
Найкращі 10-річні кросовери у кожному класі
Як невеликі міські кросовери, так і великі сімейні позашляховики, ламають стереотипи та стають дедалі популярнішими. А якщо врахувати стан доріг в Україні, то придбання старого кросовера не здається чимось не звичайним. Протягом багатьох років виробники пропонують нам автомобілі, які почуватимуться у своїй стихії як у гірській місцевості, так і в місті на звичайних дорогах. Давайте познайомимося із найцікавішими 10-річними моделями різних цінових категорій.
Ринок уживаних автомобілів сповнений цікавих пропозицій, які напевно сподобаються тим, кому потрібен невеликий міський автомобіль або SUV представницького класу. Подивимося, на що звернути увагу, починаючи з найкращих пропозицій у преміум-класі. Рейтинг складено експертами польського видання Motofakty.
Преміум клас
Зараз градація між кросоверами і позашляховиками стає все більш розмитою і класифікувати стає все складніше. У той час як в інших сегментах поділ чітко простежується, у сегменті кросоверів та позашляховиків поділ відбувається за їхніми власними законами. Прикладом можуть бути такі моделі, які з упевненістю можна назвати «позашляховими лімузинами», хоча їхня прохідність під питанням. Вже давно стало нормою, що джип жодного разу не виїжджав за межі доріг загального користування. Останнім часом стали популярними компактні кросовери у зв’язку з непоганими позашляховими якостями достатніми для переміщення дорогами низької якості.
– Mercedes ML W164 (2005 – 2011)

Під капотом Mercedes ML W164 встановлювалися лише великі та потужні двигуни. Цікавим фактом є наявність гібридної системи 450 Hybrid, що пропонується в кінці виробництва на основі 3,5-літрового двигуна V6. Ця силова установка розвивала 340 к.с. і 517 Нм – досить хороша продуктивність. Прискорення від 0 до 100 км/год займало 8 секунд, а максимальна швидкість сягала 210 км/год. Що стосується інших пропозицій, то водій міг вибирати між варіантами: 350 з блоком 3.5 л, V6 потужністю 272 л. 500 з двигуном 5.5 л, V8 з потужністю 388 л. та ТОПовий варіант – 63 AMG з потужним двигуном 6.2 V8 з 510 к.с. і крутним моментом 630 Нм, прискорення від 0 до 100 км/год за 5 секунд вражає й досі. Що щодо витрати палива для цього двигуна? У місті не менше ніж 25 л на 100 км.

Любителі дизельних двигунів також мають великий вибір. Основним був 280 CDI з двигуном 3.0 л, V6 з 190 л. ТОПовою моделлю вважається 450 CDI, оснащений 4-літровим блоком V8 потужністю 306 л. і крутним моментом 700 Нм. Спринт до «сотні» зайняв 6,5 секунд, максимальна швидкість досягла 235 км/год, і все це з розумною середньою витратою палива близько 10 л на 100 км.

Mercedes W164 – це великий та дорогий автомобіль, тому витрати на обслуговування дуже високі. Йдеться не лише про витрату палива на рівні 15, 20 або навіть 25 л на 100 км. Дизельні агрегати мають апетит не лише по відношенню до дизельного палива, а й до моторної олії. Відмови моторних вузлів не відбуваються частіше за середнє, проте необхідно стежити за турбо нагнітачами і системою упорскування Common Rail. Згодом справа доходить до інших проблем: насоси та пневматичні амортизатори підвіски часто виходять з ладу. Також у системі рульового управління є вразливості, автоматична коробка теж має ряд проблем. Звичайно, ремонт усіх несправностей може бути особливо дорогим.
– BMW X5 E70 (2006 – 2011)

Ще одна пропозиція – робота баварських інженерів, які щосили намагалися зробити свою модель гідною і конкурентоспроможною по відношенню до Mercedes ML і Audi Q7. Як і належить BMW, модель X5 у кузові E70, незважаючи на вражаючі розміри, характеризується спортивним акцентом. Звичайно, ми отримуємо реальну силу та агресивні характеристики в преміальній комплектації М, але слабші аналоги також забезпечують хорошу дозу емоцій.

Після рестайлінгу, який відбувся у 2010 році, на кросовер встановлювали два бензинові та три дизельні агрегати. Навіть найслабший «бензин» пропонував відмінні параметри – версія xDrive35i оснащувалась трилітровим двигуном R6 потужністю 306 к.с. і крутним моментом 400 Нм, що дозволяло від 0 до 100 км/год за 6,8 секунди, а середня витрата палива склала близько 10 л на 100 км. Більш сильна версія xDrive50i була оснащена V-образною «вісімкою» потужністю 407 к.с. з моментом, що крутить, до 600 Нм. Прискорення від 0 до 100 км/год займало 5,5 секунд, максимальна швидкість – 250 км/год. І це навіть не версія М!

