
Гібридний Volvo XC90. Реальний тест на витрату та розгін
Гібридний Volvo XC90 вражає своїми характеристиками. Майже 5-метровий 7-місний кросовер здатний розганятися до сотні за 5,6 с або витрачати в середньому 2,1 л бензину на 100 км., їхати до 40 км або безшумно мчати зі швидкістю до 120 км/год виключно на задньому електродвигуні.

Адже це гібрид, що заряджається від електромережі Plag-in. Залежно від обладнання на повну зарядку батареї потрібно 3 або 4 або 7 годин. Але як вдома, так і на роботі я не маю можливості заряджати літій-іонну батарею від електричної мережі. Тому подивимося, як із цим справляється 2-літровий бензиновий бітурбований двигун.
Особливості гібридного Volvo XC90 T8
Салон автомобіля шикарний. Якщо вибирати таку машину, щоб їздити ззаду, радимо звернути увагу на комплектацію Excellence з двома роздільними сидіннями другого ряду.

Вони обладнані електричними регулюваннями, підігрівом, вентиляцією, масажем та окремою сенсорною панеллю для керування всім цим добром. Оскільки машина 4-місна, то в центрі спинки розташований холодильник.
Великий вертикальний сенсорний монітор – наче величезний телевізор у дорогому діловому кабінеті. Ця подібність у гібридному XC90 T8 посилює цікавий важіль коробки передач.
Він — немов статуетка зі шведського кришталю компанії Orrefors, що стоїть на масивній стільниці, поруч із граненими, як алмази, деталями — ручкою запуску/вимкнення мотора і барильця перемикання режиму руху (ім-то ми і вибираємо одну з шести налаштувань автомобіля).

Важіль коробки передач зі шведського кришталю компанії Orrefors чудово доповнює поворотну ручку запуску/вимикання двигуна і барильця для вибору режиму руху, які …

… у свою чергу, нагадують грановані ювелірні прикраси.
Знайома Individual дозволяє створити власний алгоритм роботи систем, агрегатів та електронних помічників. Решта режимів у гібридній машині мають свої особливості.
Навіть AWD і Off-Road схожі лише тим, що максимально задіють обидва двигуни, роблячи машину повнопривідною: бензиновий ДВС обертає передні колеса, електричний мотор – задні.

І цього цілком вистачає для їзди зимовими дорогами. А ось на пересіченій місцевості при виборі позашляхових налаштувань електроніка ще й притупляє реакцію на педаль газу, щоб уникнути різких рухів при їзді по каменях і пробуксовках у піску.
Втім, часом якраз вони й необхідні, щоб подолати складну ділянку. Так що на бездоріжжі гібридний Volvo програє кросоверам із жорстким зв’язком між мотором та всіма колесами. А на звичайній дорозі XC90 T8 може бути також передньо-або задньопривідним.
Задній ряд у версії XC90 Excellence складається з двох розкішних крісел. В інших випадках тут повноцінний диван, який частинами регулюється в поздовжньому напрямку (у оптимальному діапазоні) і по нахилу спинок (на невеликий кут). Для дитини, яка вже виросла з дитячого крісла, легким рухом руки робимо більш високу посадку. Тепер він може пристебнутись штатним ременем безпеки, а ноги поставити на спеціальний майданчик. Третій ряд дозволяє взяти на борт ще двох людей.
Реальна витрата гібрида Volvo XC90
Якщо є можливість заряджатися Т8 від електричної мережі, то на Volvo XC90 можна їздити як на великому, комфортному, респектабельному, шикарному електромобілі престижної марки. Адже пробіг електричною тягою становить до 40 км.
Але, на відміну від чистих «електричок», на цій машині я можу будь-якої миті рвонути на будь-яку відстань. Адже батарею заряджає в русі бензинового 320-сильний бітурбований двигун, який крутить і передні колеса.
Щоразу, коли я поворотом гарної оригінальної ручки запускаю гібридну силову установку, вона працює у стандартному режимі Hybrid. У ньому система самостійно вибирає, як використовувати ДВЗ та електричний двигун. Але якщо почати натякати системі на свої бажання, то їздити стає дуже цікаво.

Бензиновий 2-літровий ДВС Drive-E розвиває 320 к.с та 400 Нм. Його завдання – крутити передні колеса та заряджати батарею.
Наприклад, коли я хочу максимально швидко зарядити батарею, просто активую в меню режим Charger. Тепер пріоритет надається зарядці. Отже, ДВС запускається раніше і частіше, намагаючись оперативно залити батарею.
Щоб не надто активно витрачати бензин, як тільки бачу, що запасу ходу на електротязі мені має вистачити до кінця поїздки, відключаю цю функцію і переходжу у відповідний режим руху Pure. Тут же кросовер сідає, щоб покращити аеродинаміку, а запас ходу збільшується ще на кілька кілометрів.

