X

Руководители ряда автопредприятий обратились с открытым письмом к Президенту Украины

Ниже приводим текст обращения без изменений.

Президенту України
ЮЩЕНКУ В.А.


Щодо розвитку автомобілебудування
та регулювання автомобільного
ринку України



Вельмишановний Вікторе Андрійовичу!


25 березня 2005 року Верховною Радою України було прийнято Закон України “Про внесення змін до Закону України „Про Державний бюджет України на 2005 рік” та деяких інших законодавчих актів”, який передбачає скасування усіх передбачених чинним законодавством стимулів, які надавалися підприємствам автомобільної промисловості України.
Пріоритетність розвитку автомобілебудування, як однієї із наукомістких галузей, що дозволяє здійснити швидку окупність вкладених коштів, в цілому виправдала себе при становленні промисловості та економіки Німеччини, Японії, Кореї, Туреччини та інших країн.


Відомо, що одне робоче місце в автомобілебудуванні потребує створення 7-8 робочих місць в інших галузях (металургія, нафтохімія, електроніка та електротехніка, верстатобудування, тощо).


Необхідність пріоритетного розвитку цієї галузі в нашій країні була визнана Верховною Радою та Кабінетом Міністрів України. Ними прийнятий цілий ряд законодавчо-нормативних актів, які дозволили створити сприятливі умови для залучення до розвитку галузі інвестицій.


Кабінетом Міністрів України затверджені інвестиційні програми по розвитку п’яти провідних автомобілебудівних підприємств, серед яких: Запорізький, Луцький, Львівський автомобілебудівні заводи та Кременчуцький автоскладальний завод.


Вкладення інвестицій у підприємства галузі досягли суми, що еквівалентна 390 млн. дол. США, а загальний їх обсяг склав більше 1 млрд. дол. США.


Тимчасове послаблення податкового тиску на підприємства галузі та створення умов для залучення інвестицій призвело до збільшення випуску в країні автомобільної техніки в 2004 році в 5,6 рази проти рівня 2000 року. Практично за цей період випуск продукції щорічно подвоювався, а частка вітчизняних автомобілів на ринку України збільшилась до 56 відсотків.


Тільки від діяльності ЗАТ “ЗАЗ” та його підприємств-суміжників за 2004 рік до державного бюджету надійшли 1,17 млрд. грн., а заробітної плати сплачено в обсязі більше 1 млрд. грн.


Завдяки реалізації підприємствами інвестиційних зобов’язань до 2008 року будуть створені потужності з виробництва 380 тис. легкових та 18 тис. вантажних автомобілів, 8 тис. автобусів.


Відповідно до прогнозу розвитку автомобільного ринку очікувані обсяги реалізації автотранспортних засобів в 2008 році складуть 675 тис. легкових та 65 тис. вантажних автомобілів, 7,5 тис. автобусів.


Таким чином, подальша перспектива розвитку вітчизняного автомобілебудування для задоволення внутрішнього ринку та розвитку експортного потенціалу держави дуже велика. За експертною оцінкою необхідно додатково створити потужності по виробництву 250 тис. легкових та 60 тис. вантажних автомобілів. Що стосується автобусів, реалізація затверджених Кабінетом Міністрів України інвестиційних програм дозволить створити потужності, що мають повністю задовольнити потреби України.


Забезпечення високих темпів економічного зростання автомобілебудування як пріоритетної галузі потребує масштабних інвестицій. Програма діяльності Кабінету Міністрів “Назустріч людям” передбачає створення нормативної бази для заохочення вкладення довгострокових фінансових інвестицій. Діюча законодавча база в галузі формування автомобільного ринку та розвитку автомобілебудування практикою довела свою дієздатність та відповідність сучасним вимогам розвитку економіки держави.


Кардинальні зміни податкової політики в галузі автомобілебудування, що передбачені Законом України “Про внесення змін до Закону України про Державний бюджет на 2005 рік” та деяких інших законодавчих актів, без сумніву призведуть до різкого скорочення обсягів виробництва і робочих місць, переорієнтації фінансових потоків з внутрішнього ринку України до іноземних виробників.


Відміна преференцій автомобілевиробникам України вже в 2005 році викличе зростання не менш ніж на 30% вартості вітчизняної автомобільної техніки, зменшення обсягів її виробництва та реалізації, що у свою чергу не дозволить державі отримати у вигляді податків майже 2 млрд. грн.


Значно зросте імпорт російської авто техніки згідно з Угодою “Про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Російської Федерації”. Наслідком цього стане соціально-економічна напруга в суспільстві та поява судових позовів інвесторів, якими вкладені кошти згідно з інвестиційними програмами, що затверджені відповідно до діючого законодавства. Тобто буде мати місце погіршення інвестиційної привабливості країни в цілому.


Враховуючи, що зміни фіскального законодавства пропонуються також з посиланням на необхідність адаптації законодавства до норм ЄС, інформуємо, що у відповідності до статті 5 Угоди про пов’язані з торгівлею інвестиційні заходи кожен член СОТ повинен скасувати всі пов’язані з торгівлею інвестиційні заходи впродовж двох років від дати вступу до СОТ. Статтею 7 Закону України “Про стимулювання виробництва автомобілів в Україні” від 19 вересня 1997 року №535/97-ВР передбачено, що термін його дії закінчується 01.01.2008 року.


Таким чином, діюча законодавча база щодо розвитку автомобільної промисловості України не суперечить вимогам Генеральної Угоди з тарифів і торгівлі 1994 року.


В зв’язку з вищевикладеним, просимо Вас, вельмишановний Вікторе Андрійовичу, дати доручення Кабінету Міністрів України створити спеціальну виїзну комісію з представників міністерств промислової політики, економіки, фінансів, профільних комітетів Верховної Ради, податкової адміністрації, митної служби тощо, яка змогла б, відвідавши основні підприємства галузі, ретельно вивчити ситуацію, провести відповідні розрахунки та виробити виважене державницьке рішення щодо розв’язання кризової ситуації, яка може скластися в нових умовах, заради збереження величезної кількості робочих місць.


З глибокою повагою,


Голова Правління Запорізького автомобілебудівного заводу
Голова профспілкового комітету


Голова Правління Кременчуцького автоскладального заводу
Голова профспілкового комітету


Голова Правління Луцького автомобільного заводу
Голова профспілкового комітету


Голова правління Львівського автомобільного заводу
Голова профспілкового комітету