Второе поколение Porsche Cayenne вот-вот отпразднует свое семилетие. Очевидно, в ближайшие годы мир увидит наследника. Впрочем, даже на закате карьеры Cayenne продолжает впечатлять и остается одним из лучших спортивных кроссоверов в мире. Привлечь к самому продаваемому в Украине Porsche поможет и спецверсия Platinum Edition.
За кермом різних версій Porsche Cayenne другого покоління мені вдалося проїхати не одну тисячу кілометрів дорогами України, Європи, Туреччини, Молдови, Грузії та Азербайджану.
І навіть на серйозному бездоріжжі Cayenne з кліренсом у 215 мм не давав приводу непокоїтися. Хоча, звісно, набагато впевненіше почуваєшся у версії з пневмопідвіскою, яка здатна підняти кузов над дорогою на цілих 268 мм (версія Turbo – 273 мм).
Із 18-дюймовими колісними дисками і пухкою резиною 255/55 Cayenne комфортний навіть зі штатною пружинною підвіскою
Фірмовий повний привід Porsche Traction Management оснащений блокуванням центральної електрокерованої муфти та заднього диференціала, а це вже, скоріше, прерогатива серйозних позашляховиків. Наявність блокувань Cayenne дає змогу проїжджати недосяжними для інших кросоверів місцями.
На бездоріжжі Porsche Cayenne сильний гравець – далеко не кожен кросовер має в своєму арсеналі блокування диференціалів.
Але все ж, дивлячись на вартість Cayenne і його лаковані боки, штурмувати на ньому ті ж Карпатські гори шкода, хоча і цілком можливо.
Фінальне ограновування
За своє конвеєрне життя Porsche Cayenne вже переживав оновлення. Але перед нами його найсвіжіша версія. Відрізнити її неспеціалісту непросто – різниця в деталях. Так, радіаторна решітка замість трьох прорізів тепер має чотири і оснащена активними шторками, що поліпшують аеродинаміку.
Змінилася оптика: наприклад, з’явилися опціонні світлодіодні фари з динамічним освітленням, які змінюють світловий пучок залежно від появи попутних або зустрічних автомобілів. А от для початкових версій кросовера навіть біксенон, як і раніше, опція.
Зате задні ліхтарі тепер зі світлодіодними смужками, причому навіть у найдоступнішому з Cayenne. Задні дверцята позбулися накладки над номерним знаком, а роздвоєний вихлоп тепер інтегровано в бампер.
У салоні найпомітніше нововведення – рульове колесо, точнісінько таке саме як у компактному кросовері Macan, багато спільного у бублика і з 918 Spyder. В іншому для базової версії нововведень небагато, а от у дорожчого Cayenne з’явилася вентиляція всіх сидінь і система кругового огляду.
Незважаючи на велику кількість кнопок, орієнтуватися в них дуже легко. Керування системами розподілено за різними блоками, до положення яких звикаєш дуже швидко.
Як і в Porsche 911, головний прилад у Cayenne – це тахометр. Від щитка в легендарному купе він відрізняється дрібними деталями, кольором і оцифруванням шкал, та й стрілка покажчика рівня палива у міру спустошення бака тут рухається вправо.
Обігрів передніх крісел – опція для Cayenne в початковій комплектації. Це, до речі, ще один привід звернути свій погляд на версію Platinum Edition. Разом з обігрівом сюди внесено безліч опцій, замовлення яких може коштувати дорожче.
Останній із могікан
Під капотом тестового Cayenne мотор, з яким купити кросовер в тій же Європі непросто, а саме – атмосферний бензиновий двигун 3,6 л потужністю 300 к.с. тобто на сайтах дилерів ви його не знайдете, але за бажання таку версію клієнту продадуть. В Україні ним оснащені і версії Platinum Edition. В парі з 8-ступінчастою автоматичною трансмісією Tiptronic S такий Cayenne, звісно, не дивує розгінною динамікою: з 7,7 секунди до першої сотні він найповільніший із усіх сучасних Porsche. Але на тлі багатьох кросоверів і така динаміка непогана. Для Porsche він краще звучить, ніж розганяється, а звук вихлопу навіть тут прекрасний.
