
Torsen чи Haldex?
У чому різниця між системами повного приводу Torsen та Haldex? Яка з них краща?
У чому різниця між системами повного приводу Torsen та Haldex? Яка з них краща?
Степан, e-mail
Диференціал Torsen (скорочення від torgue sensitive – «чутливий до крутного моменту») – повністю механічна конструкція. У звичайному стані це вільний диференціал, але при зміні швидкості обертання одного з ведених валів (колеса пробуксовують) сателіти ведучих шестерень перекидають частину крутного моменту на іншу вісь, одночасно «підгальмовуючи» ведучі колеса.
![]() | ![]() |
Диференціал Torsen | Електрогідромеханічна муфта Haldex |
На відміну від «пасивного» диференціала Torsen, що блокується тільки «під тягою», шведська муфта Haldex з багатодисковим зчепленням керується електронікою, яка забезпечує швидше спрацьовування і може змінювати співвідношення моменту на осях від 100:0 (чистий передній привід) до 20:80. Таким чином, у звичайному стані автомобіль з «Халдексом», по суті, є переднепривідним, а задні колеса підключаються за необхідності у випадку пробуксовки передніх.
Диференціал Torsen встановлюється на повнопривідних моделях концерну VW Group з поздовжнім розташуванням двигуна – наприклад, на Audi A6/Allroad та Volkswagen Passat B5. Багатодискова муфта Haldex застосовується на повнопривідних автомобілях, у тому числі і концерну VW (Audi, Skoda, Seat), з поперечно розташованим силовим агрегатом.
Перевага «Халдекса» полягає в тому, що при виготовленні інженери можуть надати автомобілю той чи інший «характер» шляхом зміни налаштувань електроніки, в той час як у «Торсена» немає подібної гнучкості. Крім того, на відміну від некерованого «Торсена», «Халдекс» без проблем налаштовується на спільну роботу з різними системами активної безпеки – ABS, стабілізації руху – ESP.