Зручний індикатор показує залишковий пробіг на електричній тязі та підказує, у якому діапазоні я можу відкривати газ до того моменту, як запуститься ДВЗ. Іноді це розумієш тільки по заповненій крапельці-індикатору, тому що двигун запускається м’яко і непомітно, а працює дуже тихо.
За зручним покажчиком на щитку приладів легко орієнтуватися, наскільки я можу відкривати газ, щоб не включився бензиновий двигун. Причому Volvo XC90 Т8 періодично попереджає мене про перевищення швидкості навіть на заміській трасі.
Адже в повній тиші і при максимально плавному і рівному прискоренні стрілка спідометра досить впевнено і непомітно забігає за позначку 100 км/год.
В результаті я приїхав додому досить швидко із витратою палива 7 л на 100 км. Непогано, але ставити рекорди економічності не буду. Для цього треба витрачати час на зарядку від розетки.

Думаю, що при використанні розетки у звичайних щоденних поїздках бензиновий двигун працюватиме не дуже часто. Тож укладатися в 3,5-4 л на Volvo XC90 T8 цілком реально.
Але їздити за містом у режимі Power – куди більш захоплююче. У ньому обидва двигуни працюють спільно, забезпечуючи кросоверу максимальне прискорення. Потрібно обігнати п’ять-сім машин? Не питання!
Таке відчуття, що я ще не встиг дотиснути педаль газу в підлогу, як мене вже м’яко притиснуло до спинки крісла впевнене прискорення. Вольво ніби летить, ледь торкаючись дороги колесами.
Серед величезної кількості налаштувань з’явилися дві нові. Якщо увімкнути Charger, то силова установка максимально швидко заряджає батарею. Режим Hold не дає батареї розрядиться нижче за певний рівень. Щоб цього не допустити, гібридна силова установка запускає бензиновий двигун.
Щоправда, і на педаль гальма доводиться тиснути ґрунтовно. На тлі випробуваних раніше гібридів незвично, що в режимі Drive під скидання газу XC90 Т8 легко котить уперед, не знижуючи швидкість.
Це додає комфорту, але при необхідності сповільнитися, щоб продавити жорстку педаль, доводиться докладати великих зусиль.

Вибираючи з п’яти режимів роботи гібридної силової установки: Pure, Hybrid, Power, All wheel drive, Off-Road і Individual, ви вирішуєте, чи проїхати вам до 40 км/год на електротязі зі швидкістю 120 км/год, отримати витрату палива в районі 2,1 л на 100 км, нерівною дорогою або бездоріжжям.
А от коли пересуваєш важіль у положення В (Brake), то щоразу, коли відпускаєш газ, машина вже починає гасити швидкість. Цей режим коробки якраз і призначений для того, щоб підвищити ефективність роботи функції, яка заповнює зарядку батареї шляхом рекуперації енергії гальмування.
Витрата палива за такої агресивної та швидкої їзди зросла «аж» до 10,7 л. Але й батарея зарядилася. Тож у місті, де з одного світлофора від усіх утік, а на другому дочекався, просто переходжу в електричний режим руху.
І в результаті кілометри, що залишилися до роботи, проїжджаю без краплі бензину. Відповідно, і витрата палива падає. У такому рваному ритмі він складає близько 9 л.
Як їздить гібридний Volvo XC90
Навіть без рятувального кабелю та розетки витрата палива цієї машини не сильно відрізняється від того, який показує дизельний Volvo XC90. Ось тільки гібрид Т8 набагато комфортніший. Він працює дуже тихо, забезпечує приголомшливий розгін, чудову плавність та показову оперативність роботи силової установки.
Літій-іонна батарея розташована в центральному тунелі автомобіля, додатковий електродвигун встановлений на задній осі, а передні колеса через 8-ступінчастий автомат зістиковані з ДВС. Таким чином, Volvo XC90 T8 може бути бензиновим передньопривідним, електричним задньопривідним або повнопривідним бензоелектричним автомобілем.
Переповз лежачого поліцейського чи яму, пригальмував перед перестроюванням у сусідній ряд або перед тим, щоб влитись у щільний транспортний потік, прицілився для швидкого обгону чи випередження – потім тільки натиснув на газ, і одразу, наче з рогатки, полетів уперед. І все це в тиші та дуже плавно. Прекрасне та чарівне почуття!
Навіть складно повірити, що тут стоїть класичний 8-швидкісний автомат. Моменти перемикання передач зовсім непомітні. А особливість керування коробкою гібридного Вольво полягає в тому, що важіль не можна відразу пересунути в те становище, яке хочеш.
Наприклад, щоб перейти з одного крайнього в інше треба перебрати всі позиції по черзі. Це займає час, але на таке звертаєш увагу хіба що під час розвороту в кілька прийомів. Зате навіть подібний маневр відбувається солідно та неквапливо.
Якщо не дивитися на індикатор на щитку приладів, то часом і не помічаєш, що батарея розрядилася і вступає в справу бензиновий мотор. Він тихо бурчить під капотом, тому його й не чутно завдяки гарній шумоізоляції салону, а також за звуковою сценою «Концертної зали Гетеборга для симфонічного оркестру» акустичної системи Bowers&Wilkins.

