Тест-драйв Volvo EX30: поки Tesla думає Volvo вже продає
Вже давно ходять чутки про компактний та доступний електричний хетчбек від Tesla. Та американці все думають. А тим часом шведський бренд викотив на ринок свою новинку, яка швидко завойовує сегмент компактного електро преміуму. Перевіримо на що здатен Volvo EX30 з цінником від 1 312 191 грн, або щось біля $34 000. Та що в ньому від кросовера.
Коли брав на тест новий, найменший електричний Volvo EX30 навіть не знав чого від нього очікувати. Традиційно перед тестом, щоб сформувати свої очікування згадуєш моделі-конкуренти, на яких їздив, а також дивишся цінник машини, щоб зрозуміти її рівень по ринку. З конкурентами в нового Volvo досить складно. В сегменті таких маленьких електричних авто, що постачаються на наш ринок офіційно її порівняти-то нема з ким. Адже серед традиційних конкурентів шведського бренду – трійка німецького преміуму. В них таких малеч нема. Був BMW i3, та вже нема. Є Mini з його електричним Cooper SE, та він звичний хетч, а не кросовер, до яких належить новий EX30. Хоча, будьмо відвертими, саме поняття SUV стає все менш визначеним. Висока посадка? Ок. Наявність повного приводу? Він в EX30 доступний, але лише в топовій версії. Збільшений кліренс? Тут ще можна посперечатись. В EX30 він 165 мм.
Дизайн
Зовнішній вигляд цієї малечі водночас простий та виразний. Деталей по скандинавськи небагато, але машина дуже впізнавана.
Тут і великі фари з фірмовими вольвовськми денними ходовими вогнями в формі молота Тора, двоповерхова задня оптика, яку видно навіть при погляді на авто збоку, велика колісна база в 2,65 м і малі звиси кузова та здоровецькі, для таких габаритів авто, 20-дюймові колеса. В нашому EX30 ситуацію трохи псують тільки наклейки на борту машини. Без них EX30 значно симпатичніший. Проте, наклейки теж про цікаву штуку, але про те в розділі “Ціна”.
Салон
В маленькому Volvo EX30 дивним чином поєднується хайтек, та людяна продуманість. Коли дивишся на максимально лаконічний салон, то спочатку здається що тобі тут наче не дуже і раді. Прямокутне маленьке кермо, планшет та пару перемикачів на кермовій колонці. А передня панель то взагалі якась дивна. Та чого дивуватись. Машина вся буквально протята ідеєю екофрендлі та захисту довкілля. Дивний колір та структура торпедо такі незвичні тому, що зроблене воно з вторинно переробленого пластику. Можу закластись що цим буде хизуватись значно менше власників, аніж тих хто вихвалявся що в його BMW i3 карти дверей зроблені з конопель.
Вже традиційно для сучасних електромобілів все керування зосереджене на центральному екрані-планшеті. Навігація, клімат, музика, системні налаштування – все там. Щоправда керування коробкою передач залишили підрульовим важелем. І це мені дуже подобається.
Цікаво, що кнопки старт-стоп, чи якогось іншого способу завести авто нема. Коли відмикаєш авто воно зразу переходить в режим “stand by”, тобто активного очікування. Вмикаєш драйв і поїхав. Так само і коли зупиняєшся. Поставив авто на паркінг, закрив двері натисканням на сенсорну кнопку на ручці дверей і авто заснуло. Не зручно тільки що кнопка замикання є лише на водійських дверях. Щоправда тут можна спростити собі життя встановивши фірмовий мобільний додаток Volvo, та закривати-відкривати авто з телефона. Рівно як і перевіряти залишковий заряд батареї, запас ходу, тощо. А ще – шукати своє авто на парковці супермаркету. Додаток навіть маршрут до машини прокладе.
Цікава фішка EX30 – конструкція передніх дверей. В них величезні відділення для різного багажу. А такі великі вони за рахунок того, що нема динаміків аудіосистеми. Незвичне рішення. Замість них перед передніми пасажирами під лобовим склом на всю ширину салона розташований саундбар від знаного бренду Harman/Kardon. Проте, коли слухаєш музику, то чуєш що звук йде так само і ззаду. Але тут все традиційно. Позаду колонки розташувались в дверях.
Цікаво, що при всьому мінімалізму салону дизайнери зробили купу пасхалок. Так на пластикових деталях, як то лотки внизу центрального тоннеля, або кришка речового відділення під капотом мають смішні картинки лісу, лося та авто. Але не тільки заради розваги в EX30 є малюнки. Зокрема на кришці багажника зсередини нанесений інформаційний малюнок з розмірами поклажі, яку можна перевезти а також варіантами трансформації салону.
