З моменту нашого останнього тесту Jetour його лінійка в Україні значно розширилася і наразі складає 7 моделей. Тож сьогодні ми вирішили познайомити вас з однією з новинок – Jetour T1.
Ця модель дебютувала на початку 2025 року, і майже одразу поїхала поза межі Китаю. І відповідно, в Україні вона продається буквально кілька місяців. Зауважу, що в модельній лінійці виробника моделей з індексом T налічується 4, і T1, відповідно, наймолодша. Але дивлячись на її розміри, я б так, чесно кажучи, не сказав. Ну і зараз в нас представлені моделі T1 та T2.
Вибір є
Jetour T1 доступний в Україні у двох комплектаціях: «Преміум» за 1 мільйон 220 тисяч гривень та «Престиж» – за 1 мільйон 390 тисяч гривень. Тобто десь за 29 та 33 тисячі доларів, відповідно. Якщо купувати в кредит, тоді є знижка у 50 тисяч гривень. Важливо, що відмінність між комплектаціями не тільки у рівні оснащення, але й у двигунах та трансмісіях.
У «Преміум» це турбобензиновий 1,5-літровий ДВЗ на 170 кінських сил з 7-ступеневою преселективною коробкою. Привод передній. А у «Престиж» – турбобензиновий 2-літровий ДВЗ на 245 кінських сил із 8-ступеневою АКП та привод повний. За опціями, престиж багатший, і різниця тут істотна. Зокрема, в цій комплектації є вентиляція сидінь, більший екран мультимедіа та бездротова зарядка смартфона, адаптивне світло фар та круїз-контроль, панорамний дах з люком, 19-дюймові стильні легкосплавні диски, а також можливість обрати фірмовий зелений колір за доплату. Ширший й перелік асистентів водія. Розширена система автоматичного гальмування, попередження про виїзд зі смуги руху та утримання смуги, система попередження руху позаду та деякі інші асистенти. А от зимовий пакет із підігрівом керма, заднього ряду сидінь, лобового скла та форсунок омивача є в обох комплектаціях.
Нещодавно з’явилась версія Т1 з плагін-гібридом, тобто його можна підзарядити від розетки. Цікаво, що спершу на домашньому ринку, а було це наприкінці 2024 року, дебютувала саме версія PHEV. Гарантія на автомобіль складає 6 років або 200 тисяч кілометрів пробігу.
Дизайн
Знайомлячись з Т1, одразу звертаєш увагу на цікавий, оригінальний та багато в чому позашляховий дизайн цієї моделі, а також на її розміри. Якщо порівнювати Т1 з іншими автівками, то за своїми габаритами він майже такий самий, як Mitsubishi Outlander та KGM Torres. Щодо пропорцій, цікаво відзначити, що колісна база тут реально велика – 2,8 м, а загальна довжина – 4,7 м. Ну, і висота, 1,84 м. Реально автомобіль високий, і це відчувається на дорозі. Дорожній просвіт тут 190 мм. Це вже трохи натяк на певні можливості поза дорогами.
Від загального до деталей, а їх в цьому автомобілі багато цікавих. Ось, наприклад, передня частина, оптика, решітка радіатора. І взагалі, акцент зроблено на горизонтальних лініях, на якихось прямих, щоб підкреслити кремезність моделі. Ну, і щодо оптики, то виглядає вона цікаво. Вона одразу виділяє автомобіль, та має назву «Штормове сяєво».
Нефарбовані бампери спереду і позаду. Це дає внутрішній спокій, коли ми виїжджаємо на легке бездоріжжя. У Т1 невеликі звиси, та гарні кути в’їзду та з’їзду. До того ж одразу можна помітити, що є заводський сталевий захист двигуна.
Фронтальна і кормова частина виконані у єдиному стилі. Це добре помітно по ліхтарях. І тут в нас напис X-Wheel Drive, тобто повний привід. Задня стійка прихована за пластиковим елементом. І взагалі дуже гарно все виглядає.
Просторий салон
Посадка дійсно висока, попри те, що сидіння водія – у самому нижньому положенні. Ну, і регулювання як водійського, так і пасажирського сидінь тут електрифіковані. І також є регулювання поперекової підтримки, яку можна також міняти у декількох напрямках. Щодо посадки-висадки, то я не зміг потоваришувати з зовнішньою підніжкою, тому що, коли стаєш на неї, то для мене занадто високо, а якщо нею не користуватися, то виходить ширина підніжки та ширина порогу заширока.
