Заключний 5-й етап Чемпіонату України з картингу традиційно приймала київська «Чайка». Також традиційно ця гонка виявилася масовою та наповненою боротьбою, де не обійшлося і без близьких до сенсаційних несподіванок, так само як і капризів осінньої погоди.
Стартовий лист заключного 5-го етапу Чемпіонату України з картингу нарахував 68 учасників. Вони виборювали призи у шести класах, а етап звично складався з чотирьох рівноцінних «Фіналів» – по два на день.
Втішно, що, як і весь нинішній сезон, наймасовішими виявилися дитячі класи, де особливо наповненими стали 60 Baby і 60 Mini, які зібрали 17 і 16 юних картингістів відповідно.
Не менш порадувало і те, що якщо не брати до уваги наймолодшого класу Comer Micro, де був свій яскраво виражений лідер, у всіх інших боротьба велася не лише за призові місця, а й за вершину подіуму. Причом найчастіше протягом обох днів!
Більш того, часом навіть більш гостро оспорювалися місця і нижче за подіумні, де пілоти боролися ще безкомпромісніше.
«Олії у вогонь», а точніше води, підлила і непередбачувана осіння погода.
Усю ніч і недільний ранок мрячив неприємний дощ, тож треті «Фінали» у всіх класах пройшли на мокрій трасі.
Тим не менш, полотно підсихало і після збільшеної обідньої перерви вирішальні заключні «Фінали» пілоти проїхали на «сліках». Щоправда, і тоді спочатку траса була «відносно» сухою, що кинуло свій додатковий виклик.
Як уже було сказано, Артем Ляшок буквально домінував у наймолодшому класі Comer Micro, який зібрав 12 картингістів-початківців.
Його перевага як у кваліфікації, так і у всіх чотирьох «Фіналах», включаючи дощовий, була беззастережною.
Аналогічно обидва дні поза конкуренцією, але на другому місці провів Платон Авраменко.
А ось за цими двома лідерами розгорталася більш ніж жвава боротьба за третє місце, де верх у підсумку здобула Аліса Дзюба.
У 60 Baby (6-9 років) не домінував, але доволі впевнено переміг Станіслав Шутовський.
Він не відривався від опозиції, але й не підпускав її близько, як і Ляшок, взявши можливий максимум у 100 очок за чотири «вікторії».
Частково у цьому Станiславу допомогли самі суперники, які влаштували справжнє «рубилово» за решту призових місць позаду нього.
Особливо яскравою видалася дуель між Максимом Тараненко та Ернестом Митрохіним, яка тривала обидва дні.
У результаті фінішувавши тричі другим та один раз третім у цій спортивній дуелі переміг Тараненко, піднявшись другим на подіум, який замкнув Митрохін.
У наступному класі 60 Mini (8-13 років) переміг Дмитро Легкобит, проте вже йому довелося не на жарт поборотися за «золото».
У першому «Фіналі» він поступається Устиму Децику,але вже у другому перемагає саме Дмитро.
Більше того, в їхнє протистояння весь день активно вклинювався й Іван Луговський.
Для початку він прорвався з 12-го стартового місця на 3-тє у першому «Фіналі». А потому саме Іван захоплює лідерство на третьому дощовом «Фіналі» та впевнено лідирує в ньому.
Проте буквально за пару поворотів до фінішу Легкобиту вдається вирвати перемогу з Іванових рук! Після цього Дмитро ставить остаточну переможну точку, зібравши зрештою майже ідеальні 95 очок.
Децику не вдається дощова гонка, де він фінішує лише 10-м. Однак у вирішальному «Фіналі» він робить справжний порив, закінчивши його другим.
Відповідно до боротьби на трасі виявилися і підсумкові результати в цьому класі, де на фініші етапу Луговський з Дециком зібрали порівну, – по 74 очки.
У такому разі, згідно з правилами, визначальною стала кваліфікація, на якій Децик був швидше за свого суперника, в реалії взявши «поул»…
Підлітковий ОК-N Junior (12-14 років) нарахував лише 7 учасників. Водночас саме він подарував і найгострішу боротьбу на трасі, яка, до того ж, розгорталася обидва дні.
У протистоянні, і не за призові місця, а саме за вершину подіуму, тут зійшлися одразу четверо пілотів: Єгор Кейдун, Єва Авдєєва та Вадим зі Святославом Онищенко.
Примітно, що двоє останніх не мають жодних родинних зв’язків.
У першому «Фіналі» впевнено лідирує Єва, проте за коло до фінішу на її карті відмовляє мотор, а після гострого протистояння з Кейдуном, перемогу «успадковує» Вадим Онищенко.
У наступному заїзді після чергового як мінімум потрійного протистояння за перемогу першим фінішну межу перетинає Кейдун, випереджаючи Єву, Святослава та Вадима.
Однак після попередження в попередньому «Фіналі», суддівство «втрачає терпіння» і дає 5-секундний штраф Єгору.
