
Які двигуни та коробки передач Seat Leon потрібно обходити стороною
Щоб підготувати цей огляд по б/у Seat Leon ми вирушили на фірмове СТО, щоб детально розпитати у фахівців, які щодня стикаються з цим автомобілем, про всі основні плюси і болячки його двигунів і коробок передач.
Забігаючи на перед скажемо – нам вдалося з’ясувати багато чого цікавого і перш ніж віддати гроші за вживаний Seat Leon ми наполегливо рекомендуємо уважно прочитати наш матеріал – інакше ми можете заробити собі серйозний головний біль та величезну дірку в домашньому бюджеті.

Найвдаліші двигуни Seat Leon
Загалом для Seat Leon призначено досить різноманітну лінійку силових агрегатів. Серед бензинових модифікацій найбільшого поширення в Україні набули автомобілі, оснащені моторами 1,8 л TSI, якими комплектуються версії FR, що відрізняється спортивним дизайном, та дорогі версії Xcellence. Інші бензинки зустрічаються у нас помітно рідше.

Топова «заряджена» версія Cupra з 256/280-сильним бензиновим мотором 2,0 л TSI відноситься в Україні до розряду екзотики, тому розповісти про особливості її експлуатації фахівці, що консультували нас, не змогли.
Найбезпроблемнішим бензиновим мотором зарекомендував себе агрегат 1,8 л TSI, а єдина його характерна «болячка», яка, втім, притаманна всім моторам TSI після пробігу в 100 тис. км можлива відмова індивідуальних котушок запалювання. Ще одна особливість всіх турбованих агрегатів – споживання олії. Нормою вважається витрата до 2-4 л на 10 тис. км, хоча в любителів активної їзди він може бути помітно більшим.
Найчастіше в Україні зустрічаються і дизельні модифікації Leon TDI. Загалом такі версії зарекомендували себе цілком надійними, хоча кілька слабких місць у них було виявлено. Так, згодом у них засмічується система рециркуляції газів, що відпрацювали (підклинює перепускний клапан). У деяких випадках проблема вирішується чищенням системи, а якщо не допомагає – то її «глушать», а згодом «прошивають» ЕБУ.

Наймасовіший солярковий мотор на Seat Leon, які експлуатуються в Україні – 1,6 л TDI.
Ще одне проблемне місце – може забитися фільтр сажі. Оскільки новий коштує дорого, багато власників вирішують проблему радикально – вирізують його з випускної системи, вварюють замість нього полум’ягасник і «прошивають» ЕБУ.
Найменш надійні двигуни Сеат Леон
Найбільш проблемними двигунами Seat Leon є агрегати 1,2 і 1,4 л TSI, випущені до 2014 року – вони здатні завдати своїм власникам серйозних неприємностей. В основному вони пов’язані з ланцюгом ГРМ, який може проскочити, спровокувавши фатальну зустріч клапанів з поршнями і змусивши робити мотору дорогу «капіталку». По-перше, вона не відрізняється особливою довговічністю – витягується до пробігу 120-150 тис. км. По-друге, воно може проскочити навіть при незначному мимовільному качуванні автомобіля, що стоїть під ухилом на передачі. Це пов’язано з конструктивною особливістю агрегатів – необхідний натяг ланцюга створює гідронатягувач від тиску масла на працюючому моторі. Якщо ж він вимкнений, то при тривалій стоянці натяг ланцюга слабшає і існує високий ризик його проскакування. Щоб уникнути неприємностей, мотористи радять в обов’язковому порядку користуватися гальмом стоянки.

З двох моторів 1,4 TSI, які встановлювалися на Seat Leon, найменш надійним виявився 140-сильний агрегат (на фото). А ось його 122-сильний “собрат” куди надійніший!
Але найненадійнішим виявився агрегат 1,4 TSI на 140 «конячок», оснащений турбіною, що працює в парі з механічним нагнітачем. Завдяки подібній конструкції він позбавлений так званої турбоями, властивої двигунам, оснащеним тільки турбіною, і при цьому забезпечує автомобілю паровозну тягу буквально з низів. За твердженням сервісменів, у цьому агрегаті конструктори не співвіднесли запас конструктивної міцності з високою енергоозброєністю. Як наслідок передчасно зношуються вкладиші колінвала та прогоряють поршні. Причому, подібні неприємності можуть статися за будь-якого пробігу, хоча, як правило, це відбувається у тих, хто любить потоптати педаль «газу». А ось його побратим 1,4 TSI (122 к.с.), оснащений тільки турбіною вищеперелічених «болячок» не має.
Коробки передач Seat Leon
Всі хетчбеки Сеат Леон мають привід на передню вісь, а ось вседорожні універсали з офф-роуд обвісом X-Perience оснащені повнопривідною трансмісією 4Motion з електронно-керованою муфтою Haldex,
яка при пробуксуванні передніх коліс підключать задні. На практиці, трансмісія 4X4 зарекомендована себе цілком надійною і характерних проблем у ній виявлено не було.
Герой огляду оснащується механічними 5- та 6-ступінчастими коробками передач і роботизованими 6- та 7-ступінчастими КП DSG. Як показав досвід експлуатації, найменш проблемною виявилася «механіка», хоча і в ній все ж таки було виявлено одне слабке місце – після пробігу в 100 тис. км може стати непридатним здвоєний підшипник (виявляється підвищеною шумністю роботи коробки передач). Правда, ця «болячка» характерна для коробки передач з 5-ма ступенями.