У салоні увагу перш за все перевертає величезний екран мультимедійної системи діагоналлю 15,6 дюйма. Мультимедіа тут заявлена від Huawei. І вона дійсно швидка, має класну картинку, тобто на рівні гарних смартфонів та планшетів. І також гарний функціонал. Все логічне і зручно зблоковано. Тобто, функції автомобіля, водіння. Також є ембієнтне освітлення в салоні. Під’єднання пристроїв бездротове. Android Auto та Apple CarPlay працюють. Ну, і є навіть голосове управління. Голосове управління, щоправда, англійською, але все ж таки декілька функцій я спробував, система виконала.
Дуже цікаво реалізоване налаштування дзеркал. Регулювання дзеркал виконується за допомогою кнопок на кермі. На екрані є підказки, які саме кнопки треба натискати, щоб відрегулювати ліве та праве зовнішнє дзеркало. В Т1 є камера кругового огляду. Можна обирати, як ви хочете дивитись: по сторонах, зверху, загальний вигляд, чи ось вперед-назад. Також є траєкторії руху. А ще є задні та передні парктроніки.
Загалом на екрані мультимедіа можливо побачити величезну кількість інформації щодо руху машини. Наприклад кути нахилу автомобіля, роботу повнопривідної системи, а також тиск та температуру у шинах. І навіть бачимо, коли і як буде спрацьовувати система повного приводу. Тут все автоматично, але можемо обрати режим руху.
Зображення на моніторі показує, як повертаються колеса, – це допоможе на бездоріжжі. А також анімована машинка буде нахилятись, тобто показувати куті тангажу та крену, відповідно. Також в нас є керування системою стабілізації, радаром для долання бродів. До речі, заявлено, що Т1 може долати броди глибиною до 600 мм. Ну, і контроль спуску зі схилу має стати в пригоді.
Цікаво реалізовано регулювання відчинення багажника. Ви просто ви обираєте кут, на який його відчиняти. Наприклад, щоб на паркуванні чи у гаражному боксі нічого не зачепити дверима.
За допомогою екрана можна налаштувати не тільки підігрів сидіння, а й вентиляцію на три швидкості. А ще є нагода налаштовувати можливість зручного входу. Тобто сидіння буде само від’їжджати й повертатись у вибране положення.
У Т1 є аудіосистема від Sony з 9 динаміками та сабвуфером. Але коли я ввімкнув радіо, то мені здалося, що тут стоїть найпростіша радіола з 90-х, яка просто видає якийсь звук, щоб не було так сумно в машині. Інша справа, коли я під’єднав свій пристрій через Android Auto і просто навіть ввімкнув YouTube, то все стало набагато краще.
Дизайн інтер’єру дещо самобутній, але має дві ключові риси. Це гарні матеріали, і це їх гарна підгонка і збірка в цілому. Все приємне на дотик. І шкіра, і м’які пластики спереду, і м’які дверні карти. Підігнано все якісно і міцно, нічого не рухається, не скрипить, не брязкає. А ще мені сподобався селектор «автомату», який виконаний в авіаційній тематиці. Трохи відчуваєш себе пілотом. Але і стильно виглядає, акуратно, не заважає нічому. А поруч є бездротова зарядка для смартфонів. Підлокітник на зручній висоті. В середині там є чималенький бокс з обігрівом та охолодженням.
Тестовий день видався похмурий та не сонячний, і щоб додати трохи світла, можемо відчинити панорамний дах. І він тут дійсно панорамний, бо відчиняється аж до спинок задніх крісел. Половина цього панорамного даху також може бути відчинена і може от зсуватися.
Кермо дещо прямокутної форми. Можливо, комусь необхідно буде до нього звикати, але зауважу, що він дуже зручний та має приємну на дотик шкіряне оздоблення. Цифрова панель приладів, має діагональ 10,25 дюйма. В цілому немаленька, але знову таки чомусь дуже дрібні шрифти. Поруч із селектором автомата – шайба вибору режимів руху і роботи трансмісії. Їх тут аж 7. Від асфальту до піску та бруду. Є і Crawl Control, і спеціальний режим X.
Сидіння зручні за своєю формою. Але мені не вистачило довжини подушки. А ще не вистачає регулювання по нахилу подушки. Тобто маємо регулювання просто сидіння вверх-вниз, але не маємо можливості змінювати нахил. Натомість переднє пасажирське сидіння може похизуватися підтримкою для ніг, яка перетворює його ледь не в лежак. Ось де вона велика колісна база.
Позаду є власні дефлектори обдуву, USB Type-A та Type-C, а також підігрів сидінь на три швидкості. Також можемо регулювати кут нахилу спинки другого ряду, але лише у двох положеннях. Все рівненько, гарненько і фактурно. Навіть спинки зробили фактурними. Приємно і на погляд, і на дотик.
