X

Яку моторну оливу обирати на зиму

При выборе масел автовладельцы руководствуются самыми разными критериями. Одни смотрят на допуски автопроизводителей, другие на эксплуатационные свойства (API, ACEA), третьи на вязкость (SAE). Некоторые уделяют внимание нескольким параметрам. Те, кто так делают – делают это абсолютно правильно. Но в преддверии зимы хотим обратить внимание еще на одну особенность выбора масла, при соблюдении которой можно получить несколько преимуществ. Для этого детальнее поговорим о вязкости масла и ее соответствии сезону.

За всієї своєї всесезонності сучасних моторних олив, на зимовий час у двигун автомобіля більш логічно заливати оливу з меншою «зимовою» в’язкістю (клас зимової в’язкості в цифровому вигляді стоїть поряд з абревіатурою W – winter). При цьому потрібно подивитися посібник з експлуатації вашого автомобіля та вибрати оливу з мінімальною «зимовою» в’язкістю з рекомендованого переліку. Якщо в рекомендованому списку олив по SAE 10W-40, 5W-40, 0W-40, то для зимового періоду краще взяти олію SAE 0W-40, де зимова в’язкість відповідає класу 0, тобто. мінімальна. При цьому не слід забувати і про правильний підбір або за допусками автовиробника, або експлуатаційних властивостей (API, ACEA).

Які переваги забезпечує малов’язка олива взимку?

Насамперед це легкість запуску двигуна. Ні для кого не секрет, що при мінусових температурах ємність стартерної акумуляторної батареї знижується, але при цьому в’язкіша олива вимагає прикладання більшого зусилля для переміщення деталей двигуна. Наприклад, масляному насосу складніше проштовхнути в системі мастила більш в’язку оливу, тому для його приводу потрібно витратити більше енергії батареї. Також більший опір переміщенню зазнають інші рухливі деталі двигуна, що змащуються більш в’язкою холодною оливою. На це також потрібно витрачати більше енергії акумулятора. Але якщо джерело електрики у вашому автомобілі вже не нове, то його енергії може і не вистачити для запуску двигуна в сильний мороз.

А уявіть ваші відчуття, коли ви прийшли на стоянку в 10-15-градусний мороз, а акумулятор вашого автомобіля не може провернути колінвал двигуна до пускових обертів. І тут починається найцікавіше – ви шукайте прикурювач, шукайте сусіда по стоянці, який уже завівся і просите “прикурити”. За вищезгаданої температури можна і пальці відморозити! Адже причиною таких незручностей може бути саме моторна олива з підвищеною в’язкістю.

Другий важливий момент на користь малов’язкої оливи взимку – якість змащення деталей, на які олива потрапляє шляхом розбризкування. Так як більш в’язка олива розбризкується гірше і менш рівномірно, знос таких деталей у момент пуску і на першій фазі розігріву двигуна буде вищим.

За вищезгаданими характеристиками є навіть оливи рекордсмени. Наприклад, моторна олива Shell Helix Ultra PurePlus, основа якої виготовлена з природного газу, а не з нафти. Так ось, при температурі мінус 40 0С швидкість потоку цієї оливи з «зимовою» в’язкістю 0W до трьох (!) разів вище, ніж у звичайних, що власне і забезпечує легкий запуск та ефективне змащення деталей.

Третій фактор у залік малов’язкій оливі – це нижча витрата палива при прогріванні двигуна. Так як більш в’язка олива створює більший опір переміщенню деталей, для роботи мотора в циліндрах двигуна потрібно спалювати більше палива, що і веде до його підвищеної витрати.

Четвертий «плюс» малов’язкої оливи – завдяки якісному змащенню всіх деталей під час роботи на холодну можна починати рухатися відразу після запуску мотора. При цьому ви отримуєте і економію палива та часу.

Практично всі моторні оливи з низькою зимовою в’язкістю є синтетичними. Такі оливи, крім хорошої плинності при низьких температурах, є більш стійкими до високих температур і їх простіше захистити присадками-антиоксидантами. Наприклад, вже знайома моторна олива Shell Helix Ultra PurePlus більш стійка до розкладання і значно перевищує за цим показником галузеві стандарти – на 32%. З іншого боку, ці оливи менш леткі. Тобто, менше випаровуються, ніж мінеральні.

Для зимової експлуатації можна підібрати багато різних варіантів олив. Вже знайомий продукт Shell Helix Ultra, виготовлений за технологією PurePlus. Завдяки тому, що основа оливи виготовлена з природного газу, вона містить мінімальну кількість вторинних домішок, тому забезпечує тривалий термін служби двигуна. Крім того, молекулярна структура цієї оливи міцніша, що забезпечує кращу стійкість при роботі в найжорсткіших режимах. Воно не втрачає своїх властивостей навіть в умовах надзвичайно високих температур, забезпечуючи високий ККД двигуна та його захист від зношування. Дана олива має допуски багатьох автовиробників, що є вагомим доказом його ефективності.

Підібрати «правильну» моторну оливу для свого автомобіля можна на сайті