Минулими вихідними український картингіст Кирило Рухлін не просто перейшов на клас вище у картинговій ієрархії. Разом з цим він стартував в одній із найпрестижніших картингових гонок у світі – Trofeo delle Industrie, де після непростого початку він зумів дійти до фінальних заїздів.
Спочатку кілька слів про змагання. Як запевняють її організатори, Trofeo delle Industrie є найстарішими чинними картинговими гонками у світі. І вона точно є однією з найпрестижніших, статус якої порівнюють мало не з Чемпіонатом Світу. Trofeo delle Industrie почала проводиться з 1971 року, причому народилася вона як осінньо-зимові змагання, щоб зайняти трасу в міжсезоння.
Її автором став Умберто Пеллегріні, господар картодрому «Парма», який і став «серцем» цієї серії на багато років до його закриття. Свою незвичайну назву, яку буквально можна перекласти як «Трофей Індустрії», вона отримала завдяки тому, що ці змагання спочатку підтримали всі основні виробники картів.
Ба більше, згодом для них стало традицією заявляти свої новинки саме на Trofeo delle Industrie, яка протягом багатьох років проводилася як багатоетапна першість.В останні роки через сукупність причин серія скоротилася спочатку до двох етапів, а потім із закриттям у 2009-му році «Парми» перетворилася на окрему гонку, що ніби вінчає картинговий сезон.
З 2012 року Trofeo delle Industrie приймає картодром South Garda Karting, розташований в італійському містечку Лонато.Таким чином, навіть просто участь у цій гонці є престижною, не кажучи вже про перемогу. А в списку імен переможців окремих етапів або загалом Trofeo delle Industrie чимало справжніх легенд автоспорту.
Серед них – багато пілотів «Ф-1», наприклад, Алессандро Занарді, Едді Чівер, Іван Капеллі, Еліо Де Анджеліс, Андреа Де Чезаріс, Рікардо Патрезе, Тео Фабі, Лука Бадоер, Джанкарло Фізікелла, Ярно Труллі або гонщики, більш відомі своєю участю в Таку Стефано Модена, Джанні Морбіделлі, Емануеле Пірро, Тамара Відалі та Роберто Раваліа.
У 1998-му році в Trofeo delle Industrie одночасно виступали Льюїс Хамільтон, Ніко Розберг та Фернандо Алонсо!
У 1999 році в Trofeo delle Industrie брали участь Льюїс Хамільтон, Ніко Розберг, Себастьян Феттель, Роберт Кубіца та Ніко Хюлькенберг.
У 21-му столітті в Trofeo delle Industrie стартували і перемагали Марко Віттман, Олександр Сімс, Данило Кв’ят, Антоніо Фуоко і Ландо Норріс, який зараз стрімко летить до заповітного титулу Чемпіона «Формули-1».
Цього року на 53-му за рахунком Trofeo delle Industrie список заявлених налічував 272 учасники. Проте з тих чи інших причин не всі врешті-решт вийшли на старт. Сумарно в нинішній гонці взяло участь 180 пілотів з різних куточків світу і особливо Європи. У наймолодшому класі для цього змагання Mini Gr.3 U10 (8-10 років), де й виступав Кирило Рухлін, стартувало 37 пілотів. Що цікаво, син директора та співвласника команди «Формули-1» Mercedes Крістіана «Тото» Вольффа так і не приїхав на гонку, а шкода. Проте суперників в українського пілота вистачало і без іменитого сина.
Ба більше, з урахуванням кількості тих, хто заявив, усім їм треба було спершу пройти горнило відбіркових «хітів», перш ніж потрапити власне в гонку. І, попри всі складнощі, Кирило Рухлін упорався із цим завданням, дійшовши до фінальних заїздів.Тут треба відразу обмовитися, що сам пілот і його батьки не катували жодних надій на високі результати у Trofeo delle Industrie. Спочатку метою цього старту була виключно участь – здобуття досвіду якщо не світового, то справжнього європейського рівня і, у кращому випадку, – саме вихід у фінальні заїзди. Причин для таких скромних очікувань було чимало.
З цією гонкою Кирило Рухлін завершив свій другий повний сезон, вперше сівши за кермо карта наприкінці 2023 року. Ба більше, саме з Trofeo delle Industrie він перейшов на клас вище, з більш потужним мотором. Напередодні гонки українець встиг провести лише кілька тестових днів на Картодромі «Чайка», звикаючи до нової потужності двигуна.
Розклад Trofeo delle Industrie дуже міцний. З урахуванням великої кількості класів на цій гонці, у розпорядженні пілотів у середу та четвер були кілька тренувань по 10 хвилин кожне. У п’ятницю ж взагалі їм відводилося лише 8 хвилин на тренування, а також 6 хвилин на кваліфікацію.