Перш ніж перейти до пакета М, розглянемо дизельні двигуни. Автолюбителі могли вибрати варіант xDrive30d з двигуном 245 к.с., версію xDrive40d – 306 к.с. і найпотужніший дизель – xDrive M50d, що пропонується в кінці виробництва. Ця модель працює з 3-літровим шестициліндровим рядним двигуном потужністю 381 л. і крутним моментом 740 Нм. Розгін до 100 км/год наближається до бензинового аналогу, тобто. становить 5,4 секунди до «сотні», а максимальна швидкість дорівнює 250 км/год, середня витрата палива – близько 8-9 л на 100 км шляху.

Найдорожча модель – згадана “М-ка”, оснащена 4,4-літровим двигуном V8, 555 к.с. Максимальний момент, що крутить, 680 Нм доступний в діапазоні від 1500 до 5650 об/хв, що в будь-який момент може призвести до динамічного прискорення. Цей позашляховик здатний прискорюватися від 0 до 100 км/год за 4,7 секунд і досягати 275 км/год максималки. Середня витрата палива в залежності від стилю їзди становить близько 14-15 л/100 км, але при динамічному керуванні цей показник набагато вищий.
Неприємності власнику BMW X5 E70 може завдати автоматична коробка передач. Масло слід регулярно змінювати, тому, якщо попередній власник знехтував цим аспектом, коробку передач після пробігу в 200 000 км доведеться замінити повністю. Тому краще уникати моделей, імпортованих із США, які, як правило, перебувають у поганому технічному стані.
Audi Q7 I (2005 – 2015)

Модель Audi Q7 I у сегменті розкішних позашляховиків виявилася надзвичайно успішною, що робить цей крос дуже бажаним на вторинному ринку у цьому сегменті. Приглушена, правильна стилістика, потужна гама двигунів, розкіш та простір. Все це про Ауді Ку 7. До речі, розміри цього автомобіля можуть розтрощити навіть любителя величезних лімузинів – зрештою, це більше, ніж 5-метровий позашляховик.
Автомобіль у 2009 році пройшов перший рестайлінг, повторений у 2011 році. Під капотом переважали переважно дизельні агрегати. З бензинових версій можна було вибрати варіант із двигуном 3.0 TFSI з 272 к.с. або 333 к.с. Більш потужний двигун здатний розігнати цей 2,5-тонний автомобіль від 0 до 100 км/год за 6,9 секунд при спалюванні в середньому 11-12 л на 100 км шляху.

Пропозиції дизельних двигунів були набагато цікавішими. На вибір пропонувалися 3.0 TDI з 204 л. або 245 к.с., 4.2 TDI V8 потужністю 340 к.с. і колосальним крутним моментом 800 Нм. Цього достатньо для того, щоб Audi Q7 прискорилася до 100 км/год за 6,4 секунд і досягла максимальної швидкості 242 км/год. Середня витрата палива становить близько 10 літрів на 100 км. Однак найцікавішим двигуном був знаменитий 6-літровий V12 500 к.с. з крутним моментом 1000 Нм. Завдяки такому серцю цей великий монстр здатний розганятися від 0 до 100 км/год лише 5,5 секунди. Середня витрата становить близько 12 л/100 км, що дуже розумно для такого двигуна.

При виборі моделі з двигуном V8 TDI потрібно бути обережним із системою упорскування, яка часто викликає проблеми, та її ремонт може бути дуже недешевим. Іноді котушки запалення виходять з ладу, автоматична коробка передач та кермовий механізм не славляться довговічністю.
Середній/високий клас
Це клас, який задовольнить навіть вибагливих водіїв, але моделі просто не вписалися в преміум клас. Їх не так багато, але вони все ж таки нижчі в рейтингу.
– Volvo XC90 I (2002 – 2014)

Volvo XC90, безперечно, близький до преміум-класу. Автомобіль випускався протягом 12 років, завойовуючи масу відданих шанувальників, які дбають про ці автомобілі та з гордістю їздять навіть сьогодні.
Під капотом працюють успішні силові агрегати як із боку бензинових, так і дизельних двигунів. Основним бензиновим двигуном був 2,5-літровий п’ятициліндровий двигун потужністю 210 л. Для деяких більш вимогливих клієнтів був рядний шестициліндровий агрегат 2.9 л потужністю 272 л. з крутним моментом 380 Нм. Такі параметри дозволяли прискорюватися від 0 до 100 км/год за 9,3 секунд і досягати максимальної швидкості в 210 км/год. Через кілька років після дебюту шведи стали встановлювати двигун 4.4 V8 із 315 к.с. з крутним моментом 440 Нм.

