Зниження акцизів вб`є автомобільну галузь – Федерація автороботодавців

У Федерації роботодавців автомобільної галузі вважають, що прийняття закону про зниження акцизного податку може вбити національну автомобілебудівну галузь та створити умови для настання екологічної катастрофи в країні. Публікуємо звернення ФРА до нардепів.

20

На початку жовтня в Верховній Раді України був зареєстрований законопроект «Про внесення змін до підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів» №3251 від 07.10.2015 року, яким пропонується тимчасово, з 1 січня 2016 року до 31 грудня 2017 року, знизити ставки акцизного збору на легкові автомобілі, що були у використанні. Профільним комітетом, незважаючи на спротив та неузгодженість позицій, було з розривом в один голос рекомендовано проект закону до першого читання.

Сделан еще один шаг к дешевым иномаркам в Украине

Федерація роботодавців автомобільної галузі, що представляє інтереси національного автомобілебудівного бізнесу, не підтримує вказаний проект закону.

1. Головним завданням проекту закону №3251 є стимулювання продажу бувших у використанні авто. Але ринок б/у автомобілів стимулювання не потребує. Про це свідчать цифри і факти. За оцінками експертів ринок імпортних бувших у використанні автомобілів значною мірою є так званим «сірим ринком»
Статистика свідчить, що за підсумками 2014 року обсяги бувших у використанні автомобілів склали 43,1 тис. од. та зросли майже 10 разів по відношенню до попереднього періоду. Більше того, 2014 рік був настільки вдалим для ринку б/у автомобілів, що на кінець року перевищив обсяги ринку нових автомобілів, чим повністю нівелював передумови для розвитку ринку нових авто.

Згідно останніх статичних даних за 10 місяців 2015 року, в порівнянні до аналогічного періоду минулого року, ріст продажів на первинному ринку б/у автомобілів склав майже 67%, при цьому падіння на ринку нових автомобілів за той же період склало 55%, і це не говорячи про 77% падіння виробництва нових автомобілів.

В цих умовах, коли на первинному ринку б/у автомобілів відбувається бум продажів, додаткові стимули є економічно необґрунтованими і призведуть до зворотного результату – зниження рівня наповнюваності бюджетів всіх рівнів та новий виток росту рівня безробіття в регіонах. 

2. Пряме порушення принципу стабільності податкового законодавства
Запровадження нових ставок акцизного податку на бувші у використанні автомобілі, передбачених законопроектом №3251, прямо протирічить нормам діючого Податкового кодексу України, який в пп.4.1.9 п. 4.1 ст. 4 передбачає, що зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року. Крім того, невизначена і загальна податкова база на наступний рік, яка наразі тільки формується шляхом внесення проекту закону про внесення змін до Податкового Кодексу України, відтак даний закон є передчасним.

3. Викривлення європейського досвіду є прямою дорогою до екологічної катастрофи в країні в цілому та екологічної безпеки її громадян
Світовий історичний досвід, в тому числі досвід країн ЄС, показує, що стратегія податкової лібералізації ринку бувших у використанні автомобілів є помилковою. Цікавим є досвід сусідньої Польщі, яка при вступі до Європейського Союзу знизила ставки мита на б/у авто з 35% до 10%, а також скасувала ПДВ. В результаті прийнятого рішення про лібералізацію ринку б/у авто за 1,5 роки ринок нових автомобілів впав з 360 тис. од. до 230 тис. од. На фоні майже двократного падіння ринку нових автомобілів, ринок б/у склав більше 70% від реєстрацій.

Варто також додаткового врахувати, що на той час в Польщі не існувало інших, крім лібералізації, негативних макроекономічних факторів на ринку на відміну від України, авто ринок якої виживає в умовах нестабільності, девальвації та 58% падіння доходів населення. Тобто, внаслідок такого недалекоглядного рішення Польща замість прогнозованого росту ринку в 1,5 рази отримала майже двократне падіння ринку нових автомобілів. В нашому випадку, за умови проведення подібної лібералізації ринку б/у, ринок нових автомобілів, що за прогнозами має скласти близько 50-55 тис. авто в 2016 році, просяде до 15-20 тис. од.

Враховуючи той факт, що поріг беззбитковості для автомобілебудівних заводів складає 25 тис. од., всі національні заводи-виробники автомобілів, а також виробники комплектуючих та суміжні до автомобільної галузі підприємства не матимуть шансу на виживання. Імпортерський бізнес стане нераціональною бізнес моделлю, відтак 30 українських офіційних імпортерів змушені будуть закритись.