У будь-якому випадку, пластикові панелі та сидіння Volvo XC90 T8 загорнуті в шкіру, вставки на торпедо дерев’яні або алюмінієві, динаміки акустичної системи приховані за перфорованими металевими панелями.

В результаті кожна поїздка за кермом гібридного Volvo XC90 Т8 стає захоплюючою, оскільки весь час пробуєш режими та вибудовуєш стратегію свого пересування. Розтягуєш час руху на електротязі або намагаєшся максимально швидко зарядити батареї.
Пневмопідвіска відмінно стирає невеликі виступаючі нерівності, так що по латках машина йде легко, плавно і дуже комфортно. Мабуть, ідилію комфортної їзди порушують лише жорсткі удари важких коліс по стиках та вибоїнах. Але в іншому машина поводиться, як величезний корабель на морі, що злегка хвилюється.
А його курсом доглядають електронні помічники на чолі зі штатним напівавтоматичним автопілотом Pilot Assist. Під його наглядом кросовер слухняно проходить навіть невеликі віражі, не кажучи вже про дотримання обраної дистанції та рядності.


Хоча навіть при відключеному асистенті Volvo XC90 Т8 постійно пригальмовує перед пішоходами та іншими машинами, підрулює, щоб залишатися у своїй смузі, повідомляє про транспорт, що наближається ззаду і збоку, а також дорожні знаки.
І навіть на випадок вильоту з траси у нього припасовано пристосування, що зменшує ймовірність отримання травм хребта при приземленні авто. І багато хто купує ці шведські машини саме завдяки такому педантичному підходу до забезпечення безпеки.
Втім, високий рівень безпеки властивий і іншим XC90, але є у Т8 свої особливості. Не дарма ж гібридна версія – найдорожча.
Ціни на гібрид Volvo XC90 T8
Volvo XC90 Т8 Momentum коштує від 2166618 грн., а в такому як на тесті виконанні Inscription або R-Design – від 2 342 055 грн. Ці версії елементами обробки підкреслюють ексклюзивність та респектабельність або спортивність моделі.
Об’єм багажника гібридної версії не постраждав у порівнянні з машинами, обладнаними ДВЗ. А ось підпільна ніша тут менша, тому що під нею розташований електричний двигун задніх коліс. Тому версії Т8 комплектуються ремкомплектами, а не докатками.
Але, вибираючи саме гібридну версію, отримуєш найтехнічніший прогресивний варіант цього кросовера. Він забезпечує динаміку не гірше заряджених модифікацій бензинових конкурентів та витрату палива, як у дизельних авто.
А можна суттєво зменшити ці цифри шляхом зарядки від електромережі. І саме Volvo XC90 Т8 відрізняє найвища культура роботи силової установки.
Фото автора
Резюме «Автоцентру»:
Якщо не заряджати автомобіль від мережі, то порівняно з дизельними модифікаціями економії палива не видно. Зате по тиші та плавності роботи силового агрегату гібридний Volvo XC90 T8 помітно перевершує авто з ДВЗ.

До того ж, сумарно двигуни забезпечують цій моделі вражаюче прискорення до сотні менш ніж за 6 с, роблячи її динамічним XC90. У той же час, це і найдорожчий варіант даного кросовера на нашому ринку.
Виходячи з цього, не думаю, що її виберуть задля економії. Швидше заради високих технологій та особливого комфорту у русі, який може забезпечити саме така модифікація.
Volvo XC90 T8 Inscription | |
| Тип кузова | універсал |
| Дверей/місць | 5/7 |
| Габарити, Д/Ш/В, мм | 4950/1923/1775 |
| База, мм | 2984 |
| Кліренс, мм | 227-267 |
| Маса споряджена/повна, кг | 2319/3010 |
| Об’єм багажника, л | 316/967/1816 |
| Об’єм бака, л | 50 |
| Тип двигуна | бенз. с безпосеред. впр. бітурбо + електродвигун |
| Расп. та кво цил./кл. на цил. | R4/4 |
| Об’єм, см куб. | 1969 |
| Потужність, кВт (к. с.)/об/хв | 235(320)/5700 |
| Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 400/2200-5400 |
| Ном. ємність батареї, кВт/г | 10,4 |
| Макс. потужність батареї, кВт | 65 |
| Макс. кр. мом. батареї, Нм | 240 |
| Сумарна потужність, кВт (к.с.) | 299(407) |
| Сумарний кр. мом., Нм | 640 |
| Тип приводу | авт. підкл. повний |
| КП | 8-ст. авт. |
| Максимальна швидкість, км/г | 230 |
| Разгін 0-100 км/г, с | 5,6 |
| Витрата средня, л/100 км | 2,1 |
























































