Сьогодні у нас на тест-драйві добре відомий українським поціновувачам автівок японський кросовер Suzuki Vitara 2025 модельного року. Це модель завжди викликала цікавість завдяки своїй надійності та іншим здібностям. Цього року моделі знов повернулась на вітчизняний ринок з традиційним ДВЗ, який раніше було змінено на гібридний силовий агрегат. Отже, зараз ми маємо версію з турбованим бензиновим двигуном BoosterJet потужністю 140 кінських сил.
У офіційному представництві Suzuki в Україні кажуть, що доволі часто отримували запити від клієнтів саме на негібридну версію Vitara. Тож нарешті бензинова модифікація повернулась і всі хто чекав на її появу у шоурумах зможуть придбати цю чудову автівку. Тож і ми вирішили провести випробування оновленої версії.
Комплектації та ціни
У Vitara 2025 модельного року побільшало комплектацій. Наприклад, повернулася базова модель GL, але й вона своєю чергою може похизуватися ширшим переліком опцій. Наприклад, вже одразу в нас є мультимедійна система з Android Auto та Apple CarPlay на борту, 17 легкосплавні диски, безключовий доступ до автомобіля та запуск двигуна кнопкою, а також датчики дощу та світла. Ціна базової Vitara наразі становить 899 900 гривень. Це якщо враховувати спеціальні ціни, які точно діятимуть до кінця жовтня. За таку вартість пропонується 6-ступенева механіка та передній привод. Якщо ж коробка буде автоматичною, то ціна зросте до 972 000 гривень. А от обрати базову версію з повним приводом можливості немає. Це вже треба дивитися на GL+, саме в такій комплектації автівка у нас на тесті.
В ній додатково є круїз-контроль та обмежувач швидкості, клімат контроль, тоноване скло, задні електросклопідіймачі, центральний підлокітник, систему контролю спуску зі схилу для повнопривідних версій та деякі інші опції для зручності. Взагалі, саме для версії GL+ передбачено найбільше варіацій по техніці. Можна обрати передній привод з автоматом або ж повний привод AllGrip з «автоматом» чи «механікою». Цікаво, що монопривідна версія з автоматичною коробкою передач коштує рівно так само як й повнопривідна з механічною. І це 1 мільйон 22 тисячі гривень.
Топова версія GLX пропонується тільки з «автоматом» і тільки з повним приводом. Ціна 1 мільйон 230 тисяч гривень. Також зауважу, що вперше Vitara для українського ринку доступна з новою 6 ступеневою механічною коробкою передач.
Дизайн екстер’єру
Suzuki Vitara отримала оновлення як екстер’єру, так і інтер’єру. Зовні змінилась решітка радіатора, центральний фрагмент бампера та стало менше сріблястих елементів. І чорний у поєднанні з небесно-блакитним кольором гармоніює дуже добре. До речі, до палітри далося 2 нових кольори, а усього тепер є 10 варіантів. Ну й двоколірне забарвлення, яке було доступне і раніше. Знову ж таки, чорні елементи по центру вдало поєднуються з чорним дахом. Щодо оптики, то тут в середній комплектації в нас галогенові фари, а у топовій будуть вже повністю світлодіодні. Світло дуже непогане і воно не жовте, а практично біле.
Позаду фактично жодних змін, хіба що написів на кормі поменшало. Також з погляду практичності хочу зауважити, що по периметру в нас чорний нефарбований пластик. А це дійсно може стати в пригоді, тому що він не боїться подряпин. Єдиний нюанс, як на мене, полягає в тому, що ось це глянцевий пластик. І тут велике питання, наскільки витривалим він виявиться на наших дорогах.
Інтер’єрні рішення
Основні зміни в салоні торкнулися мультимедійної системи. В комплектації GL та GL+ (як у нас), мультимедіа від Clarion. Вона має екран гарної якості з діагоналлю у 7 дюймів. В топовій комплектації GLX буде система від Pionеer з 9-дюймовим HD-дисплеєм. Кнопки тут сенсорні, тобто фізичних ми не маємо – все на сенсорах. Кнопки є хіба що на кермі, на центральних спицях. Головне меню системи виконано у синьо-блакитних тонах, що пасує кольору нашого кросовера. В цілому тут є вся необхідна інформація: радіо, смартфон чи будь якийсь підключений пристрій, середні витрати пального, налаштування автомобіля. В цілому доволі простий функціонал. Є параметри, які можна налаштовувати. Все цілком логічно та зрозуміло. Щодо звучання, ну, як на мене, його треба трохи підлаштувати. І воно дуже вибагливе, залежно від того, що ви слухаєте. Якщо радіо, то має бути гарна якість хвилі. Якість звуку достатня як для кросовера такого класу.
