Війна, економічний тиск і нові стандарти ЄС змушують українські автопарки шукати нестандартні рішення адаптації як в логістиці, так і в агробізнесі.
Український транспортний сектор сьогодні переживає безпрецедентний виклик. Війна пошкодила інфраструктуру, підвищила навантаження на перевізників і паралельно відкрила нові можливості для співпраці з Європою.
Але український бізнес має обширну проблематику. Логістичний бізнес наразі на внутрішньому обігу має переважно комерційний транспорт віком майже 20 років, а ввезені з-за кордону вживані вантажівки мають молодший вік, близько 8 років. На агроринку також панує негативна тенденція: галузь внутрішнього виробництва техніки в Україні була недостатньо розвинена навіть до початку повномасштабного вторгнення, а зараз підприємства-лідери зазнали значних втрат, що впливає на можливість оновлення техніки. Для більшості компаній оновлення автопарку і купівля нового транспорту під нові стандарти Євро-6 взагалі неможлива — як через брак фінансів, так і через дефіцит техніки на ринку.
Бізнес має шукати рішення, які дозволяють не купувати, а адаптуватись до сучасних умов. Знаходити способи експлуатувати наявну техніку.
Куди рухається український транспортна галузь. Аналітики ринку визначають 3 тренди:
- Адаптація замість заміни. Компанії оптимізують старий парк замість закупівлі нового. Це швидше, дешевше і відповідає реаліям.
- Європейський вектор. Логістичні оператори та агробізнес уже працюють за умовами європейських контрактів, де вимоги до екології та сервісу є жорсткими.
- Зростання ролі сервісу. Технічне обслуговування перестає бути витратною статтею. Це стає інвестицією в конкурентоспроможність бізнесу.
Все це опирається на подовження життєвого циклу наявної техніки. Для цього важливо використання саме спеціалізованих витратних матеріалів. Популярна в Україні практика використання універсальних моторних олив для легкових автомобілів в дизельних вантажних двигунах має критичні ризики. Вони часто не враховують:
- Навантаження та режими роботи: двигуни вантажних автомобілів працюють за інших температур, триваліше без зупинок, зазвичай на низьких обертах, але з високим крутним моментом. Це спричиняє інтенсивне утворення сажі, прискорену деградацію моторної оливи та більший тиск на компоненти двигуна.
- Специфічні пакети присадок: у дизельних двигунах вантажівок утворюється більше сажі, тому потрібні оливи з мийними, протизносними та антиокиснювальними присадками, стійкі до високих навантажень і агресивних продуктів згоряння.
- Допуски та специфікації:
- API категорії “C” (Commercial): API CK-4, CF, CJ-4 тощо.
- ACEA категорії “E” (Heavy Duty): специфікації ACEA E4, E6, E7, E9, Е11 тощо, включаючи роботу із системами доочищення вихлопних газів (DPF, SCR).
- OEM-схвалення.
- Екологічні вимоги: сучасний комерційний транспорт, що відповідає екологічним стандартам Євро-5 та Євро-6, оснащений чутливими системами доочищення вихлопних газів (DPF). Використання моторних олив для легкових автомобілів, які часто не мають технологію Low SAPS тягне за собою передчасне зношення, збільшене споживання пального, перегрів двигуна, зниження ресурсу й дорогий ремонт. Натомість, такі мастильні матеріали ELF Performance Pro розроблені з урахуванням саме таких сценаріїв.
Асортимент рішень ELF Performance Pro спеціально розроблені для дизельних двигунів комерційного транспорту, як дрібного рітейлу так і великих логістичних хабів.
Погляд у майбутнє: роль ELF у трансформації українського ринку
В умовах війни транспорт виконує критично важливу функцію, тому ELF Performance Pro має стратегічне значення:
- швидко адаптує автопарки під вимоги ЄС без капітальних інвестицій;
- підтримує стабільність ланцюгів постачання, що критично для економіки та оборони;
- формує нову культуру техобслуговування.
У найближчі роки для України це стане символом розумної адаптації — вибору, який дозволив бізнесу вижити у війні й одночасно підготуватися до післявоєнного відновлення.