Стосовно дизельних двигунів спочатку був тільки один – D5 об’ємом 2,4 літра. Він мав потужність 163 л. та крутний момент 340 Нм. Динаміка була скромною – прискорення від 0 до 100 км/год за 12,3 секунди та максимальна швидкість 190 км/год – але витрата палива була вкрай розумною – 9 л на 100 км у змішаному циклі. У 2010 році після рестайлінгу асортимент моторів включав нове покоління дизельних агрегатів D3 і D5 об’ємом 2,4 літра і потужністю 163 і 200 к.с. відповідно.

Перше покоління Volvo XC90 – чудовий автомобіль, але він не користується репутацією вкрай надійного автомобіля. Багато проблем спричинені системою КПП – якщо витоку та несправності не виявлено та усунено своєчасно, наступний ремонт може бути дуже дорогим. Також при покупці необхідно перевірити стан та рівень олії в коробці – як в механічній, так і автоматичній трансмісії. Зазвичай проблеми цих машин викликані недбалістю власників. Якщо правильно доглядати XC90, то серйозних проблем з ним виникнути не повинно.
– Mitsubishi Outlander II (2006 – 2011)

Друге покоління Outlander дебютувало у 2005 році, але лише через рік він потрапив на ринок Європи. Це одна із найпопулярніших моделей японського автовиробника. Друга версія була набагато зручнішою та просторішою, ніж його попередник, у той час як величезний багажник – 771/1691 літрів – завоював визнання великих сімей. Більше того, можна було встановити третій ряд сидінь, що не часто зустрічався у 10-річних автомобілях.

На початку випуску пропонувалися 2,4-літровий бензиновий двигун MIVEC потужністю 170 к.с. та турбодизель 2.0 D-ID потужністю 140 к.с. Пізніше в гамму моторів приєднався потужніший дизельний агрегат 2,2 D-ID потужністю 156 к.с. з крутним моментом 380 Нм. Спринт до сотні займає 11,1 секунд, а максимальна швидкість – 200 км/год.

Серйозні проблеми власнику може забезпечити 2.0 D-ID двигун, у якого часто з’являються тріщини в ГБЦ. 2.2 D-ID двигун виглядає набагато краще з точки зору надійності, але тут ви потрібно стежити за фільтрами твердих частинок – регулярне водіння за межами міста – це рецепт для довгострокового використання.
Jeep Grand Cherokee III (2005 – 2010)

Найменший бензиновий агрегат був 3.7 V6 з 201 л. Більш потужні екземпляри пропонувалися лише з V-подібними вісімками об’ємом від 4,7 до 6,1 літра та потужністю від 231 до 430 к.с. у версії SRT-8. Найсильніша версія, крім потужності 430 к.с., також має крутний момент при 570 Нм, що призводить до відмінної продуктивності. Прискорення від 0 до 100 км/год займає лише 5 секунд, а максимальна швидкість становить 270 км/год. Автомобіль включає не тільки повний привід, але й модифіковану підвіску, гальмівну систему Brembo і вихлопну систему зі зниженим опором, що підвищує потужність і робить звук V8 чистішим.

Що стосується дизельного двигуна, тобто тільки один варіант – 3.0 V6 CRD з 218 к.с. з крутним моментом 510 Нм. Розгін до сотні становить 9,7 секунд, максимальна швидкість – 210 км/год, витрата палива – 8 л/100 км – гідний результат для автомобіля вагою близько 2,2 тонни з приводом 4X4.

Купуючи Jeep Grand Cherokee обов’язково потрібно перевірити стан приводу 4X4. Оскільки автомобіль досить сміливо заявляє про свої позашляхові якості, власники не обмежуються лише водінням на асфальті та із задоволенням подорожують незвіданими маршрутами. Проблему також є система кермового підсилювача, можливий вихід з ладу електроніки – датчики ABS, тиску палива, температури і т.д.
Популярний клас
Завершує рейтинг клас популярних кросоверів, тобто автомобілів за розумною ціною, які є цікавою альтернативою сімейним універсалам чи фургонам. Перевагою, безумовно, є вищий дорожній просвіт, який необхідний на дорогах низької якості, а також розміри кросоверів, які сприяють комфортним подорожам сім’єю.
– Honda CR-V III (2006 – 2012)

У 2010 році автомобіль зазнав досить масштабної модернізації, включаючи зміни в передній та задній підвісці, що забезпечило покращення внутрішнього комфорту.

