Організатори «Кубка Моравії» підбили підсумки сезону цієї серії, завершивши його урочистою церемонією нагородження. Для України це означало перемогу плюс третє місце у класі Mini 60 і водночас … втрату ще однієї підсумкової «бронзи»!
Нагадаємо, що весь минулий сезон одразу кілька українських картингістів із Master Kart racing team регулярно стартували у «Кубку Моравії», не пропустивши жодного етапу. І, частково така їхня наполегливiсть зіграла злий жарт з одним із пілотів цієї команди!
Церемонія нагородження відбулася минулої суботи в одному з розкішних готелів Брно.
Саме це місто було столицею Моравії з часів середньовіччя і аж до 1948-го року, коли комуністи скасували систему «земель». Проте Брно залишається і досі політичним та культурним центром тепер уже Південного Моравського Регіону.
Як і весь рік до цього самі траси, учасники «Кубка Моравії» розділили церемонію нагородження iз пілотами Чемпіонату Словацької Республіки з картингу.
Найцікавіше, що хоча за своїм статусом «Кубок Моравії» поступається національному Чемпіонату, проте протягом року в ньому стартували майже триста учасників!
Під час нагородження на великому екрані відображалося слайд-шоу багатьох із них, включаючи й українців, особливо багато було фото Злати Скуз та Кiрила Рухліна.
Із самого початку організатори відзначили всіх дітей із «Кубка Моравії», а це майже сто юних пілотів!
Усім їм було вручено шампанське, причому на відміну від того ж «Гран Прі Макао» – далеко не дитяче, та ще й брендоване самим «Кубком Моравії», плюс цукерки та символічна квітка гербери.
Після цього тепер вже нагороди отримали наймолодші учасники класу Mladi 50, причому і тут – абсолютно рівноправно.
Всім без винятку було призначено кубок, навіть тим, хто стартував лише один раз за сезон, включаючи й українця Платона Авраменка. В деяких випадках кубки виявилися розмiром з самiх юних пiлотiв.
Вже після цього почалася «змагальна» частина нагородження, але й тут зі своїй «своєріднистю».
Справа в тому, що нагороджувалися не тільки призові трійки, а топ-5 по всіх класах. Втішно, що з Mini 60 в Україну виїхало одразу два кубки.
Перемігши у п’яти із семи етапів, Злата Скуз заробила головний приз цього класу, ставши «Володарем Кубка Моравії» в Mini 60 за підсумками всього сезону.
Причому кубок переможця справді виявився більш ніж презентабельним та значним, вагою під 7 кілограм!
Третім у цьому класі сезон закінчив напарник Злати по Master Kart racing team Кирило Григоренко, отримавши свій теж далеко не малих розмірів кубок.
А ось для третього пілота цієї команди Кiрила Рухліна, який виступав у класі Baby 60, підбиття підсумків «Кубка Моравії-2025» виявилося зі знаком «мінус»!
Нагадаємо, що після передостаннього етапу Рухлін зміг піднятися з 5-го на 3-е місце у своєму класі. Він зберіг його і після заключного етапу, де фінальну перевагу українця над найближчим переслідувачем складали вагомі 63 очки. Але, як пізніше з’ясувалося, їх виявилося замало!
Справа в тому, що в «Кубку Моравії» застосовується система підбиття підсумків із відкиданням найгірших результатів. Причому якщо до них не належать випадки дискваліфікації, вони включають пропуски етапів.
Якщо ж пілот проїхав усi до єдиного етапи, як це зробили три українські пілоти, то тоді забирається один гірший результат. Причому не всього етапу, а для кожного із заїздів – «ПредФіналу», «Фіналу» та «СуперФіналу», незалежно від того, на якому саме етапі були зафіксовані дані найгірші результати.
Ця система трохи навіть збільшила з 25 до 29 очок відрив Злати Скуз від її візаві Теодора Отахала, який теж не пропустив жодного етапу. А от у випадку з Рухліним вона зіграла вкрай неприємний жарт і не тільки з ним одним!
За підсумками сезону, якщо брати всю суму набраних очок, Мартін Пеханек і Кiрил Рухлін зібрали 807 та 789 очок, проти 844 у Петра Пекни. У той же час на рахунку Тадеаша Прибила накопичилося лише 726 балів.
Однак цей пілот не стартував на 3-му етапі й таким чином його підсумковий «актив» за відніманням «гіршого» склали ті самі 726 очок. Тоді як у Пекни, Пеханека та Рухліна, згідно з правилами, були відмiнусованi відповідно 111, 112 та 98 очок.
Після всієї цієї спортивної арифметики пілот, який начебто закінчив сезон лише 4-м, зміг разом піднятися на підсумкове 2-е місце!
Більше того, він мало не став переможцем, поступившись Петру Пекни, який все ж зберіг за собою титул «Володаря Кубка Моравії», всього 7 очок. І це при тому, що «за сумою» Тадеаш відстав від лідера на 118 очок.
Українцю ж до подіуму не вистачило лише 4 очок! Буває при системі з відкиданням найгірших результатів і такі несподівані казуси.
Проте Кiрил Рухлін, як і його батьки, залишили позаду цей неприємний для них момент. Більше того, замість того, щоб їхати до Чехії для отримання кубка за 4-те місце, юний українець вирушив до Італії.
У найближчі вихідні Рухлін прийме участь в одній із найпрестижніших картингових гонок у світі – Trofeo delle Industrie, що проводиться з 1971 року.
Причому Кiрил не лише переходить на клас вище, вперше стартуючи на більш потужному карті. Там на нього чекає майже чотири десятки суперників з усього світу, включаючи молодшого сина Крістіана «Тото» Вольффа – Джека.
Як і його український ровесник, у 8 років син Директора та співвласника команди Mercedes у «Формулі-1» вже дебютував у класі Mini GR3 U10.
https://www.tiktok.com/@merc_fan_chan/video/7507387394870512918
Усього ж список заявлених цих перегонів вже налічує майже три сотні пілотів з усього світу! Побажаємо Рухліну якомога вищого фінішу, хоча вже зрозуміло, що просто йому в цій гонці не буде!…
В’ячеслав Щербина
Фото Сара Покорна