Багажник має об’єм 574 літри. Під фальш підлогою є ще додатковий органайзер. Тут в нас є інструмент, домкрат та «докатка». На наших дорогах, я вважаю, це однозначно плюс. Підлога багажного відділення доволі таки висока. Тобто, якщо важке вантажити, то може бути не так-то і легко. І, здається, тут нема цих літрів. І, можливо, їх поміряли разом з тим простором, який під фальш підлогою. Цікаві ось такі точки кріплення для якогось вашого вантажу. По сторонах також є ось тут гачки та петлі. Тобто, щось примотати, прикріпити можливо. І також в нас є прикурювач.
Якщо скласти спинку другого ряду, то тут більше, ніж 1200 літрів об’єму, а подовжені майже два метри. Тобто, реально можна щось велике перевозити, або, якщо їдете у якусь подорож один чи у двох, можна навіть замість намету таке спальне місце собі влаштувати та переночувати під зоряним небом. Відкрили дах панорамний, і ось таку подорож собі можна влаштувати.
У місті
У конструкції кузова використано 80% високоміцної сталі та посилено жорсткість на скручування. Під капотом в тестовому авто 2-літровий бензиновий турбодвигун з ланцюговим приводом ГРМ, гідрокомпенсаторами, прямим впорскуванням та подвійною системою зміни фаз газорозподілу. Він належить до родини двигунів Acteco та виробляється з 2020 року. Зустріти його можна як на інших моделях Jetour, наприклад, X90+, так і на моделях Cherry. Автоматична гідромеханічна коробка виробляється на китайському заводі з 2023 року. Вона встановлюється також і на моделі Cherry, і здатна витримувати високий крутний момент до 440 Нм. Отже, в моєму розпорядженні 245 кінських сил потужності. Тому що от якраз цієї потужності та цього крутного моменту, а він тут встановить 375 Нм, їх якраз вистачає для того, щоб отримувати гарний драйв.
З характерних особливостей, двигун та коробка передачі дуже плавно і м’яко вступають в роботу. Іноді навіть здається, що автомобіль замислюється. Але разом з тим досягається плавність ходу і немає отакого «підриву», як буває у деяких моделей, коли ти наче трішки натиснув на акселератор, а вона вже просто зривається з місця, і тобі здається, що зараз буде просто суперспорт драйв, але от цей підрив, він дуже швидко згасає, і потім все стає на свої місця. Тут якраз навпаки, тобто плавний початок і поступово-поступово нарощування потужності і крутного моменту Єдине, що зазначено, що крутний момент у цій самій 375 Нм буде доступний з 1700 обертів, десь так. Але на мою думку, він оцей пік досягається трішечки пізніше. І от десь на 2 тисячах вже відчутна робота турбіни, коли ви особливо притискаєте акселератор. І от тоді виходимо на пік моменту, десь дійсно до 4 тисяч він тримається. Тобто, якщо притиснути акселератор, ця машина починає добряче їхати.
Кермо тут має два з половиною оберти від краю до краю, і воно доволі гостре. Як для такої машини величенької це небагато. І мені подобається, що тут немає такої собі нейтральної зони. Воно намагається одразу реагувати на дії водія. Разом з тим, воно легке, неважке. Так, його не можна налаштувати, наприклад, зміною режимів руху. Але, якщо казати по відчуттях, по тому, як воно збалансовано для міста, для напрямів поза доріг, мене все це цілком влаштовує. І до того ж воно має чіткий «0». От, дивіться, зараз ми їдемо з помірною швидкістю, і, бачите, воно само намагається тримати оцю нульову позначку, коли колеса в нас прямо.
Щодо його такої дивної форми, але, з іншого боку, така форма зараз зустрічається у багатьох автомобілях, то, можливо, вам, якщо ви присядете з авто з абсолютно круглим кермом, доведеться трішки звикати. Для мене це, знову ж таки, абсолютно не дивина, абсолютно не проблема, тобто маневрувати десь, паркуватися легко і перехоплювати його також все виходить без питання.
Щодо шумоізоляції, то в мене залишилось таке, знаєте, двояке враження. З одного боку, салон добре ізольований від всіх зовнішніх шумів, які нас оточують. Але, з іншого боку, я доволі добре чую двигун.
Якщо ввімкнути круїз-контроль, задати швидкість, задати відстань до автомобіля попереду, то асистент буде слідкувати за тим, щоб автомобіль не перетинав розмітку. Він цілком гарно відпрацьовує. До того ж ви можете налаштувати його чутливість: трошки вищу або трошки нижчу.
З цікавих особливостей: на приладовій панелі автомобіль постійно вам будуть показувати, що відбувається навколо. Тобто ви бачите смуги руху, автомобілі, які вас випереджають, які попереду пригальмовують, і автомобілі, які вас наздоганяють у сусідніх рядах. Так, це попередження про наближення в сліпій зоні, але системи попереджають тут про всі автомобілі, які нас намагаються наздогнати та випередити. Хоча, на мою думку, попередження у зовнішніх дзеркалах було б цілком достатньо. А цей екран можна було б виводити за бажання водія, наприклад, просто як один з різновидів екранів, а не тримати його постійно по центру в зоні вашої уваги.
