X

Torsen чи Haldex?

В чем разница между системами полного привода Torsen и Haldex? Какая из них лучше?

У чому різниця між системами повного приводу Torsen та Haldex? Яка з них краща?

У чому різниця між системами повного приводу Torsen та Haldex? Яка з них краща?
Степан, e-mail

Диференціал Torsen (скорочення від torgue sensitive – «чутливий до крутного моменту») – повністю механічна конструкція. У звичайному стані це вільний диференціал, але при зміні швидкості обертання одного з ведених валів (колеса пробуксовують) сателіти ведучих шестерень перекидають частину крутного моменту на іншу вісь, одночасно «підгальмовуючи» ведучі колеса.

Диференціал Torsen

Електрогідромеханічна муфта Haldex

На відміну від «пасивного» диференціала Torsen, що блокується тільки «під тягою», шведська муфта Haldex з багатодисковим зчепленням керується електронікою, яка забезпечує швидше спрацьовування і може змінювати співвідношення моменту на осях від 100:0 (чистий передній привід) до 20:80. Таким чином, у звичайному стані автомобіль з «Халдексом», по суті, є переднепривідним, а задні колеса підключаються за необхідності у випадку пробуксовки передніх.

Диференціал Torsen встановлюється на повнопривідних моделях концерну VW Group з поздовжнім розташуванням двигуна – наприклад, на Audi A6/Allroad та Volkswagen Passat B5. Багатодискова муфта Haldex застосовується на повнопривідних автомобілях, у тому числі і концерну VW (Audi, Skoda, Seat), з поперечно розташованим силовим агрегатом.

Перевага «Халдекса» полягає в тому, що при виготовленні інженери можуть надати автомобілю той чи інший «характер» шляхом зміни налаштувань електроніки, в той час як у «Торсена» немає подібної гнучкості. Крім того, на відміну від некерованого «Торсена», «Халдекс» без проблем налаштовується на спільну роботу з різними системами активної безпеки – ABS, стабілізації руху – ESP.