Тридцять років тому, 1993 року був виготовлений перший тролейбус моделі ЮМЗ моделі Т2, а наступного розгорнулося його серійне виробництво. Такі машини знайшли широке застосування в низці міст України, у тому числі й у Києві.
Ще на початку 1992 року Кабінет міністрів ухвалив пропозицію Держжитлокомунгоспу України про організацію виробництва тролейбусів на ВО «Південний машинобудівний завод» у Дніпропетровську (нині місто Дніпро). За основу було взято шарнірно-зчленовану модель К-11, яку випускав Київський завод електротранспорту (КЗЕТ) з 1990 року. Але цю машину суттєво модернізували.
Її забезпечили силовим електрообладнанням харківського заводу «Електроважмаш» – замість російського. Передній міст робив Миронівський авторемонтний завод, а мотор-компресори – полтавське підприємство ПААЗ. Перші дві машини, що отримали назву ЮМЗ-Т1, почали експлуатуватися в Києві в січні 1993 року. Однак для роботи на низці маршрутів були потрібні і більш компактні, маневрені тролейбуси. Тому на основі моделі Т1 у 1994 році почали виготовляти її двовісну версію – ЮМЗ-Т2.
Тролейбус ЮМЗ-Т2 мав власну масу 11 640 кг. При колісній базі 5400 мм його довжина по бамперам становила 11 530 мм, загальна ширина – 2550 мм. Висота машини по даху досягала 2965 мм, а по контуру електрообладнання, встановленого на ньому, була, природно, значно більше – 3476 мм.
Нижня підніжка для посадки пасажирів, розташована за 345 мм від землі, і три широкі двері для пасажирів по 1260 мм кожна забезпечували зручну посадку.
Просторий салон з високою стелею 2100 мм розрахований на перевезення 103 пасажирів. При цьому місць для сидіння було лише 26 і ліві по ходу були одномісними. Це забезпечувало широкий прохід, зручний для переміщення пасажирів. А біля дверей було зроблено просторі накопичувальні майданчики.
Новий струмоприймач розробки АНТК «Антонова» служив для живлення тягового електромотора ЕД 138 АУ2 українського виробництва потужністю 130 к. с. Система управління ним була реостатно-контакторна. Максимальна швидкість з повним навантаженням складала 60 км/год.
З 2000 року тролейбуси ЯМЗ-Т2 кілька разів модернізували. Змінювався дизайн передньої частини, оформлення салону. Однак головне – удосконалювалась силова лінія. Було встановлено новий електродвигун ЕД 139АУ2, малошумний компресор та електронна система управління. Загалом до 2008 року було виготовлено 545 тролейбусів ЮМЗ-Т2.