З 27 по 29 травня у столичному МВЦ відбувається XXI Міжнародна спеціалізована виставка «Технології захисту/Пожтех 2025», на якій представлені новітні аварійно-рятувальні автомобілі, у тому числі техніка для вогнеборців та машини для розмінування.
Підприємство «Пожмашина» привезло одразу три новинки. Почнемо з піротехнічної машини легкого типу ПМ-Л на повнопривідному шасі Isuzu FTS34 (4×4). Цікава її особливість – оригінальна тримісна кабіна капотного компонування, причому броньована.
Балістичний захист кабіни відповідає ПЗСА-4, як і вантажного відсіку для перевезення вибухонебезпечних предметів масою до 250 кг. А ось захисна стінка броньована вже за класом ПЗСА-6. Позаду кузов оснащений відкидною апареллю зі сходинками, а також висувним лотком – обидва з гідроприводом. У кормі також встановлений консольний кран вантажопідйомністю 150 кг.
ПМ-Л має споряджену масу 9700 кг та повну 10 500 кг. Габаритні розміри: 7370 х 2360 х 2955 мм. Колісна база – 4450 мм. Дорожній просвіт – 315 мм. На машині встановлено 6-циліндровий 7,8-літровий турбодизель (Євро 2) потужністю 240 к. с. та механічна 6-ступенева коробка передач. Паливний бак – 200 л. Максимальна швидкість – 90 км/год.
Друга новинка – пожежна автоцистерна АЦ-5-50(1833)-442F3. В її основі лежить шасі Ford Trucks сімейства F-Line. На відміну від попередньої моделі, тут встановлена стандартна кабіна, а не дворядна, а бойовий розрахунок частково розміщується у спеціальному відсіку оригінальної кузовної надбудови. Запас води складає 5000 л. Застосовується насос FPN 10-3000 з подачею 50 л на сек. та напором 170 м (17 бар).
Третя новинка на стенді – це пожежна автодрабина EKL33C на шасі Daewoo HH5CА (4х2). Це спільний проект між «Пожмашиною» та південнокрейським виробником Everdigm, який передбачає локалізацію виробництва з подальшим збільшенням частки українських комплектуючих.
Висота підйому становить 31 м-код. Кут нахилу стріли від +75 град. до – 15 град., повороту – 360 град. Кошик розрахований на вантажопідйомність 300 кг та має корисну площу 0,8 м кв. Аутригери із шириною висування від 2,5 до 5.5 м дозволяють компенсувати нахил у 15 град.
Автодрабина оснащена автономним двигуном. Подача вогнегасних засобів – через сухотруб. Лафетий ствол має пропускну здатність 2500 л/хв. Встановлено два пульти керування – на стрілі та в корзині. Повна маса машини складає 16630 кг.
Компанія Validus Special Auto привезла декілька цікавих автомобілів. Це дві спеціальні аварійно-рятувальні машини важкого типу САРМ-В. Одна з них була на шасі Scania Р440 XT (6х6) з цікавою по дизайну дворядною кабіною. А друга – на повнопривідному, але вже двовісному шасі MAN TGM 18.320 (4х4), також із чотиридверною кабіною. Машини оснащені різноманітнм рятувальним інструментом, а також кранами-маніпуляторами HIAB X-HIDUO 158 на кормі.
На стенді також представлена пожежна автоцистерна АЦ-5-50 на шасі MAN TGМ 18.320 (4х2), з дворядною кабіною, двигуном 6,9 л (320 л. с.) та автоматичною коробкою передач.
Поруч можна побачити спеціальну піротехнічну машину важкого типу ПМ-В на шасі MAN TGS (6Х6) із броньованою кабіною та КМУ HIAB X-HIDUO 158.
В експозиції представлено спеціальну аварійно-рятувальну машину середнього типу САРМ-С на повнопривідному шасі IVECO 70C21НА8D – з двигуном 210 л. с. та автоматичної КП.
Українська компанія Tital демонструє на виставці три автомобілі. Це дві пожежні автоцистерни. Одна з них – АЦ 12-80 на повнопривідному шасі Renault Trucks серії К (6х6). Ця машина, що цікаво, оснащена ґратами на вікнах для захисту від гілок. На таких шасі компанія пропонує автоцистерни із запасом води від 8 до 14 кубометрів та піноутворювача від 480 до 840 л. Застосовуються насоси продуктивністю від 80 до 130 л на секунду. Екіпаж – до 6 чол.
Друга показана автоцистерна модель АЦ 7-50 на шасі Daewoo Maximus (4х2). Вона має кабіну на 5+1 місць, запас води 6600 л, 500 л піноутворювача. Комплектується пожежним насосом НВП-50/100 продуктивністю 50 л/с (10 бар) та стаціонарним лафетним стволом 40 л/с.
На стенді також представлений пожежний підйомник АПТц 30/2000-1500 з робочою висотою 30 м на шасі Daewoo Maximus НС3АА (4х2). Максимальний виліт становить 14 м, а вантажопідйомність колиски – 300 кг. Є цистерна для води на 2000 л, пожежний насос продуктивністю 1500 л/хв та лафетний ствол на 1050 л/хв.
Заслуговує на увагу і стенд компанії Reform, на якому демонструється броньований санітарно-евакуаційний автомобіль MediGuard на шасі Toyota Land Cruiser 79 (4,2 л; 129 к. с.). Рівень бронювання кабіни (борти, двері, стійки тощо) : ПЗСА – 4 з додатковим захистом В6 для ураження калібру 7.62×51 FMJ/PB/SC DM111 та калібру 5.56×45 FMJ/PB/SCP SS 109 та всіх менших калібрів.
Всередині надбудови знаходяться самозавантажувальні ноші з матрацом, регульованою спинкою, колесами та фіксатором, а також три сидіння для супроводжуючих осіб з ременями безпеки. Комплектація: дефібрилятор з монітором, прикріплений до бічної стінки відділення пацієнта; система кисневих трубопроводів з 10-літровим балоном та регуляторором; медичний відсмоктувач з контейнером, прикріплений до бічної стінки; медичний апарат штучної вентиляції легень з монітором
Цікавий стенд і у кранової компанії “Спецтехсервіс”. Тут можна побачити повнопривідну вантажівку Renault Trucks серії K (6х6), оснащену бортовою платформою та потужним краном-маніпулятором Palfinger PK 23500 – з вантажопідйомністю до 10 000 кг та максимальним вильотом 16,7 м.
На виставці також представлена машина для механізованого розмінування з дистанційним керуванням – Mematt від Universal Business Machines. Вона має гусеничне шасі з дизельним двигуном 300 к. с. Робоча швидкість в режимі очищення складає: на легкому ґрунті – 1900 м кв/год, середньому ґрунті – 1425 м кв/год та на важкому ґрунті – 950 м кв/год. Витримує підрив 8,5 кг тротилу. Захист Армокс 500Т. Запас палива – 250 л. Середня витрата пального – 40-48 л/год. Габаритні розміри: 4600 х 1950 х 2400 мм. Маса базової машини – 10107 кг, ланцюгового мінного трала 2600 кг, румпельного мінного трала – 3600 кг.