4. Недотримання екологічних стандартів Євро 4 і Євро 5
Україна відповідно до взятих на себе міжнародних зобов’язань внесла зміни до Закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів» №2739 від 07.06.2005 р., якими з 2016 року запровадила екостандарт Євро 5. Проте за даними експертів ринку протягом 2014-2015 років митними органами України було здійснено розмитнення досить великої кількості імпортованих транспортних засобів із зазначенням їх відповідності екологічному стандарту ЄВРО 4, в той час як насправді  такі автомобілі в більшості випадків відповідали лише екологічному стандарту  ЄВРО 3, а в деяких випадках – і ЄВРО 2.

Крім того статистика свідчить про наявну в Україні проблему старіння автопарку, що досягла загрозливих масштабів. Так, станом на  2012 рік, понад 6 млн. транспортних засобів мають вік понад 10 років, що становить близько 70% автопарку країни, при цьому середній вік автомобіля становить близько 18,7 років. Для порівняння, в країнах ЄС вік автопарку коливається від 7,3 роки до 8,3 роки. У Російській Федерації середній вік автопарку вже наближається до європейського і складає 9 років. Саме тому, через прийняття невиваженого законопроекту Україна добровільно перетвориться на авто сміттєзвалище, а загроза техногенної катастрофи  в Україні стане нашою реальністю.

Таким чином, враховуючи всі наведені вище факти, усвідомлюючи значну економічну та екологічну загрози для країни, Федерації роботодавців автомобільної галузі ще раз  висловлюється проти прийняття проекту закону «Про внесення змін до підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів» №3251 від 07.10.2015 року та закликає врахувати позицію національних автовиробників,  дилерів, офіційних імпортерів, а також виробників комплектуючих та суміжних до автомобільної галузі підприємств, а також інтереси країни в цілому. Федерація наголошує на необхідності керування виключно державницькими інтересами, а не популістськими заявами та бажанням загравати з електоратом, що є єдиними лейтмотивом лобіювання подібних законопроектів депутатами ВРУ.

Подписывайтесь на наши ленты в Facebook, Viber, Telegram и Messenger: все самые важные автомобильные события в одном месте.





  • Максим Левашов

    Нужно ли МВФу развитие украинской промышленности в целом и автопрома в частности? Ответ очевиден, что бы не писали в каментах “патриоты”

    • Олег Боднар

      Оце -то правда,світ недорахується десятків нових способів “отвєрточного” виробництва авто.Як далі з цим жити?!

      • Максим Левашов

        Вы готовы доказать, что Авео/Ланосы/КрАЗы делаются с помощью одной лишь отвёртки и балонного ключа, без сварочного аппарата, клея, гидропресса, гильотины, гальваники, пульверизатора, цеха литья? Тогда жду пруфлинк.

        • Юрий

          Если бы Авео/Ланосы/Сенсы были бы 100% Украинские, то цена бы на них выросла бы максимум в 1,5 раза в грн от 2013 (как выросли цены в среднем по Украине на чисто отечественную продукцию), т.е. в долларах авто подешевело бы в 2 раза и стало бы самым дешевым в мире (Сенс) и ЗАЗ бы не остановился, а работал бы в три смены, чтобы насытить рынки небогатых развивающихся стран!!
          Ничего против Сенса не имею, за такую цену – прекрасная машина, эксплуатирую с умом уже 11 лет (80 тыс) и все в норме (самый большой ремонт – приварил фланец “штанов”), правда в 2004 покупал Евро 2, а в 2017 будет уже Евро 6 🙂

          • Максим Левашов

            Аргумент интересный, но в 1,5 раз с 2013 г выросли цены только только на молоко и хлеб, все остальные товары выросли существенно больше. В среднем, где-то 2,0…2,2 раза. Например, яблоки я покупал в 2013 г по 3 грн, сейчас 6…7, проезд на трамвае стоил 1,5 грн, сейчас 3,0, бутылка пива стоила 6…7 грн сейчас 12..13 и т.д.

            Что касается автомобилей, то они подорожали ещё дороже, связано это с тем, что ручной труд на крупных предприятиях не используется, а стоят промышленные роботы (странно, что Вы об этом не знали), ну и, основа любого авто – это сталь (кузов) и алюминий (двигатель), их легко продать на мировом рынке, а значит, цена привязана к доллару. Можно, конечно, запретить продавать прокат и болванку за рубеж, но тогда упадут валютные поступления в казну и мы превратимся в СССР, то есть колбаса опять будет по 2,20 а детский сад по 4,0 в месяц, но купить плазменный телевизор или “Хонду” будет невозможно в принципе, только ЗАЗ за 4000 или телевизор “Горизонт” за 80.

