SsangYong Tivoli, построенный на новой платформе X100, вступает в пока неизведанный для себя сегмент компактных кроссоверов В-класса. Более того, это первый автомобиль, созданный после покупки индийской Mahindra& Mahindra компании SsangYong. Посмотрим, на что способна корейско-индийская смесь с итальянским именем.
З першого погляду SsangYong Tivoli привертає увагу. Автомобіль подобається, а деякі дизайнерські елементи доволі оригінальні. У сміливих лініях кузова, безумовно, є нотки італійської експресії, але це більше стосується передньої частини.
Вміючи дивувати
Інтер’єр дебютанта виявився більш сучасним і цікавим, ніж у його старшого брата Korando, а коштувати Tivoli буде менше. Салон приємний, зручний і продуманий. Багато місць для дрібничок, місткі кишені в дверцятах, а в нішу під підлокітником поміщається навіть планшет із 10-дюймовим екраном.
Незважаючи на новий інтер’єр, SsangYong вірний традиціям: кнопка маршрутного комп’ютера тут на консолі.
7-дюймовий дисплей порадував якісною картинкою і тямущою навігацією TomTom, яка добре працювала в Італії.
Цікавий вигляд має і реалізація кріплення для паперів в спинках задніх крісел і на бічній стінці багажника, хоча вони точно не такі практичні, ніж класичні кишені: і велику пачку преси не втримають, і дрібнички туди не покладеш.
Заміна кишені в спинках передніх крісел на подібні резинки має ефектний вигляд, але це непрактичне рішення.
До речі, опціонально інтер’єр Tivoli можна урізноманітнити. Частина його елементів – сидіння, вставки на дверних картах і торпедо – можуть бути червоними або бежевими.
У дорогих комплектаціях колір окантовки шкал можна змінювати. Крім червоного є синій, жовтий, блакитний, білий і чорний.
Уже в базовій версії Tivoli є USB-роз’єм для флешок. Та й розташований він зручно – над поличкою, де поміщається мобільний телефон.
Але не обійшлося і без огріхів. На блискучому пластику дверних карт і торпедо видно кожну пилинку і кожен відбиток пальця. Тут доречніше було б не такий мазкий, наприклад матовий пластик. Не дуже зручні кнопки керування клімат-контролем – аж надто вони крихітні. Зате в початкових комплектаціях, де встановлено звичайний кондиціонер, кнопки більші, розраховані під палець дорослого чоловіка. Але враження від зручного керування зіпсувала крихітна шкала температури на світлодіодах – вдень вона малоінформативна.
Незважаючи на компактні габарити автомобіля, салон на диво просторий. Секрет у великій колісній базі в 2600 мм – наприклад, у того ж Korando вона лише на 50 мм більша, тому за розміром салону Tivoli не сильно поступається старшому братові. Та й, за заявою виробника, він один із найбільших в класі. Сподобалися передні крісла з довгою подушкою і хорошою бічною підтримкою. А от вигляд рульового колеса, представленого SsangYong в Tivoli, я не зрозумів. Потовщення знизу незручні під час активної їзди.
З об’ємом багажника в 423 л цей автомобіль є рекордсменом серед кросоверів класу, у більшості конкурентів цей показник не перевищує 400 л. Навантаження полегшить і значний дверний проріз. Та й дверцята тут піднімаються високо – помітно, що інженери врахували інтереси високих європейців.
Недоступний арсенал
Поза дорогами ми перевіримо SsangYong Tivoli вже в Україні, адже всі тестові авто були виключно передньопривідними. Хоча машина обов’язково буде доступна і з трансмісією 4х4.
Але один недолік, характерний для всіх Tivoli, незалежно від типу приводу, можна відзначити і зараз – кліренс у 167 мм, який для кросовера малуватий. Знижує геометричну прохідність і великий передній звис кузова, у результаті чого кут в’їзду становить лише 20,5 градуси. Малий і кут рампи – 17 градусів, а от кут з’їзду цілком пристойний – 28 градусів.
Самі новинки
Раніше в моторній лінійці SsangYong не було двигунів об’ємом менше 2 літрів – разом з Tivoli дебютували одразу два 1,6-літрових силових агрегати.
Для SsangYong Tivoli запропоновано два абсолютно нових однакового об’єму двигуни – 1,6 л і пара коробок передач. Перший – бензиновий атмосферний двигун e-XGi160 потужністю 128 к.с. (160 Нм), другий e-XDi160 – 115-сильний турбодизель (300 Нм). Будь-який з них може бути оснащений 6-ступінчастою «механікою» або «автоматом» AISIN. На жаль, для першого знайомства було надано тільки бензинову версію машини, але її ми випробували з обома типами коробок передач.
