
Як закінчилася епоха Volkswagen з двигуном повітряного охолодження
Рівно 20 років тому, 23 грудня 2005-го було виготовлено останній автомобіль Volkswagen з опозитним двигуном повітряного охолодження. Ним став вантажопасажирський фургон Volkswagen T2 Kombi у лімітованому виконанні Série Prata («Срібна серія»), зібраний на заводі Volkswagen do Brasil в Анчієті, Сан-Бернардо-ду-Кампо, штат Сан-Паулу.
Так закінчилася 70-річна славетна глава в історії Volkswagen, хоча жодної спеціальної церемонії з цього приводу на заводі не організували. Вперше за свою довгу і славну історію Volkswagen припинив випуск моделі з двигуном повітряного охолодження, оскільки виробництво моделі Beetle в Мексиці звершилося ще за два роки до цього.

Transporter з «повітряником», з’явившись на ринку ще 1950 року, випускався безперервно на різних заводах VW по всьому світу. При цьому опозитний чотирициліндровий двигун із повітряним охолодженням пройшов дорожні випробування на першому прототипі Volkswagen ще 1935 року. Немає сумніву, що професор Фердинанд Порше був би вражений, дізнавшись, що двигун Volkswagen з повітряним охолодженням буде встановлюватись на десятках мільйонів автомобілів до XXI століття.

Виробництво T2 Kombi тривало на заводі в Анчієті й після 2005 року. Модель під назвою Kombi Total Flex оснащуваласьв 1,4-літровим двигуном, але вже рідинного охолодження. Останній міг працювати як на бензині, так й на спирті. Це було пов’язано з новими бразильськими законами про обмеження викидів, які набули чинності 2006 року. Зовні нову машину легко було відрізнити по носовій частини, на якій з’явилася радіаторна решітка з чорного пластику.

Виробництво тривало у Бразилії ще вісім років, поки у грудні 2013-го з конвеєра не зійшов останній T2. На фото показано виробництво Т2 Kombi Silver Edition, зроблено 13 грудня 2005 року. Тобто лише за десять днів до встановлення останнього агрегату повітряного охолодження.
У 2007 році кореспондентові «Автоцентру» вдалося побувати в Ріо-де-Жанейро та сфотографувати на місцевих дорогах машини T2 у різних версіях, у тому числі й з двигуном рідинного охолодження.

Transporter ще першого покоління – на вулицях Ріо-де-Жанейро, березень 2007 р. Фото автора

А цей T2, завантажений вище даху, їде набережною найбільшого пляжу в Ріо – Копакабана

