Зате досліджуваний Cayenne виявився доволі економічним. За спокійної їзди в місті витрата доходила до 13 літрів на 100 км пробігу. На трасі цілком можливо опуститися до позначки 8 літрів. Для такого немаленького бензинового автомобіля показники більш ніж гідні.
Геть сумніви!
Список модифікацій Porsche Cayenne дає змогу кожному обрати кросовер під свій темперамент. Утім, якщо у вас спокійний стиль їзди, тестовий Cayenne стане чудовим вибором. Крім динаміки, яка, втім, на тлі конкурентів не пасе задніх, такий автомобіль ні в чому не розчарує.
Трансформації багажника об’ємом 670 літрів вистачить екіпажу з чотирьох осіб навіть у далекій подорожі.
Резюме «Автоцентру»
| Кузов і комфорт | |
| + Прекрасна, до дрібниць продумана ергономіка. Просторий салон. | − Задній підлокітник навіть після чергового рестайлінгу зручнішим не став. |
| Силовий агрегат і динаміка | |
| + Бензиновий 3,6-літровий 300-сильний мотор дає змогу доволі динамічно пересуватися в місті. Навіть він може похвалитися соковитим звуком вихлопу, який особливо хороший у моменти перемикання АКП за активної їзди. Потужні і дуже інформативні гальма. Точне керування. Щільна, але енергоємна підвіска. Хороші позашляхові можливості. | − На трасі прискорення «скисає» після 170 км/год. На німецьких безлімітних автобанах комфортніше буде на потужніших версіях. |
| Фінанси й оснащенння | |
| + Версія Platinum Edition дасть змогу помітно заощадити на опціях: тут є сучасна аудіосистема BOSE, спортивні крісла з обігрівом, оббивкою зі шкіри та алькантари, фірмовий аналоговий хронометр, Park Assist, біксенонові фари, ексклюзивні 20-дюймові колісні диски та інші дрібнички. Якщо додати до цих опцій базовий Cayenne, його вартість буде набагато вищою. | − Деякі звичні на машинах простіші системи комфорту, наприклад обігрів передніх сидінь, камера заднього виду, у Cayenne опція. |
Porsche Cayenne | |
Загальні дані | |
| Тип кузова | універсал |
| Дверцят/місць | 5/5 |
| Габарити, Д/Ш/В, мм | 4846/1939/1705 |
| База, мм | 2895 |
| Колія передня/задня, мм | 1655/1669 |
| Кліренс, мм | 215 |
| Маса споряджена/повна, кг | 2040/2810 |
| Об’єм багажника, л | 670/1780 |
| Об’єм бака, л | 85 |
Двигун | |
| Тип | бенз. із безпосередн. впр. |
| Розсп. і к-сть цил./кл. на цил. | V6/4 |
| Об’єм, см куб. | 3598 |
| Потужність, кВт(к.с.)/об/хв | 221(300)/6300 |
| Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 400/3000 |
Трансмісія | |
| Тип привода | повний |
| КП | 8-cт. АКП Tiptronic S |
Ходова частина | |
| Гальма передні/задні | диск. вент./диск. вент. |
| Підвіска передня/задня | незалежн./незалежн. |
| Підсилювач керма | електро |
| Шини | 255/55 R18 |
Експлуатаційні показники | |
| Максимальна швидкість, км/год | 230 |
| Розгін 0–100 км/год, с | 7,7 |
| Витрата траса–місто, л/100 км | 7,5–12,3 |
| Гарантія, років/км | 2/без обм. проб. |
| Періодичність ТО, км | 15 000 |
| Вартість ТО, грн | 7790 |
| Мінімальна вартість, грн* | 2 156 510 |
| Вартість тестованого автомобіля, грн* | 2 767 546 |
*За курсом НБУ на 20.10.2016 р.
Фото автора