Три режими
Дуже вже полюбили корейські виробники рульове керування з різними режимами роботи. Не оминула ця мода і SsangYong. Тепер і в Tivoli електропідсилювач має три програми – Comfort, Normal і Sport. Але знову ж, як і в інших корейських брендів, інформативності керуванню не вистачає. Сomfort призначений для паркувальних швидкостей, тут все окей, кермо крутиться з мінімальним зусиллям. На швидкості зв’язку з колесами практично немає. Sport – інша крайність: кермо стає тугим, але зусилля аж надто штучне. Мені більше до душі припав нормальний режим, він найближчий до поняття інформативності.
Підвіска Tivoli залежно від типу приводу відрізняється. Спереду в усіх версіях класичний McPherson. Ззаду в моноприводній машині торсіонна балка, а от на авто з приводом 4х4 багатоважіль. Оскільки всі текстові машини були виключно передньопривідними, вдалося випробувати тільки одну ходову. І на італійських дорогах, які в околицях Риму місцями не набагато кращі за українські, підвіска виявилася доволі пружною.
На їздовий комфорт помітно впливає також розмірність встановлених коліс і висота профілю покришок. Так, топ-версії кросовера були представлені 18 дисками і низькопрофільною резиною 215/45. Базові машини та комплектації простіше оснащуються дисками в 16 дюймів і резиною 205/60. Мені вдалося проїхати на Tivoli з обома типами коліс. Зазначимо, що 18-ті заважкі для цього автомобіля, підвіска працює гучно, на ямах і вибоїнах відчувається зайва жорсткість. На 16-х дисках кросовер, як ми і очікували, був набагато комфортнішим, він непогано відпрацьовував нерівності, але і тут ходову тихою не назвеш.
Все і одразу
Із появою SsangYong Tivoli конкуренція на ринку компактних кросоверов В-класу, безсумнівно, загостриться. Корейський SUV – на любителя, але він практичний, місткий і добре зібраний.
SsangYong Tivoli незалежно від комплектації оснащені сімома подушками безпеки, серед яких і аербег для колін водія. В арсеналі активної безпеки є ESP з системою, яка знижує ризик перекидання автомобіля.
Резюме «Автоцентру»
| Кузов і комфорт | |
| + Незважаючи на компактні розміри авто, салон Tivoli виявився доволі просторим. Ззаду у пасажира середнього зросту величезний запас простору над головою, вистачає його і в ногах. Великий багажник і різноманітність місць для дрібничок. Сподобалися матеріали салону і якість складання. | − Дизайн на любителя. Є деякі прорахунки в ергономіці – приміром, крихітні кнопки клімату та малоінформативна шкала кондиціонера. |
| Силовий агрегат і динаміка | |
| + Бензинова версія з механічною КП порадувала помірним споживанням палива. | − Заслабкі показники геометричної прохідності. Жорстка підвіска. Малоінформативне кермо. |
| Фінанси й оснащення | |
| + У дорогих комплектаціях є «преміум-послуги» – вентиляція сидінь, обігрів рульового колеса. Вже в базовому оснащенні сім подушок безпеки і система стабілізації курсової стійкості. Великий вибір модифікацій, комплектацій і опцій. | − Машина в Україні стала доступна тільки цього літа. |
SsangYong Tivoli | ||
Загальні дані | ||
| Тип кузова | універсал | |
| Дверцят/місць | 5/5 | |
| Габарити, Д/Ш/В, мм | 4195/1795/1590 | |
| База, мм | 2600 | |
| Колія передня/задня, мм | 1555/1555 | |
| Кліренс, мм | 167 | |
| Маса споряджена/повна, кг | 1270/ 1810 | 1300/ 1810 |
| Об’єм багажника, л | 423 | |
| Об’єм бака, л | 47 | |
Двигун | ||
| Тип | бенз. с непорс. впр. | |
| Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/4 | |
| Об’єм, см куб. | 1597 | |
| Потужність, кВт(к.с.)/об/хв | 94(128)/6000 | |
| Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 160/4600 | |
Трансмісія | ||
| Тип привода | передній | |
| КП | 6-ст мех | 6-ст авт. |
Ходова частина | ||
| Гальма передні/задні | диск. вент./диск. | |
| Підвіска передня/задня | незалежн./незалежн. | |
| Підсилювач керма | електро | |
| Шини | 205/60 R16 | 215/45 R18 |
Експлуатаційні показники | ||
| Максимальна швидкість, км/год | 181 | 175 |
| Розгін 0–100 км/ч, с | н.д. | н.д . |
| Витрата траса–місто, л/100 км | 5,5–8,6 | 5,7–9,8 |
| Гарантія, років/км | 2/без обм. проб. | |
| Періодичність ТО, км | 15 000 | |
| Вартість | 1270 | |
Фото автора