Яку оливу рекомендують заливати в 16-клапанний двигун
Купив 16-клапанну “десятку”. Кажуть, у такий двигун треба заливати спеціальну моторну оливу?
| |
Відповісти на це питання ми попросили спеціалістів компанії «ТНК Лубрікантс Україна», продукція якої розробляється з урахуванням вимог «АвтоВАЗу». Ось що нам розповіли.
Сучасна моторна олива, крім основного завдання – змащування робочих поверхонь двигуна з метою зменшення тертя та зносу, виконує ряд додаткових функцій. Як правило, це підтримання чистоти двигуна шляхом розчинення та виведення продуктів зносу та неповного згоряння, захист деталей двигуна від корозії, охолодження двигуна шляхом перерозподілу надлишкового тепла, ущільнення зазорів у циліндро-поршневій групі. Чим складніший агрегат, тим більш високі вимоги висуваються до оливи. Крім того, в силу особливостей конструкції моторів ряд автовиробників висувають особливі вимоги до оливи, що використовуються в них.
Все це повною мірою стосується 16-клапанних двигунів ВАЗ, що використовуються в сімействах 2108, 2110, 1111. У чому ж особливість цих моторів? Справа в тому, що мастило в них, крім своїх прямих функцій, виконує роль гідравлічної рідини, що приводить в дію механізм гідрокомпенсатора клапанних зазорів. Цей вузол особливо чутливий до утворення опадів та відкладень. Якщо це відбувається, порушується нормальна робота компенсаторів, фазування газорозподільного механізму, що, у свою чергу, призводить до передчасного зношування клапанів, зниження економічності мотора, а в деяких випадках – до прогару клапанів і поламки коромисел. Тому мастила для таких двигунів повинні мати підвищені детергентні (миючі) і диспергуючі властивості. Останнє означає, що олива не тільки «вимиває» продукти зношування та неповного згоряння, але й підтримує їх у зваженому стані до заміни, перешкоджаючи утворенню відкладень на робочих поверхнях.
Крім того, «16-клапанники» особливо чутливі до зниження робочого тиску масляного насоса, наприклад, внаслідок піноутворення в самому мастилі. У цьому випадку також порушується фазування газорозподільного механізму. Тому олива для двигунів зазначеного типу обов’язково має містити хорошу антипінну присадку.
Теоретично цим вимогам відповідають олива, які відповідають класу SG/CD (API). Крім того, у «АвтоВАЗу» є список продукції, що отримала допуск. В асортименті ТНК цим вимогам відповідає олива “ТНК Супер Ойл” (SAE 10W-40), виготовлена за оригінальною технологією Soft Synt. З представлених на українському ринку цим вимогам відповідають також оливи інших торгових марок в’язкістю 10W-40, 5W-40 (SAE), які відповідають класам SG/CD і SJ/CD або вище (по API).
Підготували Юрій Дацик, Ігор Широкун, Сергій Іванов


