Приладова панель тут комбінована – є аналоговий тахометр та спідометр, а між ними знаходиться чималенький цифровий екран з різноманітною оперативною інформацією: витрати пального, запас ходу тощо, і цих параметрів, які можна побачити, дійсно багато. Є покажчики крутного моменту та потужності, наскільки ви використовуєте потенціал автомобіля. Є навіть показник перенавантаження G…
Посадка висока як у водія, так і у переднього. пасажира. Мені зі зростом 1, 82 м тут цілком просторо. Ще десь трохи більше долоні до стелі. Але якщо казати по ширині автомобіля, то він не дуже широкий. Це я відзначав і у минулих тестах. Але вже такий він, цей кросовер.
Щодо зручності посадки та оглядовості без питань, тому що, навіть попри те, що мінімальне регулювання за висотою вперед-назад і фактично навіть немає регулювання якоїсь поперекової підтримки, проте сидіння зручні. Єдине, що вони все ж таки більше розраховані на невелику комплекцію водія та переднього пасажира. Але оця бічна підтримка, особливо спини, вона нормально відчувається. Тобто тримає тіло добре.
Щодо матеріалів оздоблення, то тут фактично без особливих змін, тому що пластики в нас лишились такі самі, як і були. Верхня частина передньої панелі, вона трохи м’яка, приємна на дотик. Є срібляста вставка. Далі все йде жорстке. І також абсолютно жорсткі карти дверей, як передніх, так і задніх. В початковій комплектації та в середній комплектації – тканина оббивка. Ну, а в топовій комплектації там вже буде штучна шкіра і замша.
Є місце для смартфона, але вони ростуть швидко, тому він вже трохи випирає з цього боксу. Також є два місця під пляшку 0,5 л та невеликий відсік для дрібниць. Підігрів передніх сидінь має дві позиції. Підлокітник регулюється, а в середині є відсік середніх розмірів зі звичайним пластиковим оздобленням.
На другому ряду сидінь все доволі просто та аскетично. Так само висока посадка, як і на передніх сидіннях. Так само не дуже широкий салон. Ну, було б дивно, якщо було інакше. І так само вистачає простору над головою, а це добре. Щодо якихось опцій комфорту, то фактично єдине, що тут є, це ось такі бокси у дверях під пляшку. Більш нічого нема. І підлокітника центрального немає.
Щодо посадки, важливо відзначу ще раз, що для ніг тут простір є. Тобто, ось ця висока посадка, це високе встановлення передніх крісел, воно дозволяє вам мати більше простору для ніг. Ну і в дальній дорозі не так втомлюватись, тому що ви можете змінювати їх положення.
По багажному відділенню в нас без змін, воно має 375 літрів корисного об’єму. Тут все просто та функціонально. Чорний пластик, нічого зайвого. Далі, по самому внутрішньому простору для ваших валіз та інших вантажів, в нас така доволі міцна і жорстка фальш підлога, яка може фіксуватися, таким чином надаючи нам доступ до мінус першого поверху. Там ще фальш підлога, і під нею ховається запасне колесо та трохи інструменту. Що мені сподобалось, що ця подвійна фальш підлога забезпечує кращу шумоізоляцію.
Також маємо додатково дві кишеньки з протилежного боку, гачки для якоїсь фіксації, «прикурювач» на 120 Вт, світло, а з іншого боку такий, я б сказав, міцніший гачок, на нього теж можна щось прилаштувати за необхідності. У такому положенні нас складається спинка заднього сидіння в один рівень із підлогою багажника. А якщо ми переставляємо нижче, ми відповідно отримуємо більше простору. Поріг тут мінімальний і ви не подряпаєте багажник, і легше буде навантажувати та вивантажувати, що ви з собою взяли у подорож.
Сила турбо
Під капотом в нас бензиновий двигун BoosterJet об’ємом 1,4 літра з турбонагнітачем. В нього алюмінієвий блок циліндрів, алюмінієва «голова», ланцюг у приводі ГРМ та безпосереднє впорскування пального. Його потужність 140 кінських сил, а крутний момент 220 Нм.
Автомобіль, як у нас на тесті, набирає першу «сотню» за 9, 5 секунд. І це досить швидко, як для невеличкого міського кросовера. Їде Vitara абсолютно невимушено і прогнозовано. Коли я кажу про невимушеність, то маю на увазі ту саму нижню межу крутого моменту, тобто з якої починається його пік, це півтори тисячі обертів. І, відповідно, коли ви їдете, двигун абсолютно не напружується. Його потужності, його крутного, абсолютно вистачає, щоб їхати так, як вам треба у міському потоці, і, фактично, якось протискати акселератор немає потреби.
