X

Усюдиходам Unimog виповнилося 75 років

75 лет назад, 27 октября 1950 году руководство концерна Daimler-Benz подписало документ о приобретении прав на выпуск многофункционального автомобиля Unimog

З’явившись сім з половиною десятиліть тому, Unimog був транспортним засобом абсолютно нової концепції. За задумом, машина призначалася для роботи в агропромисловому секторі та могла виконувати двояку функцію.

З одного боку її можна було використовувати як трактор, який працює з широкою гамою навісних та причіпних сільськогосподарських знарядь. А з іншого боку це був компактний, маневрений і досить швидкохідний автомобіль вантажопідйомністю 1,5 т. Так що назва Unimog з’явилася не випадковою: вона була скороченням слів Universal Motorgerat – «універсальний транспортний засіб».

Найперший прототип Unimog – грудень 1946 року

Розробив цю машину ще 1947 року талановитий інженер Альберт Фрідріх. Перші її зразки виготовлялися на фірмі братів Бохринген (Bohringen GmbH) у місті Геппінген у 1948 році. Цікавою новинкою зацікавився концерн Daimler-Benz AG, і 27 жовтня 1950 року він набув права на виробництво цієї машини. Випуск її було налагоджено наступного року на заводі в місті Гаггенау, а сам автомобіль отримав назву Unimog 401.

Unimog c дизельним двигуном OM 636 від Daimler-Benz, 1950 рік

Що ж являла собою дана машина? Це був автомобіль підвищеної прохідності з колісною формулою 4х4, переднім мостом, що відключається, і механічним блокуванням диференціалів. Завдяки короткій колісній базі (1720 мм) він мав непогану маневреність. Великий кліренс забезпечували портальні мости із колісними редукторами. Кожен міст підтримувався центральним шарніром та мав тяги Панара. Підвіска всіх коліс була пружинна, із гідравлічними амортизаторами.

Чотирициліндровий дизель OM 636 був запозичений від легкого автомобіля Mercedes-Benz 170 D і мав робочий об’єм 1,7 л. Він був дефорсований: потужність зменшили із 38 до 25 к. с. І саме через цей показник автомобіль часто називали «Унімог 25». У парі із двигуном працювала 6-ступенева коробка передач. Максимальна швидкість машини складала 53 км/год. Але можна було рухатися і з мінімальною тракторною швидкістю: всього 0,3 – 0,6 км/год.

Unimog 402 – з закритою кабіною від Westfalia та подовженою колісною базою

З 1951 по 1956 р. було випущено 16 250 машин Unimog моделі 401 і 402 (з подовженою колісною базою 2170 мм). Примітно, що в 1953 році на машини стали встановлюватися також закриту кабіну – від кузовного ательє Westfalia.

Читайте також:
Аграріям покажуть новітні всюдиходи Unimog