          • Юрий

            Не болванки нужно продавать за рубеж, а реальные конкурентоспособные изделия, пусть даже сковородки, экспортом сырья много не заработаешь. Ведь самолеты и ракеты-носители еще можем продавать… Украинские авто подорожали более чем в 2 раза, а кризис показал, что такие авто по такой цене никому не нужны ни внутри Украины, ни за рубежом, время обмена наших тазиков на Российские или Узбекские уже прошло. Сейчас все в нашей экономике слишком зарегулировано, принимаемые законы защищают интересы кого угодно, только не большинства населения Украины. Еще немного такой “экономики” и через десяток лет 98% населения действительно не сможет за всю жизнь заработать не то, что на “Хонду”, но и на плазму…

            P.S. Был летом в Грузии, народ ездит в среднем на 10 летних Мерсах, БМВ, Тойотах и Хондах, народ попроще на Опелях, в столице видел немного французов, из российских свежих только Нивы, старье попадается относительно редко даже вдали от оживленных трасс. За 9 дней езды по дорогам Грузии ни одного Ланоса или легкового китайца, к счастью у грузин не было собственного автопрома…..

          • Максим Левашов

            “Не болванки нужно продавать за рубеж, а реальные конкурентоспособные изделия”

            Я подписываюсь под этими словами двумя руками, но могли бы объяснить, что такое “конкурентоспособные изделия”, а то, признаться честно, многих вещей не понимаю.

            Например, вырастить 1 кг апельсинов в Испании стоит 1 доллар, но ЕС субсидирует их выращивание, в итоге, в Испания экспортирует апельсины по 0,5 долл и они конкурируют с теми же апельсинами из Турции, Грузии и Египта, где реально отгрузочная цена 0,45..0,55 долл. Это конкурентоспособные апельсины или нет?

            Надоить литр молока в Беларуси стоит 5,4 грн, в Украине – ок. 4,0 грн; Эту разницу компенсирует Лука, в результате, белорусский кефир, творог и сливочное масло продаются в украинских магазинах по цене украинских. Помогите понять – беларусские молочные продукты конкурентоспособны или нет?

          • Loky Ace

            У всрадзилы и ко было 16 лет, что бы встать на ноги, и это вообще не мои проблемы, что у них не вышло. Надо было не дарить золотые часы каждому пидорасу в верховном цирке, а потратить эти бабки на станки и НИОКР(очевидно же, не?).
            Хай теперь культяпают на завод к верстаку, если руки не с жопы! Рабочих жалко? Ну так говно случается. Сейчас много где танки с броневиками надо крутить. Без работы не остануться, если захотят.

            Если я хреново работаю — я хрен и получаю, если я работаю хорошо — у меня все в шоколаде. Мне ни разу не ясно, за каким марсом, мне, за херовую работу должен кто то доплачивать что бы у меня все было в шоколаде! И еще меньше понимания у меня встретят те, за чью хуевую работу МНЕ предлагают заплатить!

        • Олег Боднар

          А ви готові довести,що це єдині автомобілі,які виробляються в Україні.Доводжу до Вашого відома,що їх набагато більше – це і KiA, Hyundai,SsangYong,Chery,Geely і всі вони збираються якраз-то і викрутками.Так,згадані Вами авто мають високу ступінь локалізації,але автомобілі сильно застарілі по конструкції.Українці не хочуть їздити на древніх авто і перепоною до цього є всілякі обмежувальні закони на зразок неадекватного акцизу.Максим,не виступайте проти логіки.Знизивши акцизи,виграє весь український народ, а залишивши старі – виграє лише декілька олігархів.То ви за народ чи за олігархів?

          • Максим Левашов

            “Максим,не виступайте проти логіки.Знизивши акцизи,виграє весь український народ, а залишивши старі – виграє лише декілька олігархів.То ви за народ чи за олігархів?”

