Широкі вулиці значно небезпечніші за вузькі
Дослідники Школи громадської охорони здоров’я Bloomberg імені Джонса Хопкінса дійшли висновку, що вужчі вулиці у міських районах значно скорочують кількість дорожньо-транспортних пригод зі смертельним наслідком. Це суперечить усталеній думці, що ширші смуги безпечніші, оскільки залишають водіям більше можливостей для маневру.
Висновок експертів Школи ґрунтується на аналізі 1117 вулиць у семи містах. Як виявилося, при розширенні дорожньої лінії з 2743 до 3658 мм кількість аварій збільшується на 50%. Тоді як у місцях зі смугами шириною 2743, 3048 чи 3353 мм така тенденція не спостерігається.
Аналогічна картина з обмеженням швидкості. Експерти не виявили значного збільшення аварій на вулицях із максимально допустимою швидкістю 32 та 40 км/год. На вулицях з обмеженням швидкості 48 та 56 км/год та шириною смуги понад 2743 мм відбувається значно більше аварій.
На думку експертів, стандартна ширина дорожньої смуги у міських умовах із низькою швидкістю руху має складати 3048 мм. Перш ніж розширювати смуги департаменти транспорту мають спочатку коригувати швидкість руху. За рахунок їх звуження можна було додати велосипедну доріжку або розширити тротуар. Крім того, дороги з більш вузькими смугами дешевші у будівництві та обслуговуванні, та зменшують вплив на навколишнє середовище.
Дорожньо-транспортні пригоди — основна причина смертності людей до 55 років у США. Також стрімко зростає кількість смертей серед пішоходів: на 40% у період із 2010 по 2018 рік. А 2020 року смертність пішоходів у США побила 40-річний рекорд.