Autocentre.ua вже розповідав про друге покоління Skoda Kodiaq, – тоді до нас потрапила версія Selection з турбодизельним двигуном 2.0 TDI на 150 к.с. Докладніше про нього можна подивитись в нашому відео.
Та щоб скласти повне враження про нову модель, ми вирішили протестувати також й версію Sportline, яка краще оснащена. До того ж, ще й з пакетними опціями Sportline Plus, тож рахуйте у максимальній комплектації. А що найцікавіше – з турбованим бензиновим двигуном 2.0 TFSI на 190 к.с. Тож подивимось, чим може похизуватися Kodiaq у топовому виконанні, наскільки сильно він відрізняється від стартової комплектації та чи виправдано слово “Спорт” в назві модифікації?
Дизайн
Мушу зазначити, що візуальні відмінності помітні одразу, варто лише уважніше глянути на задню оптику. Ліхтарі тут поєднані суцільною червоною смужкою на двері багажника, а самі вони з анімованими індикаторами, функцією привітання та динамічними покажчиками поворотів. Інша і передня оптика – вона багатша за своїм наповненням.
А якщо обрати пакет Sportline Plus, то буде не просто LED-cвітло, а матричне світло, з функцією AFS, що вміє регулювати напрям та яскравість світлового потоку фар, при цьому абсолютно не засліплюючі зустрічних водіїв. Вираз “світло, як вдень”, на мою думку сміливо можна застосовувати до цих фар. А те, що в тестовому Kodiaq стоїть топова оптика, можна легко помітити в темну пору доби, просто наближаючись до авто – Skoda Kodiaq привітно зустріне вас світловим ансамблем.
На додачу помічаю цікавий елемент: у грати решітки радіатора інстальовано підсвітку, що ніби ланцюжком простягнулася від краю до краю решітки радіатора. Вдень це майже непомітно, проте ввечері та вночі створює оригінальний світловий малюнок.
Комплектація Sportline виділяється більшою кількістю глянця в зовнішньому оздобленні – він тут на стійках, у обрамленні решітки радіатора та на багажних рейлінгах, іншими бамперами (різниця в дизайні їх нижньої частини) та 19 дисками зі стильним малюнком. Все це разом з фірмовим золотистим кольором є виграшною комбінацією, бо виглядає ошатно та солідно. Для тих, хто любить ще більш яскраві кольори, запропоновані також насичений червоний та синій відтінки. Останній, до речі, без доплати.
В цілому зовнішність нового Kodiaq – це чітке слідування фірмовому стилю Шкода, до якого ми з вами звикли останні роки. “Двоповерхова” оптика, чіткі лінії, стриманий, навіть дещо суворий вигляд і, як то кажуть, нічого зайвого. Відбулася еволюція дизайну, але не настільки серйозна, щоб не вловити спадкоємність другого покоління моделі.
Комплектації та ціни
Тепер давайте більш докладно про оснащення та цінову пропозицію нового Skoda Kodiaq. Кросовер пропонується у двох комплектаціях – вже згаданих Selection та Sportline, до кожної з яких можна дозамовити певні пакети опцій. Найбільши з них – це акційні пакетні пропозиції Selection Plus та Sportline Plus, кожна відповідно для своєї комплектації.
Тестовий Kodiaq був оснащений саме таким, Sportline Plus, в переліку якого, зокрема, обігрів лобового скла, адаптивний круїз-контроль, активна система утримання автомобіля в смузі руху з напівавтоматичним контролем у випадку аварії та з асистентом руху в заторі, круговий огляд на 360 градусів, вже згадана світлодіодна матрична оптика, мультимедійна система з екраном 13 дюймів та навігацією. Повний перелік того, що входить у пакет та повний перелік опцій кожной з комплектацій ви легко знайдете на сайті імпортера та дилерів Skoda. Доплата за такий пакет зараз становить 76 182 грн, і це знижена ціна.
