Як до автомобіля з квадратним двигуном прийшов успіх
Автомобіль Peugeot 203 був примітним тим, що став першою новинкою, представленою фірмою після Другої світової війни. Більше того, він протягом шести років – з 1949 по 1955 взагалі був єдиною моделлю, яку виробляла компанія.
“Двісті третій” дебютував на Паризькому автосалоні в 1947 році, виробництво почалося наприкінці 1948-го, а у продаж він почав надходити на початку наступного.
Безперечно, прогресивною рисою конструкції була наявність короткохідного, так званого “квадратного” двигуна, де діаметр циліндра складав 75 мм, а хід поршня лише 73 мм. При робочому об’ємі 1290 см куб. він розвивав 42 к. с., що дозволяло досягати швидкості 115 км/год. У 1952 році потужність його трохи зросла – до 45 к. с., і відповідно збільшилася, також небагато, й «максималка» – до 120 км/год.
Що стосується кузова, то вже до середини 50-х років. він виглядав досить застарілим, зі своїми великими крилами, що виступають, і гострим алігаторним капотом. Щоправда, він уже був несучого типу. Продажі автомобіля йшли успішно, вже у 1950 році на його частку припадало 19,5% французького ринку, і керівники компанії вирішили непотрібним витрачатися на новий дизайн.
Добре йшло й постачання автомобіля на експорт. Особливо успішним він, хоч як це дивно, був у ФРН, де, здавалося б, вистачало і своїх машин подібного класу – Opel, Ford і, звичайно, Volkswagen. Цікаво, що з вересня 1949 року автомобіль Peugeot 203 експортувався навіть до Австралії, і більше того, з середини 1952 року там почалося його збирання.
Основну частину продукції французького заводу становили 4-дверні седани – їх було випущено 557 629 од. Користувалися успіхом й п’ятидверні універсали. А ось дводверні купе, що з’явилися в жовтні 1952 року, як кажуть, не пішли: випуск їх припинився вже в 1954 році. Пропонувалися також і комерційні версії – з кузовами фургон та пікап. Усього загалом – у 1949 – 1960 рр. було випущено 685 628 автомобілів сімейства Peugeot 203.
Примітно, що один седан Peugeot 203, який чудово зберігся, прописаний сьогодні в Києві. Ця машина довгий час прикрашала дилерський центр, а потім була продана любителю автомотостарини.