Автобуси Mercedes-Benz сімейства O 302, що дебютували у 1965 році, став справжніми бестселерами – до 1976 року було виготовлено понад 32 тис. од. Машина, яка прийшла на зміну моделі О 321, використовувалася для міських, міжміських та туристичних перевезень. Високий рівень комфорту вперше забезпечував кондиціонер, а також задня пневматична підвіска, яка з 1971 року увійшла в стандартне оснащення.
Автобус отримав напівінтегральну конструкцію – на рамі, але з несучим кузовом. Залежно від виконання довжина варіювалася від 9,6 до 11,9 м, а повна маса – від 11,6 до 14,5 т. Відмінною рисою дизайну стали бічні панорамні вікна, хоч могли встановлюватися й традиційні, у тому числі із вставками на краях даху.
O 302 на вулицях Києва, 1999 р. Фото автора
Автобус комплектувався одним із чотирьох 6-цилиднорових дизельних двигунів Mercedes-Benz: 5,7 л (OM 352); 8,0 л (OM 327); 8,7 л (OM 360) та 11,6 л (OM 355). Потужність їх варіювалася від 126 до 240 к. с. Спочатку пропонувалася 5-ступенева механічна коробка передач, а пізніше стала доступною й 8-ступенева.
В 1969 році був представлений варіант OE 302 – з гібридною силовою установкою. Машина рухалася електромотором потужністю 115/150 кВт, якому допомагав 65-сильний дизельний двигун OM 314 (3,75 л), що працював на постійних оборотах в оптимальному режимі. П’ять батарейних блоків по 500 кг мали сумарну ємність 91 кВт.год. Запас ходу досягав 55 км – під час роботи на регулярних маршрутах з інтервалами зупинок 400 м. Максимальна швидкість становила 70 км/год.
Гібридний автобус виявився дуже дорогим в експлуатації, а тому до серійного провадження справа не дійшла. Усього було виготовлено 25 машин, у тому числі одна із живленням від контактної мережі, зі штангами тролейбусного типу.
З 1968 року О 302 почали збирати на заводі Otomarsan в Стамбулі. Фото автора, на вулицях Белдібі, 2009 р.
Цікаво, що у 1974 році до чемпіонату світу з футболу в Німеччині було виготовлено 16 автобусів 0 302, по одному для кожної з команд-учасниць. Репліка однієї такої машини сьогодні експонується у заводському музеї Mercedes-Benz у Штутгарті.