Окремих режимів на кшталт «спорту», або «еко» в даній комплектації немає, тому просто притискаємо акселератор ближче до підлоги. І перемикання абсолютно непомітні. Тобто ми просто починаємо прискорюватись і летіти вперед. Ну що ж, потенціал в цього двигуна точно є, тому для прискорень, для обгону, цього більше ніж вистачає. І знову ж таки, оберти будуть невеликими. Тобто на трасових крейсерських режимах вони будуть триматися десь близько двох тисяч. І це позитивно впливає на шум в салоні, а точніше, на його відсутність. Лише десь на швидкостях 110-120 км/год з‘являються аеродинамічні шуми.
Хоча потужності двигуна вистачає, щоби мчати стрімголов, на активну їзду Vitara не провокує. Налаштування органів керування більше для звичайного міського драйву. І от те, що двигун не напружується. фактично більшу частину вашого руху це дуже добре впливає на ресурс двигуна. Взагалі-то кажуть, що він має ресурс у 300 або десь 350 тисяч км. І дійсно, якихось негативних відгуків я по цьому двигуну не знаходив. Тобто, власники ним задоволені. Вони рекомендують вчасно або навіть раніше, аніж прописано регламентом, обслуговуватись, заливати якісне пальне та не перегрівати двигун. Це важливо, тому що він повністю алюмінієвий, а такі двигуни чуттєві до перегрівів.
Ходова, як і завжди, радує стійкістю до наших доріг, вона їх дійсно не боїться. Гарно демпфує, навіть коли ви потрапляєте на серйозно нерівні ділянки дороги. Отже, до наших поганих доріг цей автомобіль пристосований. І ще він гарно тримає повороти. Тобто пройти якісь зв’язки віражів не дуже повільно, а трохи швидше, аніж зазвичай він це може. Шкода лише, що під час таких маневрів зусиль на кермі не відчувається, тобто воно легке. Це тому, що тут в нас електропідсилювач керма, і він має відповідно такі налаштування. Хоча знову ж таки, дивлячись на клас даного автомобіля, на його вартість, гадаю, що в цілому він відповідає умовам, які до нього будуть висувати.
Оглядовість хороша – видно все навколо, що необхідно. Гарний огляд по зовнішнім дзеркалам та по салонному дзеркалу. Все добре й з відчуттям габаритів автомобіля. Також є камера заднього огляду, але навіть в середній комплектації нема заднього парктроніка. Тобто камера є, а парктроніка – немає. Лише у топовій комплектації передбачені передній та задній датчики паркування. І трохи лякає, бо якщо є камера, то ти очікуєш, коли рухаєшся заднім ходом, що щось почне попереджати, якщо є перешкода. А тут ні, тиша. Тому будьте уважні до цього.
Витрати пального в місті згідно ТТХ мають бути на рівні 8,2 літра на 100 км. В цілому цей показник можна навіть й покращити. Коли нема щільного трафіку витрати скорочуються до десь 7,4 л. Якщо є затори, тоді слід готуватися до витрат понад 8,5 літрів на 100 км.
Підсумки
Отже, можна сказати, що негібридна Vitara точно знайде прихильників та покупців серед тих, хто цінує перевірені часом рішення. Прості, надійні та зрозумілі. Це кросовер для раціональних людей, хто також цінує добре співвідношення ціна/якість. Цікаво і добре, що для автомобіля пропонується декілька модифікацій. Тобто ви можете обирати передній або повний привод, «механіку» або «автомат», та одну з трьох комплектацій, яка вам до вподоби і яка вам потрібна. Єдине, що, наприклад, не можна взяти базову версію з повним приводом або максимальну з механічною коробкою. Проте, для середньої комплектації, зокрема, пропонується найбільший вибір. Але й конкуренти також завжди напоготові. Взяти хоча б до прикладу споріднений Suzuki S-Cross.
Якщо дивитись по інших брендах, я б назвав серед конкурентів Citroen С3, Renault Kardian або Skoda Kamiq. Ще можна розглядати Nissan Juke та Toyota Yaris Cross. За своїм формфактором та ціною всі ці автомобілі дуже близькі. Ну, може, Toyota трохи вибивається, бо Toyota в нас на ринку завжди трішечки дорожче. Однак, обирати є серед чого.