            Очень интересный вопрос, готов на него ответить подробно.
            Для начала, два встречных вопроса к Вам.
            1. Фирташ, Тарута , Коломойский, Ахметов, Порошенко – это олигархи или нет?
            Допустим, что это олигархи. Правда, непонятно, как олигарх Порошенко стал Президентом, ведь Вы лично стояли на Майдане за то, что бы не было олигархов при власти, может, Порошенко это не олигарх, а простой кондитер из Винницы? Не буду с Вами спорить, может оно и так, но с остальными примерно понятно.
            2. Теперь вопрос сложнее: чем похожи и чем отличаются Яценюк и Янукович?
            Если Вы сможете на него ответить, – даже если неправильно, – я смогу Вам объяснить в чём разница между олигархами и народом, и за кого, собственно, я (Это Вас сильно удивит, сразу предупреждаю). Если не сможете, то тогда нет и смысла объяснять.

          • Олег Боднар

            Максим,Ви мене просто уміляєте,ну,звичайно,не ви,а Ваша манера спілкуватись.По діагоналі прочитав Ваше запитання.Ви,мабуть,знущаєтесь.Яке воно має відношення до нашого предмета розмови?Я Вам задав пряме питання на яке можна відповісти одним словом,а Ви просите мене щось постійно доводити і,мушу звернути Вашу увагу,доводити те,що просите Ви.А може мене це не цікавить,не задумувались.Нашо я це все пишу,сам не знаю,істина Вас все-одно не цікавить Ви тут тільки,щоб публіку повеселити.

          • Максим Левашов

            Я Вам задал достаточно простой вопрос: в чём по-Вашему, разница между Януковичем и Яценюком. На этот вопрос Вы отвечать не хотите, значит, не хотите и разобраться в том, что происходит в стране. Выходит, что и моя точка зрения на происходящее Вам неинтересна.

            “Я Вам задав пряме питання на яке можна відповісти одним словом”

            Я на вопрос ответить готов, готов и аргументировать свой ответ, цифрами и примерами из истории. Но одним словом никак не получится, тут прошу меня извинить.

  • виктор

    Федерація- педерація дужче переживає за власні надприбутки,а не за простих людей, які не можуть нашкребти на стареньке авто.І нехай не вішають нам лапшу про Польщу.Коли люди будуть спроможі більше заробляти(так як сталося в Польщі),тоді і будуть купляти нові авто. Тільки не ті тази що ви збираєте або випускаєте.Це насправді пряме лобіювання своїх власних кишень.

  • Не местный

    А давайте не приймем закон , а то моя прибыль уменьшится ! А нам нас рать на вашу прибыль!

    • Loky Ace

      У них и так прибыль увеличилась, потому что цена взлетела с долларом, а ЗП платят ту же.

  • Богдан

    До замовника (не автора, бо автор пише те, за що йому платять) виникає питання – а на якому автомобілі їздить особисто він. Судячи із статті – це має бути якийсь “чудо-авто” від ЗАЗу, що 100% відповідає нормам ЕВРО5 (а може і ЄВРО6!!!), забезпечує 50% населення України робочими місцями і на 50% поповнює бюджет держави.
    Про екологічну катастрофу вони попереджують, аякже… А ті десятки, а може і сотні тисяч старезних радянських розвалюх, які їх власники не можуть замінити на нормальні автомобілі із-за вартості саме акцизного збору – вони ,на думку “федерації”, певно, безмірно покращують нашу екологію.

    Цілком погоджуюсь з Віктором: стаття – суцільний захист своїх інтересів неприхованою брехнею і наклепами!!!

  • Олександр

    Читаю дану статтю і на думку приходить вислів “і сміх, і гріх”.

    У “витворі мистецтва” (інакше не назвеш звернення “федерації”) видно пряме лобіювання своїх інтересів “федерації”, яка тільки і має на меті заробляти гроші у свої кишені. Прошу помітити “вона” навіть прикривається робочими місцями 30 імпортерів, екологічною катастрофою та зниженням рівня доходів населення. Складається таке враження, що, для людей, зниження акцизів чи податків – це смертельний вірус, який знищує і вбиває все на своєму шляху!!! “Звернення” складається із 4 пунктів-причин чому не потрібно знижувати акциз, я дам у відповідь такі ж чотири аргументи чому потрібно це зробити.

    1. Справді, ринок б/в автомобілів виріс, але це сталося лише за рахунок того, що населення не має таких коштів, щоб придбати новий автомобіль, тому люди купують за ті, що мають, а мають вони на б/в автомобіль. Тому зниження акцизу тільки призведе до падіння цін на такі авто, це буде лише на 5-10%, але для населення всеж доступніше, ніж новий автомобіль. Якщо переживає “федерація” про ринок нових авто, то нехай сама складе план оподаткування їх ввозу в Україну і запропонує ВРУ, але так, щоб не набити черговий раз кармани “зеленими”, а щоб знизити ціни, щоб новий автомобіль мав більш доступну ціну. Тоді буде результат!!!