Так само знижені ціни і на модель в цілому. Так, стартовий прайс на Skoda Kodiaq становить 1 715 168 грн – це комплектація Selection з бензиновим двигуном. Кодіяк з дизельним двигуном, також у комплектації Selection, обійдеться мінімум у 1 811 354 грн. Більш оснащений Sportline потягне від 1 901 581 грн. Найдорожчі версії вартують приблизно 2,2-2,3 млн грн.
Кожна з комплектацій може бути оснащена одним з двигунів на вибір. Це дволітрові турбомотори – бензиновий на 190 к.с. (EA888) та дизельний (EA288) на 150 к.с. Обидва добре знайомі нам по попередньому поколінню моделі і зарекомендували себе дуже непогано. Додам також, що нещодавно став доступним 2.0 TFSI з 204 к.с. В парі з двигунами йде 7-ступенева преселективна коробка DSG та автоматичний повний привод. Виконання салону наразі може бути тільки 5-місним.
В салоні
Приємно важкі двері відкривають доступ в повністю новий салон, який чимось нагадав мені інтер’єр концепта Skoda Vision S 2016 року, який свого часу став провісником появи нової моделі. Передня панель ніби стягнута посередині, що візуально ділить салон но водійську та пасажирську частини. А у цьому самому місці по центру – чималенький екран інформаційно-розважальної системи. Його діагональ 13 дюймів і це помітно більше, ніж стандартний на 10 дюймів. Хоча він розташований окремо (не інтегрований в панель, як на попередньому поколінні), все одно складається враження, що він ледве вмістилася у призначене для цього місце.
Привертає увагу і характерна риса оздоблення – у комплектації Sportline широко використаний матеріал на кшталт алькантари (в комбінації зі шкірою). За асоціаціями зі спортом він пасує сюди стовідсотково, але чи буде практичним і чи збереже свій вигляд через три, пять та більше років? На дотик матеріал приємний, тим більше, що торкатися ви його будете не тільки на сидіннях, але й на дверних картах, та коли будете зачиняти маленький бокс перед переднім пасажиром (другий “ящик для рукавичок” на додачу до основного). Навіть контури центральної консолі оздоблені цим м’яким матеріалом. Це зручно, створює певний затишок, але питання практичності залишається.
Самі сидіння не просто з розвиненою бічною підтримкою, а й з суцільною спинкою, за великим рахунком, без п’яти хвилин спортивні “ковші”. Вони дуже подібні до тих, що ставилися на попереднє покоління, тож цю спортивну особливість в Шкода вирішили залишити. За дизайном та оздобленням вони суттєво відрізняються від тканевих, що встановлені на простішій версії Selection, але і там і тут вони комфортні та ергономічні і ще й з підтримкою колін, що висувається. Як на мене плюс матеріалу оздоблення в тому, що він чіпкий, тож тіло фіксується відмінно. Однак до самого кінця тесту я не мог позбутися враження, що такі спортивні сидіння якось дисонують з великим сімейним кросовером, нехай в нього в комплектації і є слово “Спорт”.
Підкуповує продуманість, з якою було спроектовано салон. Посадка та висадка, розташування за кермом, органи керування, оглядовість, зрештою усілякі дрибниці для щоденного використання – все зроблено зручно і без зайвих вигадок.
Перенесши селектор автоматичної коробки на кермову колонку, інженери звільнили купу місця на центральній консолі. Вона може бути простою полицею, коли шторки прикрито, а при їх відченні давати доступ до тримачів, боксів, бездротових зарядок – їх тут аж дві. А щодо самого важеля автоматичної коробки, який набув вигляду підкермового перемикача, то оперувати ним дуже просто: хитнув вперед – автомобіль їде вперед, хитнув назад – рухається заднім ходом, натиснув на торець – режим “паркінг”.
Повернемось ненадовго до мультимедійної системи з її чималим екраном. Працювати з ним дуже легко, адже є куди вперти руку та й меню організовано дуже логічно. Шрифти, меню, кольорова гама, графіка – все виглядає гарно і є зручним у щоденному використанні. І якщо в комплектації Selection навігації немає, то тут вона не тільки присутня, а й має широкий функціонал. Наприклад, може підказати та озвучити, де є затори по маршруту руху. Для зручності мапу можна вивести на цифрову приладову панель – є тут такий режим відображення.
