
Дизель не заводиться узимку: що робити водієві?
Цілком типова картина: холодний ранок, не старе авто, стартер жваво крутить колінвал його дизеля… Але дизель – жодної реакції. І тільки з часом починає фуркати і чхати, і зрештою – запускається, наповнюючи подвір’я темно-сірим димом.
Чому дизель став гірше заводитись, як тільки впала температура повітря за вікном? Причин декілька, і знаючи їх вже тепер, можна зробити дещо для того, щоб двигун не підводив у холоди.
Проблеми з паливним насосом
В дизеля паливна апаратура – найскладніша і найуразливіша з усіх систем. Вона має забезпечити два ключових чинники – високий тиск пального (аж до 1800 – 2000 бар) і правильний факел його розпилу з форсунок.

Якщо паливний насос високого тиску (ПНВТ) не досягає потрібних параметрів, це в першу чергу позначається на холодному запуску. Відтак, водієві доводиться покрутити двигун стартером більше звичного, щоб у рейці системи Common Rail таки встановився потрібний тиск.
Зношені форсунки
Друга проблема паливної системи – зношені або засмічені форсунки. Якщо їх інжектори не розпилюють пальне як слід або переливають його через зношений клапан, це значно ускладнює запуск дизеля в холодну пору.
Подолати проблеми паливної апаратури в принципі непросто і недешево. Якщо зношення ПНВТ бува вдається тимчасово подолати наполегливим прокручуванням двигуна стартером, то з форсунками розібратись просто на місці неможливо. Доведеться їхати в сервіс, де зроблять діагностику і, можливо, повний комплекс робіт: дефектування і ремонт форсунок, перевірку паливного насоса та його ремонт.
Свічки розжарювання
В дизельному двигуні свічки розжарювання розігрівають кожен циліндр, щоб полегшити займання пального у ньому. З часом свічка то в одному, то в іншому циліндрі може відмовити (згоріти) – і тоді на холоді запуск ускладняється.

Зазначимо, що відмову свічки в одному циліндрі двигун часто “пробачає”, але на поламку двох і тим більше трьох реагує страйком при спробі старту мотора. Згорівша свічка легко діагностується і більш-менш легко замінюється, але робити це треба в умовах СТО.
Низька компресія в циліндрах
Найбільш неприємний сценарій – коли поршні, поршневі кільця і циліндри настільки зношені, що в камері згорання падає компресія. Для дизеля це дуже важливо, адже пальне в нього спалахує завдяки високому тиску в камері згорання. І саме на холоді проблема низької компресії дизеля дається взнаки в першу чергу. Ситуація для власника сумна, адже вона означає капремонт двигуна.

Щоправда, для уважного власника наближення “капіталки” не стає сюрпризом. Тому що критичне зношення починає проявлятись поступово: витратою оливи, димом із вихлопної труби та збільшеним споживанням пального. Власне, ці симптоми водієві не слід ігнорувати ще в момент появи: варто відразу звернутись до досвідчених дизелістів для консультації.
Замерзло пальне
Для нинішніх часів причина доволі екзотична, але тим не менш цілком реальна: якщо в баку машини в мороз опиниться дизпальне літнього стандарту, паливна система може бути заблокована.
Парафін, який присутній у дизельному паливі, в мороз кристалізується, і у вигляді корка перекриває канали паливного фільтра, а то й трубки паливопроводів. Нагадаємо, що у складі ДП зимового типу присутні спеціальні присадки, які перешкоджають утворенню великих кристалів парафіну.
Якщо пальне в машині замерзло (парафінізувалося), його можна тільки відігріти (наприклад, феном чи у теплому боксі). Доливати в бак присадку-антигель є сенс тільки якщо це робити завчасно, перед похолоданням. І це варто робити щоразу, коли взимку у вас виникають сумніви щодо якості залитого в машину пального.
Порада від експертів «Автодім Атлант»
Сучасний турбодизель – це високоефективний, але складний агрегат з кількома дуже непростими системами. За станом таких двигунів треба слідкувати, і для інспекції віддавати перевагу фаховим майстрам.

Тому що правильно діагностувати назріваючу проблему і замінити саме потрібну деталь – означає зекономити час та гроші. Адже в сучасній паливній системі вартість кожного елемента, який в гаражах порадять замінити “про всяк випадок”, обчислюється сотнями євро. Це неприпустимо хоча б тому, що дизель громадяни купують саме заради економії коштів.

