    2. Прямого порушення принципу стабільності податкового законодавства, я, як громадянин нашої держави, не бачу. Насправді введення в дію даного закону
    відповідно до законодавства України є дійсно передчасним, але потрібно не забувати, що наша країна живе в умовах глибокої кризи та гібридної війни, тому саме сьогодні потрібно приймати рішення, щоб завтра не було пізно.

    3. Про світовий досвід хочеться написати наступне. Приклад Польщі – суцільна брехня!!! Це сильна країна, яка в економічному напрямку стрімко розвивається. В результаті чого там населення має кращий рівень платоспроможності, має більш сучасні і безпечні авто. Для прикладу наведу вартість “Ланоса” (який в Польщі як у нас ВАЗ-2101 – непотріб) становить у нас 3500-4000 у.о., в Польщі в такому ж стані – 1200-1500. Тобто, маючи 4000 у. о. там можна придбати безпечний, екологічний, економічний і сучасний автомобіль. а не купу металобрухту, яка через відсутність потрібних систем безпеки в аварійних ситуаціях може стати для вас, в кращому випадку, безкоштовним білетом на проїзд у кареті “швидкої допомоги”. Також мені згадується період в цьому році, коли автомобільний завод “ЗАЗ” зупинився, а “Єврокар” випускав хоч невелику кількість, автомобілів. Дійсно попит на нові авто упав, але упав у ціновому діапазоні 170-250 тис. грн, це трапилось через те, що за ці кошти можна придбати не “ЗАЗ” , а б/в “європейця”. А от попит більш дорогих марок залишався на сталому низькому рівні. І тим більше
    називати автомобіль вартістю 300-400 тис. грн. “бюджетним” при мінімальній заробітній платі 1500 грн – ганьба!!! Так що шановні імпортери, хочете мати прибутки -добивайтесь зниження та відміну податків на ввезення нових авто у держави, а не вимагайте на приймати законопроект №3251, який хоч на маленький, але крок, робить життя нас, громадян, кращим.

    4. Четверта причина смішна до сліз. Якщо у 2014-2015 роках при розмитненні авто навмисно неправильно вказувався стандарт Євро, то це означає, що потрібно контролювати митну службу, а не знижувати акциз. Держава, на думку “федерації”, хоче зробити із України сміттєзвалище, вони взагалі задумувались, що ми вже є сміттєзвалище із металобрухту радянського виробництва. За статистикою 2012 року 6 млн авто мають вік старший 10 років!!! Із них 60%, не менше, це ВАЗи, ЗАЗи, ГАЗи та інший металобрухт, який має викиди СО2 у рази більші ніж вимагає цього Європа!!! Якщо зараз за 5-6 тис. у.о. ми можем придбати “Ланос” 2010 року випуску який відповідає стандарту Євро-3, то після зниження акцизу та скасування ПДВ (якого чекає все населення) за ці ж гроші можна буде придбати європейське чи японське авто із повним комплектом систем безпеки та комфорту (того ж самого року випуску), і це буде Євро-5. Старий непотріб знеціниться, і потім пропадуть з наших доріг екологічно небезпечні авто, а за помірну ціну можна буде придбати, повторюсь, безпечний, екологічний, економічний та сучасний автомобіль!!!

  • Олег Боднар

    І,взагалі,хай здихає,а ми похлопаємо в долоні на похоронах.І чого інтереси мільйонів людей нівелюються перед інтересами меншості,максимум тисяч людей,які зайняті в цій галузі.Кровопивці вкотре прикриваються людьми.Самі ж на мерсах їздять факт,а нас змушують на Лахосах,то як ви випускаєте такі чудові авто.чого ж самі їх пачками не купуєте?Поменше таких педерацій та міністерст і Україна буде для людей!

    • Loky Ace

      +1
      За 16 лет не суметь поднять производство хотя бы до уровня китайцев, не найти бабок на десяток хороших спецов и управленцев, но при этом раздавать всем в верховном цирке золотые часы с конвертами….
      И начать ныть сейчас, когда затраты на ЗП в баксах упали втрое!!!

      За такую наглость надо расстреливать!

  • Max Khrebtov

    какие нах нарушения экологии, во первых с 1.2016 нельзя ввозить авто ниже Евро-5, а во вторых посмотрите на свои гавномаршрутки, старые фуры, которые вечно ломаются и промышленный транспорт типо КРаЗов и ГАЗов старых, который уже точно не отвечают нормам даже Евро-3.