X

Чим загрожує запуск дизеля легкового авто «з штовхача»

Чем опасен запуск дизеля легковушки «с толкача»?

Чим загрожує запуск дизеля легкового авто «з штовхача»?

Чим загрожує запуск дизеля легкового авто «з штовхача»?

Андрій С., Вінницька обл.

Запуск двигуна «с штовхача» чи з буксиру – народний спосіб, що дозволяє завести бензиновий мотор авто при розрядженому акумуляторі чи несправному стартері. Дизелі запускати таким чином не рекомендується по декільком причинам.

При спробі завести дизель «з штовхача» крутний момент від ведучих коліс передається через трансмісію на колінвал. При неправильно підібраній передачі і швидкості в момент запуску кутове прискорення обертового маховика може виявитися помітно вищим, ніж при запуску дизеля стартером. Через це на привід газорозподільного механізму (ГРМ) передаються дуже великі навантаження, яких часто виявляється достатньо для того, щоб пошкодити його.

У ГРМ з ременним приводом можливе «проковзування» ременя на шківі внаслідок зім’яття (зрізання) кількох зубців, а також його обрив. Якщо в газорозподільному механізмі встановлено металевий ланцюг, він частково розтягується. У ГРМ з шестеренчатим приводом можливе «зрізання» шпонок шестерень, пошкодження зубців тощо.

У всіх випадках порушується правильне взаємне розташування елементів ГРМ і циліндро-поршневої групи, через що поршні можуть «дістати» до клапанів, які при цьому пошкоджуються. Можуть також лопнути коромисла і навіть пошкодитися головка блоку циліндрів.

Ось чому дизель слід заводити тільки стартером, але ніяк не «з штовхача». При регулярному «оживленні» мотора таким способом може знадобитися дорогий ремонт.

Слід зазначити, що взимку запуск холодного дизеля ускладнений ще й через підвищену в’язкість масла, застосування не відповідного сезону «літнього» дизпалива, а також у разі несправності свічок розжарювання.

Якщо необхідність запуску «з штовхача» все ж виникла, його слід здійснювати тільки на підвищених передачах – 4-й або 3-й (слід вибирати на 1 щабель вище, ніж при звичайній їзді з даною швидкістю). Це дещо зменшить ударні навантаження на деталі ГРМ.

Підготували Олександр Ландарь, Володимир Корницький, Світлана Скрипка
Фото Андрія Яцуляка та Владислава Бойко