DSG DQ250 встановлюється на мотори з крутним моментом більше 250 Нм (це версії Сеат Леон з топовими бензиновими та дизельними двигунами).
З “роботів” DSG найбільш вдалим вважається 6-ступінчастий агрегат серії DQ250 з так званими мокрими зчепленнями. Всі його слабкі місця давно виявлені на інших моделях концерну Volkswagen і вже успішно усунуті. Наприклад, самі пакети зчеплень витримують близько 150 тис. км, а «мехатроніки», зазвичай, не викликають зауважень. Зверніть увагу, під час експлуатації DQ250 потребує періодичної заміни олії (кожні 45 тис. км).
Найпроблемніший «робот» Сеат Леон
Варто врахувати, що в Україні найбільшого поширення набули Seat Leon із 7-ступінчастим «роботом» DSG. На практиці ця КП серії DQ200 з так званим «сухим» зчепленням виявилася найпроблемнішою. Так, у ній виявлено проблеми з мехатроніком (виявляється відчутними ривками при перемиканнях) та виразним металевим брязкотом при їзді по нерівностях.

Ще одне слабке місце DQ200 – пакети зчеплень (вони мають невеликий ресурс).
Як розповіли працівники фірмової СТО, під час виробництва DSG періодично модернізували, покращуючи програмне забезпечення ЕБУ, щоб уберегти коробку передач від зайвих навантажень.
На сьогоднішній день надійність «7-ступок» порівняно з екземплярами початкових років випуску помітно покращилася, хоча за твердженням сервісменів повністю виключати ймовірність виходу мехатроників з ладу не можна. Та й зчеплення має обмежений ресурс у районі 100-120 тис. км. При виникненні ривків у кращому випадку на фірмовій СТО можна «перепрошити» ЕБУ, але якщо це не допомагає – доведеться міняти мехатронік, а якщо його некоректна робота вже встигла «вбити» пакети зчеплень, то треба буде замінити ще й їх.
Зверніть увагу – на відміну від 6-ступінчастого “робота” його побратим з 7-передачами не потребує періодичної заміни олії.
Резюме «АЦ» |
| Сеат Леон третього покоління не лише наділений відмінними ходовими якостями, а й непоганою практичністю, а за рахунок версій у кузові універсал та повнопривідним модифікаціям – ще й гарною функціональністю. Якщо вам подобається ця модель, то щоб отримати задоволення від її експлуатації рекомендується зупинити свій вибір на найбільш вдалих і надійних його версіях: оснащених бензиновими моторами 1,8 л TSI або турбодизельними двигунами TDI, що працюють у парі з 6-ступеневою механічною КП або «роботом» DSG з такою самою кількістю передач. Якщо ви зв’яжетесь з іншими модифікаціями Seat Leon, то їздитимете, як на пороховій бочці – тобто серйозні неприємності вам можуть «вистрілити» у будь-який несподіваний момент.
|
Підсумки«АЦ»
Двигуни 3,5 зірки
+ Широкий вибір двигунів. Велике поширення економічних турбодизельних версій. Завдяки турбіні та безпосередньому впорскуванню палива малолітражні двигуни відрізняються високою літровою потужністю та забезпечують хорошу динаміку. Двигуни MPI 1,4 л (80 к.с.) і 1,6 (102 к.с.) найбезпроблемніші і довговічніші. Хороша тяжкість та висока паливна економічність турбодилельних версій TDI.
– Недовговічний ланцюг ГРМ та можливе його проскакування, недовговічний паливний насос високого тиску (1,2 та 1,4 TSI). Вихід з ладу вкладишів колінвалу та поршнів (1,4 TSI/160 к.с.). Розтягування ланцюга ГРМ, загальний знос через регулярні і надмірно високі навантаження від не в міру активних драйверів (2,0 TSI). При високих пробігах можлива відмова індивідуальних котушок запалювання (всі мотори TSI). Несправності системи рециркуляції відпрацьованих газів, на старих авто може стати непридатним для сажі фільтр (TDI).
Трансмісія 3,5 зірки
+ «Роботи» DSG DQ250 зарекомендували себе більш надійними, ніж агрегати DQ200, вище в них їхній ресурс блоків зчеплення. Безпроблемна трансмісія, хороша стійкість і прохідність як для легковика (версії 4Motion).
– Вихід з ладу здвоєного підшипника (5-ст. “механіка”). Недовговічність двомасового маховика (механіка в парі з моторами TDI). Проблемні та ненадійні «роботи» DSG DQ200: ненадійні мехатроніки, недовговічні блоки зчеплень, можливий вихід з ладу диференціала.

Технічні характеристики Seat Leon | |
Загальні дані | |
| Тип кузова | хетчбеки, універсал |
| Дверей/місць | 3,5 та 5/5, 5/5 |
| Габарити, Д/Ш/В, мм | 4230/1815/1445, 4265/1815/1460, 4535/1815/1450 |
| База, мм | 2635 |
| Маса споряджена/повна, кг | 1095/1690, 1115/1680, 1158/1800 |
| Об’єм багажника, л | 380/н.д. (хетчбеки), 585/1470 |
| Об’єм бака, л | 50 |
Двигуни | |
| Бензинові 4-циліндрові: 1,2 л 16 V TSI (86/105 к. с.), 1,4 л 16V TSI (122/140 к. с.), 1,8 л 16 V TSI (180 к. с.), 2,0 л 16 V TSI (265/280 к. с.) | |
| Дизельні 4-циліндр.: 1,6 TDI (90/105/115 к. с.), 2,0 TDI (110/150/184 к. с.) | |
Трансмісія | |
| Тип приводу | передн. або повн. |
| КП | 5- або 6-ст. механ., 6- або 7ст. робот. DSG |
Ходова частина | |
| Гальма передні/задні | диск. вент./диск. |
| Підвіска передня/задня | незадеж./ незалеж |
| Шини | 205/55 R16, 225/45 R17, 225/40 R18 |
| Вартість в Україні, $ * від 14,5 тис до 23 тис * – станом на серпень 2018 року | |





















