яке використовується.
Навіть неповний перелік негативних впливів різних складників дозволяє зробити однозначний висновок – якщо є можливість, потрібно переходити на використання євробензина. Тим паче, що в деяких мережах АЗС його ціна не відрізняється від вартості палива «UA стандарт». З Європи бензин надходить із Литви («Мажейкю Нафта»); Румунії («Ромпетрол Рафінаре», «Петром», «Петротел-Лукойл»); є також поставки з Польщі (Концерн «Орлен»), Греції та Італії.
А для гурманів…
Беручи за приклад закордонних операторів нафтопродуктів (BP, TOTAL, SHELL), за останній рік в декількох українських мережах АЗС вже з’явилися в продажу так звані брендові бензини – наприклад, Pulls 95 (мережа ОККО), Formula (мережа УкрТатНафта), Mustang (мережа WOG). Це бензини премуім-класу, оригінальні за своїми характеристиками. Через більш складну технологію виробництва та наявність спеціальних компонентів коштують вони на 30–70 копійок дорожче.
Кожен із цих бензинів чимось самобутній. Наприклад, в Pulls 95 (з’явився рік тому в мережі ОККО), окрім миючих, є і спеціальні присадки, що більш ефективно нейтралізують корозію в паливній системі. Виробники Pulls стверджують, що якщо в новому моторі цей бензин просто запобігає утворенню нагару, то в старому видаляє наявні відкладення, тобто система живлення починає працювати більш точно і якісно, завдяки чому відновлюються характеристики двигуна, скорочується споживання палива.
Вибір бензину – це своєрідна стратегія, яка залежить від обраних цілей: довгострокових чи короткострокових. Купуючи сьогодні менш якісний бензин, ви ризикаєте завтра витратити велику суму на ремонт або заміну деталей автомобіля. Тож рішення за вами.






















