В Україні продають рідкісний автобус Van Hool
На вітчизняних дорогах можна побачити різні туристичні автобуси бельгійської марки Van Hool, серед яких зустрічаються й досить рідкісні для нашого ринку варіанти. І тому приклад найкоротша машина сімейства T9 – модель T911 Alicron. Автобус 2009 року випуску виставили на продаж у Володимир-Волинську за 60 тисяч доларів.
Представлена машина має 43 місця для сидіння та оснащена 9,2-літровим дизельним двигуном DAF потужністю 266 к. с. Як видно з фото, другі пасажирські двері розміщені в задньому звисі, там же знаходиться й туалет. Також випускалися і автобуси з другими дверима, розташованими в межах колісної бази.
Зауважимо, що автобуси Van Hool T9 дебютували в 1997 році, а модель T915 Acron була удостоєна престижного титулу “Сoach of the Year 1998”. Модельний ряд був досить широким: Alicron, Acron, Astron, Astronef, Altano та Astromega. Власне ім’я говорить про варіант за габаритною висотою, а цифровий індекс показує теоретично можливу кількість рядів крісел в салоні.
Так, Alicron був найнижчим у сімействі – 3,47 м, але до 2010 року, поки не прийшла модель Atlino – з показником 3,37 м та висотою підлоги 860 мм. Що ж до Alicron, то він пропонувався у трьох версіях за довжиною: T911 – на 10,5 м (як у нашому випадку), а також T915 та Т916 – на 12,2 та 13,05 м відповідно.
На сходинку вище стоїть одна з найпоширеніших моделей марки, Acron – з висотою 3,6 м, яка також пропонувалася у трьох виконаннях за довжиною.
Зазначимо, що останнім часом в Україні набули великої популярності найбільш місткі лайнери Van Hool – двоповерхова модель Astromega. Представлена у варіантах TD924 та TD927, завдовжки відповідно 13,14 та 14,10 м, що дозволяють перевозити до 79 та 91 пасажирів відповідно. Об’єм багажних відсіків становить при цьому 8 та 11 м куб.
У 2011 році на зміну сімейству T9 прийшли автобуси Van Hool наступної генерації – TX. А восени 2022 року дебютували лайнери нового сімейства T, які стали чудовим подарунком до 75-річчя компанії Van Hool. А на початку квітня 2024 року найбільшого бельгійського виробника автобусів, на жаль, було визнано банкрутом.