X

За три роки єЧерга допомогла перетнути кордон 2,3 млн вантажівкам

Проєкт єЧерга для перетину кордону відзначає три роки від запуску. Так, 12 грудня 2022 року в пункті пропуску “Ягодин – Дорогуськ” на кордоні з Польщею електронний запис для перетину кордону замінив фізичне очікування в черзі на дорозі.

Протягом наступних років унікальна система була масштабована на інші ключові пункти пропуску для вантажівок, команда проєкту розвивала функціонал єЧерги, а також запустила онлайн-запис і для автобусів.

Сьогодні єЧерга працює на всіх пунктах пропуску для вантажівок та автобусів – загалом на 29 міжнародних пунктах з Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією та Молдовою. Реєстрація для виїзду за кордон в єЧерзі обов’язкова для всіх комерційних транспортних засобів – українських та іноземних.

За три роки функціонування єЧерги українські та іноземні перевізники здійснили понад 2,6 млн перетинів кордону. З них – понад 2,3 млн перетинів відбулось вантажівками, 329 тисяч – це перетини кордону автобусами.

Загалом, в Системі зафіксовано понад 107 тисяч унікальних вантажівок, що перетнули кордон за записом щонайменше 1 раз. За цей же період відбулось понад 103 тисячі завантажень застосунку єЧерга.

До ТОП-5 пунктів пропуску, де відбулось найбільше перетинів вантажівками належать:

  1. Ягодин – Дорогуськ (Польща) — 524 589
  2. Краківець – Корчова (Польща) — 281 600
  3. Порубне – Сірет (Румунія) — 233 477
  4. Чоп – Захонь (Угорщина) — 205 371
  5. Шегині – Медика (Польща) — 172 446

Відповідні показники пояснюються, у першу чергу, поступовим впровадженням Системи на різних пунктах пропуску.

Майже 90% перетинів кордону було виконано вантажівками на українській реєстрації. Інші 10% – це іноземні транспортні засоби. Серед них найбільше виїжджають за записом в єЧерзі вантажівки Польщі, Молдови, Туреччини, Румунії, Словаччини, Угорщини, Литви, Чехії та Латвії.

Також Система дозволяє фіксувати середній час на контролі транспортних засобів. Наприклад, завантажені транспортні засоби фактично вдвічі довше перебувають на контролі в пункті пропуску, ніж порожні. Зокрема, середній час оформлення завантажених складає 3 години 1 хвилина, а порожніх – 1 година 36 хвилин. Найдовше оформлюють товари 1-24 групи, що потребують фітосанітарного/ветеринарного контролю – у середньому на це потрібно 6 годин 38 хвилин.

Окрім того, єЧерга також дозволяє забезпечити прозорий рух в черзі очікування для пріоритетних товарів, у першу чергу швидкопсувних вантажів. За весь час роботи проєкту в Системі було зафіксовано понад 60 тисяч перетинів кордону з швидкопсувними товарами. Середній час очікування з моменту постановки в чергу і перетину кордону для такого транспорту складав 3 години 36 хвилин. Це свідчить, що цифровий алгоритм забезпечує зрозумілий рух в черзі, мінімізувавши при цьому корупційній ризики. Тож, швидкопсувні вантажі здебільшого рухались без суттєвих затримок.

Для автобусів єЧерга наразі діє у двох форматах: слотована система з бронюванням часу на перетин кордону та динамічна черга, де йдеться лише про запис без чіткого часу. Перша наразі вже запроваджена на більшості пунктів пропуску (23).

Серед автобусів, перелік ТОП-5 пунктів пропуску, де відбулось найбільше перетинів кордону за час проєкту виглядає наступним чином:

  1. Шегині – Медика (Польща) — 37 925
  2. Ягодин – Дорогуськ (Польща) — 36 917
  3. Краківець – Корчова (Польща) — 36 529
  4. Рава-Руська – Хребенне (Польща) — 26886
  5. Порубне – Сірет (Румунія) — 26 361

Варто враховувати, що на ці показники впливає поступове підключення до єЧерги згаданих пунктів пропуску.

Українські автобуси здійснили майже 73% усіх перетинів у системі. Ще майже 20% перетинів відбулось автобусами Польщі та Молдови. Наступні за кількістю перетинів Чехія, Туреччина, Болгарія, Румунія, Литва, Німеччина, Словаччина.

У цьому році в Системі зафіксовано 411 перевізників пасажирів, що виконували регулярні маршрути. Натомість тих, хто виконує нерегулярні рейси, вдвічі більше – 815. За цей же період за записом в єЧерзі було використано 876 регулярних маршрути, що прямують в різні країни.

 

Найпопулярнішими регулярними маршрутами, що найчастіше використовувалися для виїзду за кордон, стали:

  1. Київ – Кишинів — 3 705
  2. Чернівці – Салча — 3 162
  3. Одеса – Кишинів — 2 917
  4. Херсон – Щецин — 2 852
  5. Авангард – Кишинів — 2 753
  6. Чернівці – Варшава — 2 532
  7. Запоріжжя – Варшава — 2 458
  8. Чернівці – Вроцлав — 2 423
  9. Київ – Познань — 2 320
  10. Київ – Бухарест — 2 289

Для здійснення нерегулярних рейсів перевізники використовували два види дозвільних документів. За період роботи системи було оформлено 7 971 виїзди за одноразовими дозволами, а також 85 264 перетинів кордону за журналами Interbus.

 

Серед найближчих планів з модернізації проєкту – впорядкування руху пріоритетних вантажів (Т1, МДП, АЕО), встановлення камер автоматичної фіксації на пункти пропуску,  запуск пілотного проєкту для легкових авто, вдосконалення функціоналу для автобусів та вантажівок, а також підготовка законодавчих змін для затвердження єЧерги на рівні закону.