X

На ринку автокредитування «потеплішало»

Чи думаємо ми про партнерів, котрі допомагають зростати і розвиватися? Чи дякуємо другові, з яким пліч-о-пліч приходимо до фінішу, аби уже незабаром підкорити нові вершини?

«Плюс банк», який став у 2010 році лідером автомобільного кредитування в Україні, вже вдруге збирає своїх партнерів. 20 кращих дилерів 2010 року прибули до Вроцлава на зустріч з керівництвом банку та польськими партнерами Getin Noble Bank. Родзинкою свята стала можливість поспілку ватися з найвідомішим польським гонщиком Кшиштофом Холовчицем, який неодноразово брав участь у змаганнях «Дакар», був чемпіоном Польщі та Європи з автоперегонів, а також із перегонів на позашляховиках. Він поділився з дилерами секретами успіху і витривалості у досягненні мети. Про те, чого чекати усім, хто планує придбати перший автомобіль або хоче поновити автопарк у кредит, ми попросили розповісти голову правління ПАТ «Плюс банк» Андрія Рязанцева.

Андрію Вікторовичу, які автомобілі зараз краще продаються в кредит?
Структура продажів традиційна: близько 73% займають іномарки, решта – машини вітчизняного збирання. Попитом користуються дешеві авто вартістю до 10 тис. євро – двоє з п’яти українців купують саме такі.52% займають автомобілі середньо го класу вартістю до 35 тис. євро. Нашими флагманами продажів є недорогі марки – Daewoo, ВАЗ, ЗАЗ, Chevrolet, Hyundai, Chery, Geely (тут ми маємо 35–70 ринку). Але ми прогнозуємо, що за 2-3 роки частка авто середнього класу виросте до 62%, а дешеві машини почнуть втрачати популярність.

Чи відобразиться це на умовах кредитування?
Темпи кредитування щонайменше до 2014 року не повернуться на докризовий рівень. У 2013 році продадуть в кредит не більше 23% всіх машин. Проте частка «середніх» авто буде більшою, ніж у розпал кредитного буму 2007-2008 років. По-перше, багато хто з позичальників пересвід чився: брати в борг дешеву машину невигідно: за 7 років дії договору вона знецінюється. Ми сподіваємося і на зростання платоспроможності клієнтів. Це дозволить зробити доступнішими «середньокласники». Серед позичальників стало менше молоді, більше – людей середнього віку, які вже міцно стоять на ногах, можуть собі дозволити соліднішу машину і планують погасити кредит достроково. Позичальник сьогодні став обережнішим і на отримання кредиту іде, коли він впевнений в джерелах його повернення.

Чи легко зараз взяти кредит і де це краще зробити?
У «Плюс банку» досить мало від – переважна більшість клієнтів отримує позитивні  рішення щодо кредиту на авто, однак ми не даємо кредити тим, хто був помічений у шахрайстві в інших банках. Щодо місця надання кредиту: оскільки клієнтові набагато зручніше визначатися, маючи на увазі конкретний автомобіль, ми вирішили прийти безпосередньо в салони найбільш популярних марок. Таких партнерів по всій країні у нас близько 500. І сааме завдяки клієнтоорієнтованості ми досягли успіху у 2010 році, ставши лідерами цього ринку з часткою за листопад–грудень 34,2% і 32% відповідно.

Як розвиватиметься ринок у 2011 році?
Гадаю, ставки будуть знижуватись. Але незначно: багато банків ще вирішують докризові проблеми і не готові відкриватися для ризиків. На докризові показники повернемось не раніше, ніж через 5 років. В 2011 році буде рости частка продажів в кредит через партнерські програми. Адже набагато частіше ми знаємо, яку машину хочемо, ніж підганяємо різн варіанти під ціну, яку готові за неї заплатити. Відтак люди шукатимуть в салоні послуги «all inclusive» – зі страхуванням, кредитуванням, додатковим гарантійним обслуговуванням. Стратегії прямої співпраці з дилерами буде дотримуватися в 2011 році і наш банк. Завдяки цьому підходові в середньому за рік наша частка уже до 2013-го може сягнути 35% ринку, а з десятки популярних брендів ми плануємо забрати на себе до 70–80% продажів.