Здавалося б – що таке 5 секунд?! Але з урахуванням щільності боротьби в цьому класі вони відкидають Кейдуна разом аж на 6-е місце! Натомiсть прорив Авдєєвої з останнього місця винагороджується перемогою.
На жаль, але дощова гонка їй не вдається і Єва в ній тільки 4-та, тоді як перемагає Святослав Онищенко, випереджаючи свого однофамільця та Кейдуна.
За якоюсь іронією, заключний «Фінал» не вдається обом Онищенкам, в якому першим знову фінішує Кейдун, а Авдєєва другою.
Тим не менш, навіть з урахуванням лише 5-го місця у вирішальному заїзді, Вадим Онищенко у підсумку збирає 79 очок, які дозволяють саме йому очолити подіум класу OK N-Junior.
Усього три бали переможцю поступився Кейдун та чотири Святослав Онищенко. Авдєєвої ж після двох днів наповнених неабиякою боротьбою до подіуму не вистачило лише двох «пунктів»…
А ось клас ОК, як і старший KZ-2, що зібрав 8 пілотів, і зовсім подарував справжній спортивний сюрприз. Вже у кваліфікації кращий час несподівано показує Данило Дзендзелюк.
Нехай лише на 0,006 секунд, але він випереджає лідера цього класу Марію Кравченко. Нагадаємо, що раніше саме за пілотесою залишилися всі попередні чотири етапи, причому з великою перевагою, коли вона незмінно видїжджала від опозиції.
«Проблема» в тому, що для 15-річного Данила ця гонка стала абсолютно першою в житті, тоді як картингом він займається менш ніж півроку.
Марія реваншується, перемагаючи у першому «Фіналі». Тим не менше, Дзендзелюк фінішує другим, залишивши позаду кілька постiйних учасникiв цього класу.
На жаль, на старті наступного заїзду дебютант допускає контакт із Марією, після чого вона сходить. Дзендзелюк перемагає, проте на фініші отримує одразу подвійний штраф у вигляді 10 секунд.
Перемога «відходить» до Данила Дуди, при цьому в даному випадку 10 штрафних секунд відсувають переможця лише на 3 місце. У неділю ж Дзендзелюк остаточно ставить крапки над «i».
Він перемагає у своїй першій у житті дощовій гонці, а потім і у вирішальному «Фіналі», тим самим очолюючи подіум і це у свій дебют в автоспорті в принципі!
Хоча після вильоту заключний «Фінал» Дуда закінчив на узбіччі, набраних раніше 63 очок йому вистачає, щоб стати в пiдсумку другим, випередивши лише на два бали Кравченко.
Цікаво, що взагалi лише одного очка до подіуму не вистачило ще одному новачкові!
17-річний Олександр Саража взагалі вперше сів за кермо ката пару місяців тому і, як і другий дебютант, відразу зміг нав’язати боротьбу незрівнянно більш досвідченим пілотам.
У підсумку Саража на три очки випередив Святослава Денисова, за спиною якого чимало стартів у «великому кільці».
Щоправда, у картинзі Святослав теж почав виступати лише цього року.
Більше того, саме Денисов очолив подіум підзаліку цього класу «30+», де довлолi цiкаво, що другим та третім стали його напарники з VD Motorsport – Віктор Кардаков та Андрій Усенко.
У KZ-2, як і протягом усього цього сезону, у боротьбі за перемогу зійшлися Владислав Іванченко та Олександр Дерюга.
На цей раз, як би взявши реванш за 4-й етап, досить впевнено перемагає Іванченко.
Владислав поступився першим місцем лише у дощовій гонці, де він фінішував 3-м, перемігши у всіх інших.
На мокрій трасі рівних не було Дерюзі, проте в решті перегонів він фінішував незмінно другим.
Із трьома третіми місцями подіум цього класу замкнув Єгор Скаля.
Не можна не відзначити, що крім кубків, всі призери так би мовити під погоду отримали ще й «теплі подарунки» у вигляді пледів і «худi», а найменші учасники ще й куди більш відповідні їх віку презенти…
У зв’язку з цим організатор, а разом із ним і ми, висловлює окрему подяку партнерам Чемпіонату України з картингу ДП «Авто-Київ» – офіційного дилера Seat та Cupra, а також ТОВ «ФТЗ Україна» – єдиного офіційного імпортера в Україну мастильних матеріалів Castrol.
Ну а після того, як офіційні особи підіб’ють підсумки всього сезону, тим більше, що цього року вперше вони виводитимуться за формулою з відкиданням найгіршого результату, і ми обов’язково назвемо вам імена нових Чемпіонів України з картингу та його призерів…
Хоча одне ім’я вже однозначно відоме. Це Марія Кравченко, яка перемогла на попередніх чотирьох етапах у класі ОК.
Як знати, з’явись у ньому раніше сенсаційний дебютант! Але, як відомо, історія та спорт не знають умовних способів…
В’ячеслав Щербина
Фото Сергій Жиріхін