Оглядовість тут вельми гарна, тому що маємо класну картинку в зовнішніх дзеркалах, в салонному, попри те, що заднє скло невисоке. До того ж маємо камеру кругового огляду. Перемикаєте, дивитесь, є передній та задній парктронік, є траєкторії руху. Тобто все для того, щоб полегшити вам життя тут є. Тут дуже висока посадка та невеликі передні стійкі, які не перекривають кути огляду.
Щодо режимів руху, то маємо 3 окремі для міста і 4 – для руху поза доріг. Ну або ж режим «сніг» можна використовувати й в місті, якщо дуже сильно замете. Наприклад, «еко» режим» допомагає у заторах. Тобто реакції на акселератор стають ще більш повільні, і ви можете спокійно, повільно собі рухатись, не напружуватись. Я більшу частину драйву використовував «нормал», тут все звичайно. А «спортивний» може сподобатись, коли є можливість поїхати динамічніше. І він дійсно змінює характер автомобіля.
Поза дорогою
Випробувати позашляхові режими ми приїхали в гості до наших друзів, Offroad Brothers, на їх крутий полігон. Ну і ми трохи тут обережненько поїздимо. Чому обережненько? Тому що, по-перше, це тестовий автомобіль; по-друге, він на звичайній стоковій, хоча й зимовій, гумі, але маємо розуміти, що, перш за все, якщо ми підкорюємо якісь багна, то треба позашляхову гуму.
Повний привод тут BorgWarner, а на задній осі встановлено ще й самоблокуючий диференціал. Система автоматично керує повним приводом, оптимально розподіляючи потужність для максимального щеплення з дорогою, або ж бездоріжжя. За потреби, задні колеса автоматично отримують додатковий крутний момент. І змінні режими – це не просто шайба, а вони дійсно допомагають водієві долати якісь перешкоди, якісь непрості ділянки. Що важливо, що ти відчуваєш автомобіль, і от, наскільки ми там занурились в багнюку, він виконує в точності всі твої дії.
Став в нагоді також й екран з великими зображеннями кругового огляду та траєкторіями. На деяких ділянках я дивився тільки на екран, тільки на траєкторію, і мені було абсолютно зрозуміло, як я маю проїхати цю колію, тому що, інакше я б її навіть і за керма не побачив. Тому це плюс.
Звісно, тут є реально дуже серйозне бездоріжжя. Ми туди не лізли, тому що, по-перше, цей автомобіль не для цього. По-друге, межу можна знайти дуже швидко, і потім записувати висновки десь вночі, сидячи по дзеркала в багнюці. Але, знову ж таки, якщо такі пригоди хочеться відчути, то починати треба з гуми. Вона повинна бути позашляхова. Тоді шансів не застрягти у вас більше.
Також не слід забувати, що у Т1 довга колісна база. На бездоріжжі треба бути обережним, тому що можна підсісти серединою кузова, і буде не дуже прикольно. Ну і пошкодити глушник. Його помітно звідси, тобто він трохи виступає. В нас все добре, все обережно. Щодо звисів, то вони дійсно невеликі. І дійсно ти не переживаєш за ці бампери. Тобто була така ситуація, коли там обережненько проїхав, і все нормально. Тобто заднім бампером я відчував, що торкаємося цієї багнюки. Але не страшно, тому що все там безпечно. Також відзначу, що ходова на бездоріжжі, коли починаються такі розгойдування, вона дещо м’яка. І теж треба бути обережним, щоб не перегойдати, умовно кажучи, машину. Таким чином, для бездоріжжя середньої важкості, для якоїсь такої осінньої погоди, для листопада, коли багнюка, калюжі, ця машина з цим може впоратись, проїхатись спокійно.
Висновки
Jetur T1 – дійсно цікавий автомобіль, насамперед тим, що це ніби й кросовер, але з іншого боку, за деякими своїми властивостями та потенціалом, і трохи позашляховик. До того ж як на мене, в нього доволі цікаве співвідношення дизайну, споживчих якостей та технічних особливостей, технічних можливостей. І ось все це доволі таки збалансовано та упаковано в оригінальний формфактор.
Якщо казати про конкурентів, то одразу так і не збагнеш, тому що з такими моделями, як Toyota RAV4, Nissan X-Trail, Mitsubishi Outlander і схожими на них, він не зовсім конкурує, тому що він трохи інший. І якщо намагатись підбирати для нього конкурентів на українському ринку, то це, мабуть, буде KGM Torres та Hаvаl Dargo. Але, як завжди, вибір – за вами.