Що стосується простору, то його в невеличкому авто на диво багато. Секрет в великій колісній базі, яку цілком можна порівняти з кросоверами розміру Nissan Qashqai. Та й продуманість інтерʼєру додає вільного простору. Цікаве рішення в конструкції підлокітника. Він наче ширяє в просторі, а під ним прихований висувний блок з парою підстаканників. Та й бардачок тут не тривіальний. Мало того, що він знаходиться не перед переднім пасажиром, а по центру, то ще й відкрити його можна тільки з центрального екрану-планшету. Та й відсутність “бардачка” на традиційному місці додала вільного простору для колін переднього пасажиру. Не тісно і на другому ряді сидінь. Та й підлога рівна.
Багажник не великий і має обʼєм 318 л. Проте, під підлогою ще одне відділення на 61 л. І не варто забувати, що в передній частині, під капотом ще одне додаткове, хоча і невелике (7 л) відділення. Тут зручно буде возити провід для зарядки авто.
Одним словом невеликий Volvo доволі практична штучка.
Технічна складова
Гама версій EX30 в Україні складається з трьох варіантів. Базовим є модель з одним електричним двигуном, який приводить задні колеса. Її літій-ферум-фосфатна батарея має ємність 51 кВт*год. Запас ходу 475 км (WLTP).
Більш просунута версія отримала теж задній привод, проте її батарея має збільшену ємність 69 кВт*год, а відповідно і запас ходу 662 км. І динаміка прискорення трохи краща. 0-100 км за 5,3 с, проти 5,6 с в базовій. Цікаво що ні потужність, ні крутний момент в неї не більші ніж в базі, а батарея має бути ще й важча, за логікою. Чудеса? Та ні, просто використано інший тип батареї, Li-NMC (літій-нікель-марганцево-кобальтові). Вона навіть легша за базову, тому і прискорення краще.
Топовою є машина з двома електромоторами (потужність 428 к.с.) та відповідно повним приводом. Потужність між колесами розподілена наступним чином. Мотор на передніх колесах має потужність 156 к.с., а на задніх 272 к.с. Пара двигунів видає сумарну тягу в 543 Нм (200 на передні та 343 на задні колеса). Це саме її динаміку прискорення вказують у всіх рекламних проспектах (3,6 с 0-100 км/год).
Наша тестова машина належить до середини. Тобто монопривод але зі збільшеною до 69 кВт*год батареєю. Повна назва нашої машини: комплектація Ultra, версія Single Motor Extended Range. Тобто не найшвидша, але з найбільшим запасом ходу. За заводськими даними він має складати в змішаному циклі 476 км, але на практиці при повній зарядці з поправкою на температуру повітря, використання обігріву та доволі динаміний стиль водіння авто нам обіцяло в районі 390 км.
Цікава особливість нашої машини полягає в тому, що вона швидко заряджається. Мова не тільки про порт зарядки постійним струмом, який здатен споживати до 175 кВт на годину. Ні. Для домашнього заряджання доступно до 20 кВт на годину через “повільний” порт зі змінним струмом. Це круто, так як дозволить швидко підзарядитись на комерційних зарядках за більш дешевим AC-тарифом.
Динаміка та керованість
В керуванні машина дуже проста та легка. Цікаво що хоч площа бокового скління не така вже велика, та й розмір зеркал заднього огляду не гігантський, але оглядовість хороша. А безрамочні дзеркала заднього огляду ввечері ще й чудово борються з яскравим світлом фар, авто що їдуть позаду.
Щодо керованості, то потужний задньопривідний хетчбек з 272 силами на задній осі та доступним в усьому діапазоні крутним моментом в 343 Нм весь час провокує поїхати швидше. Цікаво як зараз дивно в електромобілях поєднується бажання бути економічним та екологічними, та явно надмірна потужність і тяга. Силова установка нашого Volvo EX30 це ж все одно що поставити в маленький хетч бензиновий V6 на 3,5 літри.
Керується EX30 дуже легко а стійкість на дорозі пречудова. Чимала колісна база 2,65 м дозволяє непогано триматись на трасі, а не така вже мала споряджена маса в 1850 кг робить невеликий автомобіль не дуже чутливим до хвиль повітря від зустрічних фур. А зважаючи на те, що основна вага зосереджена в нижній частині та ще й в колісній базі. Авто дуже стійке у віражах. Та все ж головна перевага традиційна для електромобілів – хороша динаміка прискорення. За рахунок великого та постійного крутного моменту електродвигуна EX30 дозволяє легко та швидко виконувати “стрибки” в транспортному потоці.
Ціна
Користуватись таким компактним та практичним авто з електричною силовою установкою приємно. Машина виглядає неординарно, та має багато цікавих конструктивних та дизайнерських рішень. Чітко відчувається що попри компактність Volvo EX30 це преміальний автомобіль нового покоління. Саме собою напрошується питання ціни. Як не дивно, але вона не захмарна. В Україні вартість Volvo EX30 стартує орієнтовно від 1 312 191 гривень. Вартість тестового авто з більш ємною батареєю, клімат-контролем, опційними 20-дюмовими колесами та доплатою за обраний декор салону та колір авто складає 42 781 евро, або близько 1 802 700 грн. А це вже чимало. Проте авто можна і не купувати, а отримати за “Підпискою”. Достатньо платити щомісяний внесок 37 988 грн.