Компанія Smartbus спільно з польськими операторами громадського транспорту запускає низку проектів щодо впровадження безпілотних машин на території автобусних депо, що дозволить не лише підвищити безпеку, а й заощадити чимало коштів. Так разом із компанією MZA Warsaw восени було анонсовано організацію першого «розумного» автобусного депо в Європі.
На дворівневому майданчику на 140 машин автобуси пересуватимуться без допомоги водіїв. За прогнозами, це дозволить заощадити до 35 хвилин на одному автобусі на день, а на місяць з урахуванням усіх 140 машин виграш у часі складе 2400 годин. У результаті на одному автобусі за 12 років компанія може заощадити на зарплаті водіям до 88 000 євро. Крім того, автоматизація керування дозволить скоротити кількість дрібних аварій до 3 – 4 на тиждень.
Тим часом днями відбулася презентація ще одного подібного проекту. На цей раз спільно із громадським оператором міста Глівіце – PKM Glivice. Тут планують на першому етапі запустити територією депо компактні автономні автобуси, а згодом перейти й на 12-метрові. Для тестування візьмуть перший автономний електробус польської розробки – Blees BB-1, розроблений разом із Сілезьким технологічним університетом. Машина з системою безпілотного керування Smart Depot оснащена 3D-сканером об’єктів, має 11 камер, чотири радари та численні датчики. Електробус вміщує 15 осіб, може розвивати швидкість до 25 км/год та забезпечує запас ходу до 200 км.