Під капотом два бензинові і два дизельні агрегати. Група перших представляє 2.0 i-VTEC потужністю 150 л. та 2.4 i-VTEC потужністю 170 к.с. Більш сильний варіант генерує 215 Нм моменту, що крутить, прискорюється від 0 до 100 км/год за 10 секунд, а максимальна швидкість становить до 190 км/год. На жаль, витрата палива у місті може перевищити навіть 14 л на 100 км шляху. 2.2 л дизельні агрегати потужністю 140 к.с. або 150 к.с. трохи краще щодо цього. У потужнішого агрегату крутний момент становить 350 Нм. Розгін не вражає, але середня витрата становить 6-7 л на 100 км, що цілком пристойно для автомобіля такого класу.

Honda дуже надійна, і багато користувачів визнають, що СТО відвідуються тільки у зв’язку з плановим обслуговуванням та заміною рідин. Тим не менш, власники версій з дизельними двигунами повинні стежити за форсунками та фільтрами твердих частинок.
Toyota RAV4 III (2006 – 2012)

Подібно до Honda, користувачі хвалять автомобіль за його універсальність і високу надійність. Цікаво, що автомобіль чудово справляється з цим завданням, що є несподіваним у цьому сегменті. У 2010 році автомобіль зазнав рестайлінгу, що сильно вплинуло на його зовнішній вигляд, завдяки якому він є сучасним та свіжим до сьогодні.

Як і належить японському автовиробнику, вибір двигунів скромний і не дуже різноманітний. Можна вибрати тільки один бензиновий двигун – 2.0 Valvematic із 158 к.с. і 198 Нм крутного моменту – і два дизельні двигуни. Це 2,2 D-4D з потужністю 150 л. та 2,2 D-CAT із 177 к.с. Більш потужний має момент, що крутить, 400 Нм, прискорюється від 0 до 100 км/год за 9,3 секунди і досягає максимальної швидкості в 200 км/год. Витрата палива знаходиться на дуже пристойному рівні – у місті близько 8 л, по трасі – 6 л на 100 км.

Проблема RAV4 третього покоління – це неякісне та нестійке лакофарбове покриття. Також нюанси можуть виникнути з електропроводкою, задньою підвіскою. Коли йдеться про двигуни, проблем із бензином немає. У разі дизелів після 150 000 кілометрів прокладка ГБЦ необхідно змінювати.
Volkswagen Tiguan I (2007 – 2016)

Основним бензиновим агрегатом є двигун 1,4 TSI BlueMotion потужністю 122 л. та крутний момент 200 Нм. Прискорення від 0 до 100 км/год за 11 секунд, максимальна швидкість 185 км/год та середня витрата палива близько 7 л на 100 км шляху. З іншого боку полюса знаходиться 2,0 TSI 210 PS з моментом, що крутить, 280 Нм. У цьому випадку прискорення від 0 до 100 км/год займає 7,8 секунд, а максимальна швидкість становить 215 км/год. Середня витрата – близько 9 л на 100 км.

Найслабший дизельний двигун – 2.0 TDI потужністю 110 к.с. з крутним моментом 280 Нм. Розгін до сотні досить скромний – 12 секунд і максимальна швидкість – 175 км/год. Але витрата палива знаходиться на хорошому рівні – 5 л на 100 км по трасі та 6,5 л на 100 км у місті, що напевно перекриє не найвидатніші динамічні характеристики. Для тих, кому мало потужності цих двигунів, пропонується економічний та потужний двигун 2,0 TDI SCR потужністю 184 л. з крутним моментом 380 Нм. Тут прискорення до 100 км/год займає 8,3 секунд, а максимальна швидкість становить 204 км/год, а середня витрата палива становить близько 6 л на 100 км залежно від стилю водіння.

Щодо можливих неполадок, насамперед це проблеми з двигуном 1.4 TSI, в якому згодом розтягується ланцюг газорозподілу. У всіх двигунах TSI (пряме упорскування бензину) необхідно стежити за нагаром на впускних клапанах і своєчасно його видаляти. Через необхідність розбирати ГБЦ така послуга дуже дорога. Крім того, складність коробки DSG робить ремонт дорогим і проблематичним.


