І особисто мені вона сподобалась більше, ніж Гугл-карти в Android Auto. Хоча звісно, під’єднати смартфон до системи легко хоч за допомогою Android Auto, хоч Apple CarPlay. І без жодних дротів.
На другому ряду просторо, а сидіння можна регулювати в поздовжньому напрямку та за кутом нахилу спинки. Простір завжди був сильною стороною Kodiaq, і тут його стало ще більше. Для багажу є 910 літрів вільного простору, і це таки чимало. Глибокий та широкий, оздоблений ворсом, з кишенями по боках та міцною фальшпідлогою, під якою є ще трохи місця.
Драйв
Новий Kodiaq побудовано на платформі MQB Evo, і тепер в гамі версій пропонуються також plug-in гібриди (щоправда поки не на нашому ринку). Кросовер трохи підріс в габаритах – в довжину став 4,76 м, а колісна база збільшилась до 2,79 м, але при цьому не сприймається огрядним.
Першими враженнями за кермом дизельного Кодьяк були легкість і точність відгуків та керування. Бензинова версія така сама слухняна, але натомість ще жвавіша. Без зайвої нервозності, але з впевненим запасом потужності та крутного моменту. А варто натиснути на акселератор дужче, як Кодьяк починає прискорюватись дуже жваво, хутко набираючи швидкість. Адже перші 100 км/год кросовер досягає менше ніж за 8 секунд. Тож проскочити швидкісний ліміт можна легко, адже в салоні тихо (згадайте важкість дверей – в комплектації Sportline встановлено додаткову шумоізоляцію та акустичне скло), а 7-ступенева DSG непомітно перебирає передачі. Хоча кілька разів коробка все ж таки “штовхалась” – це відбувалось на нижніх передачах, коли після повзання в заторах необхідно було швидко прискоритись.
Автомобіль впевнено тримається за дорогу, полюбляє швидкість, тож трасові режими приноситимуть задоволення. А що в місті, особливо на неідеальних дорогах? У порівнянні з дизельною версією тут менше розгойдування, ходова зібраніше, але разом з тим і жорсткіша. Втім, такий рівень жорсткості особливо для мене виявився прийнятним, тим більше, що відпрацьовує нерівності автомобіль тихо, і кузов при цьому намагається тримати в горизонтальному положенні. Чого мені не вистачило – це бодай якихось налаштувань режимів руху (є тільки спортивний режим у DSG) або повного приводу. Тільки автоматично, де електроніка сама вирішить, як краще.
Плата за динаміку і легкість – солідна витрата пального. Абсолютно невимушено бензиновий Kodiaq буде споживати 12-13 літрів на 100 км в місті. Так, це приблизно так, як і заявлено в технічних характеристиках, але якось забагато. Спроби якось зекономити і опуститися на нижчі показники не дуже вдалися; 10-11літрів – це той мінімум, якого я зміг досягти в місті. 8 літрів у дизельного 2.0 TDI мені подобаються більше!
Висновки
Отже, що маємо у підсумку? Створюючи нове покоління Skoda Kodiaq дизайнери та інженери пішли перевіреним шляхом: намалювали новий дизайн, але зберегли ключові риси і якості, за які його полюбили автомобілісти. До того ж, не стали відмовлятись і від перевіреної техніки – бензинових та дизельних двигунів.
Таким чином кросовер абсолютно зрозумілий і “свій” для доволі широкої аудиторії, яка шукає повнорозмірний автомобіль з гарним рівнем оснащення. Хоча за всі ці плюси, за гарні налаштування їздових якостей треба бути готовим викласти кругленьку суму. І в цьому може бути певний дисонанс – віддати 50 тисяч доларів за Шкоду? Хоча, як бачите, це вже зовсім не бюджетний бренд – а ні за виглядом, а ні за наповненням.