Пришло время поподробнее разобраться в одной из самых важных для истинного SUV систем – полноприводной трансмиссии Kia Sorento.
З моменту першого знайомства з новим Kia Sorento пройшло небагато часу, проте ми вже встигли протестувати автомобіль і навіть поділитися своїми враженнями. Спробуймо розібратися, як працює система повного приводу нашого героя.
Як і личить сучасному SUV, Kia Sorento хизується повним приводом, що автоматично підключається, що реалізується за допомогою муфти виробництва концерну Magna. У звичайному режимі на сухій дорозі Kia Sorento є передньопривідним, але при зменшенні зчеплення з дорогою співвідношення тяги на передніх і задніх колесах може змінюватися від 100:0 до 50:50 відповідно. Від декількох датчиків електронний блок отримує інформацію про кутову швидкість обертання кожного з чотирьох коліс, бокове прискорення, кут повороту рульового колеса.
Грунтуючись на цих показаннях, електроніка перерозподіляє момент, що крутить, між передніми і задніми колесами так, щоб забезпечити максимальну курсову стійкість у різних дорожніх ситуаціях. Система подає сигнал на електропривод, який підвищує тиск на пакет фрикціонів приводу заднього моста, забезпечуючи передачу моменту, що крутить, на колеса задньої осі. Чим вище створюваний тиск, тим більший момент, що крутить, передається на задню вісь.
Натиснувши відповідну кнопку в салоні, водій може примусово заблокувати пакет фрикцій приводу заднього моста, який виконує функцію міжосьового диференціала. Тоді розподіл крутного моменту встановлюється у співвідношенні 50% на передню та 50% на задню вісь. Втім, цей режим працює лише за швидкості нижче 40 км/год. Якщо швидкість підвищується вище цієї позначки, система перетворюється на режим Auto, тобто пакет фрикціонів розблокується, а момент, що крутить, гнучко розподіляється виходячи з режиму руху. Але як тільки швидкість знижується нижче 30 км/год, муфта знову блокує фрикціони, забезпечуючи рівний розподіл тяги між осями.
Порівняно з Sorento попереднього покоління трансмісія була піддана модернізації, завдяки чому час підключення задніх коліс при прослизу становить тепер всього 0,15 секунди. Тому, за твердженням виробника, Kia Sorento по плечу мокрі, засніжені або піщані дороги. До речі, аналогічну повнопривідну трансмісію встановлено і на новому поколінні кросовера Kia Sportage, який з’явиться в Україні вже на початку наступного року.