X

7-місний комп’ютер на колесах: Volvo нарешті показала свій електричний EX90

Volvo представила новий електричний кросовер під назвою EX90. Семимісна новинка замінить у модельній лінійці застарілий ХС90 і стане флагманом марки.

Електрокар виглядає стильно та сучасно. У нього сміливий і водночас вишуканий дизайн кузова з традиційними для шведської компанії гранями. EX90 отримав Т-подібні світлодіодні фари, як у преміального Polestar 3. Також у нього відсутня решітка радіатора. Задні ліхтарі мають вигнуту форму, а дверні ручки розташовані врівень з кузовом.

Засновано топову новинку на платформі SPA2, яка була розроблена спільно з Geely. Зазначається, що за габаритами електромобіль можна порівняти з паливним ХС90. А ось його дорожній просвіт зменшений до 215 мм. Коефіцієнт аеродинамічного опору дорівнює 0,29.

У оснащення салону електрокросовера увійшла вузька цифрова панель приладів, мультимедійна система з екраном діагоналлю 14,5 дюйма портретної орієнтації. Є підтримка бездротових Android Auto, Apple CarPlay та мереж 5G. Фізичні кнопки зведені до мінімуму. Динаміки акустичної системи Bowlers & Wilkins вбудували у підголівники сидінь.

EX90 у компанії називають найбезпечнішою моделлю марки. Електромобіль поставляється з технологією напівавтономного водіння, яка спирається на дані, отримані з камер, радарів, сенсорів та лідара Luminar. Обробкою цих даних займається платформа NVIDIA Orin. Електроніка дозволяє розрізняти пішоходів на відстані до 250 м.

Також у салоні є датчики, які стежать на очами водія, і визначають коли він втомився чи відволікся від дороги. Як тільки система розуміє, що є якісь відхилення від норми, вона включає сигнали. Вони мають залучити водія. Якщо цього не сталося, то машина зупиниться самостійно, а система відправить запит до рятувальної служби.

До того ж у кабіні та багажнику кросовера є датчики, що визначають наявність тварин та маленьких дітей. Вони активуються тоді, коли водій намагається зачинити двері. Тож забути їх у салоні навряд чи вийде. Оздоблення кабіни виконано з матеріалів, отриманих шляхом переробки пластику та іншої вторинної сировини.

У рух новий кросовер наводить два електромотори із сумарною віддачею 503 к.с. і 900 Нм крутильного моменту. Запас ходу у 600 км забезпечує батарея на 107 кВтг. Зарядка, якою комплектується електрокар, двоспрямована. Вона дозволяє як заряджати кросовер, так і живити електрикою будинок.

Читайте також:
Renault готує новий кросовер спільно з Volvo та Geely