X

Вантажівкам IFA W50 виповнилося 60 років

Влітку 1965 року на новому підприємстві в Людвігсвельді (колишня НДР), що входило до автобудівного об’єднання IFA (Industrieverbandes Fahrzeugbau), розпочався випуск вантажівки IFA W50L. Якщо точніше то перша машина зійшла з конвеєра 1 червня. Зазначимо, що прототип було виготовлено ще у липні 1962 року, причому на іншому автозаводі – Ernst Grube.

Нова машина могла перевозити до 5 т, що було зазначено в індексі моделі, де цифра «50» показувала вантажопідйомність у центнерах. Кабіна, розташована над двигуном, вирізнялася своєрідним дизайном. Спочатку на вантажівку встановлювався 110-сильний дизель. А з 1967 року з’явився двигун із безпосереднім упорскуванням MAN – збільшеного до 6,56 л робочого об’єму та потужністю вже 125 к. с.

Світлина з авторського фотоальбому Леоніда Гоголєва «Іномарки 60-х років на вулицях Києва».

Автомобілі сімейства IFA W50L виготовлялися у десятках модифікацій. Це й бортові машини, й самоскиди, зокрема з тристороннім розвантаженням, й вантажівки з універсальним та ізотермічним фургонами, сідельні тягачі, автомобілі підвищеної прохідності (4×4) тощо. Серед них були й досить рідкісні версії – наприклад, із трирядною (!) кабіною. Такі машини призначалися для перевезення вахтових бригад. а також для пожежників. Автомобілі IFA W50L мали попит у 30 країнах, у тому числі вони масового поставлялися й до СРСР. За перші 20 років виробництва їх виготовили 430 000 одиниць, а по 1990 рік з конвеєра зійшло вже 572 тис. таких машин.

З нагоди 60-річного ювілею IFA W50L у німецькому місті Гера з 18 до 20 липня пройшов зліт власників цього легендарного автомобіля, на якому можна було побачити десятки машин з різними кузовними надбудовами.

Читайте також:
Как во Львове разработали автобус на базе грузовика IFA