Багато його суперників виступали на цій трасі вихідними раніше в іншій гонці, «проживши» на South Garda Karting майже два тижні, намотуючи кола мало не щодня. Тим самим перевага «знання доріжки» була незаперечною, та й холодна погода не додавала простоти. За вихідні стовпчик термометра ледве наближався до +10, а вранці випадав іній.
Щоб забезпечити хороше зчеплення з холодним асфальтом траси, необхідно було добре прогріти гуму. Деякі пілоти настільки захопилися цим заняттям, що на «установчих колах» повилітали з траси.
Ще одним чинником стало те, що, на відміну від багатьох його суперників, Рухлін просто не мав досвіду виступу на новій для нього марці «гуми». Якщо в інших пілотів виходило прогріти колеса практично відразу, то у Кирила на це йшло до двох кіл. Проте, до кваліфікації він уже зміг досягти прогресу.
Українець показав 32-й час із 37 учасників, поступившись лідерам лише півтори секунди. Попереду ж на нього, як і всіх інших, чекали відбіркові «хіти».Тут варто відзначити, що опинившись у цьому класі 36 пілотів, відбірних заїздів не знадобилося – одночасно виступати на 1,2-кілометровій трасі можуть 36 карт. У такому разі вони стартували б у трьох кваліфікаційних заїздах.
Тепер же, пелотон був розділений на три групи, де кожен із пілотів мав виступити у двох «хітах». Після цього їх фінішні місця трансформувалися в очки, які й визначали стартове поле «ПреФіналу», призначеного для тих, хто розташувався нижче за 30-й рядок протоколу. Однак, з урахуванням того, що таких виявилося лише 7, у фінальні заїзди проходили б усі, крім єдиного 37-го пілота. І Кирило мало їм не став…
Перший «хіт», проходив у п’ятницю надвечір на трасі, що стрімко втрачає температуру, і юному українцю через відсутність вище описаного досвіду довелося нелегко. Стартувавши з 21-го місця, Кирило зміг виграти пару позицій та фінішувати 19-м.
У другому «хіті» в суботу вранці перед українцем стався невеликий «заміс», через який він також загубив час. Цього разу він фінішував на останній 24 позиції, але штрафи суперників перемістили його на 22 місце. Таким чином Кирило отримав 41 бал, але йому не вистачило лише одного балу, щоб автоматично пройти у фінал.
Попереду на нього, як і ще шістьох учасників, чекав ще один заїзд. Стартуючи з «поулу», пелотон очолив Кирило, що для нього стало першим подібним досвідом у житті.
У другому повороті на непрогрітій гумі Кирила винесло назовні, чим відразу скористалися суперники. Проте українець зумів сконцентруватися та знову розпочати боротьбу з конкурентами.
Після чергового протистояння з Давиде Чеччином, з яким вони почали боротися ще у другому відбірному «хіті», Рухлін закінчує заїзд 5-м.Тим самим він проходить у фінальні заїзди, які відбулися в неділю і знову на досить холодній трасі.
У «Префіналі» Рухлін стартував з передостаннього 35-го місця, і зміг відіграти кілька позицій.
Після цього він знову сходить у справжній дуелі за 30-е місце з тим же Давиде Чеччином. Цього разу їхня боротьба тривала добру половину заїзду.
Вони кілька разів обганяли один одного, проте невелика помилка ближче до фінішу все ж таки дозволила італійцеві випередити Кирила, не давши йому увійти до заповітної топ-30. У «Фіналі» Кирилу довелося тримати оборону проти одразу з кількох серйозних суперників.
У підсумку Рухлін закінчив фінальну гонку 33-м, але за підсумками чергові штрафи для суперників дозволили йому посісти 32 місце у підсумковому рейтингу.Так, нехай він так і не зміг увійти до топ-30 Trofeo delle Industrie у своєму класі. Однак, Кирило отримав досвід, не порівнянний з жодними попередніми перегонами, в яких він стартував раніше у своїй короткій картингової кар’єри.
Важливо відзначити, що на «Лонато» у рамках 53-го за рахунком Trofeo delle Industrie справді були найсильніші пілоти щонайменше з усієї Європи.З урахуванням переходу в новий, потужніший клас, адаптацію до непростого стану траси та нового типу «гуми», вже сам вихід у фінальні заїзди можна вважати важливим спортивним успіхом для молодого українського пілота.
З Італії Кирило повернувся у піднесеному настрої, з оптимізмом дивлячись на наступний гоночний сезон. Він міг би продовжувати виступати у класі Baby 60, але Кирило вирішив спробувати себе на новому боліді в іншому класі. А ось у рамках яких змагань та якої команди – покаже час.
Вже після фінішу Trofeo delle Industrie на адресу Кирила надійшли пропозиції одразу від трьох італійських команд. Всі вони готові тренувати подає надії зовсім ще юного українського картингіста.
Вячеслав Щербина
Фото ph24.it