
Рекорд FILANTE 2025: рекорд ефективності на початок нового року
Схоже, цього року Святий Миколай побачив, що команда була чемною, і винагородив їхню наполегливу працю та прагнення до інновацій — а також Renault — подарунком, який не помістився під ялинку: рекордом електричної ефективності для демонстраційного автомобіля Filante Record 2025.
Рекорд, заснований на реальних умовах, із середньою швидкістю понад 100 км/год
Одним із викликів, який Renault поставив собі на початку 2025 року, було проїхати електромобілем понад 1 000 км із батареєю такого ж розміру, як у Scenic, на реалістичних швидкостях автомагістралі, без зупинок для зарядки. Перша спроба була запланована на жовтень, але її скасували в останній момент через погану погоду. Нарешті команді вдалося здійснити задум 18 грудня на випробувальному треку UTAC у Марокко.
Якби єдиною метою було проїхати найдовшу можливу дистанцію між зарядками, конструктори могли б встановити величезну батарею або їхати в екорежимі зі швидкістю 30 км/год. Але Renault прагнув більшого: встановити рекорд ефективності. Filante Record 2025 оснастили стандартною батареєю (87 кВт·год, як у Scenic E-Tech electric) і поставили завдання водіям підтримувати середню швидкість понад 110 км/год. Мета: подолати понад 1 000 км менш ніж за 10 годин, включно з технічними зупинками та змінами водіїв.

Виконання цього виклику вимагало задіяти всі важелі ефективності на максимум — оптимізувати аеродинаміку, мінімізувати вагу та вдосконалити матеріали.
Мінісеріал: історія, що стоїть за рекордом ефективності
| Ексклюзивний мінісеріал про закулісся Renault представить мінісеріал із трьох епізодів, що документує проєкт і занурює у історію Filante Record 2025 та шлях до встановлення нового рекорду електричної ефективності.Серія 1 – Початок: погляд у минуле на рекорди Renault та народження концепт-кара, створеного як лабораторія інновацій.Серія 2 – Під тиском: екстремальне зниження ваги, технічні перешкоди та як Renault їх подолав, щоб досягти цільових показників. Епізод 3 – Зараз або ніколи!: закулісся офіційної спроби в Марокко, що увінчала місяці напруженої роботи під тиском.
Мінісеріал проливає світло на ставки, цілі та майстерність, що стоять за рекордом ефективності Filante Record 2025. |
Натхнення авіацією та данина спадщині Renault
Автомобіль, створений для встановлення рекорду, мав бути не лише спеціально спроєктованим, а й знаковим. Дизайнери поєднали ефектний вигляд зі спадщиною Renault, черпаючи натхнення з моделей бренду, які встановлювали рекорди ефективності, швидкості та витривалості, щоб створити авто, що поєднує минуле й майбутнє.
Завдяки унікальному ультрафіолетовому синьому кольору Filante Record 2025 віддає шану рекордному 40 CV 1925 року рівно через 100 років. Він також нагадує про Étoile Filante.
Під новим ультрафіолетово-синім покриттям Filante Record 2025 вшановує рекордний 40 CV 1925 року та робить відсилку до Étoile Filante 1956 року, водночас інтегруючи елементи з авіаційного світу. Захисний купол над кокпітом натякає на винищувач, а посадка водія нагадує одномісні боліди Формули-1.
Єдиний принцип, що керував дизайном і розробкою Filante Record 2025, — максимізувати ефективність і мінімізувати споживання електроенергії.

“ Головна мета — від перших ескізів до фінального заїзду на тестовому треку — була абсолютна ефективність. Це відмінна риса автомобіля-рекордсмена, яка відображає новаторський дух і традиції Renault з моменту заснування у 1898 році. Як і 40 CV 1925 року та Étoile Filante 1956-го, Filante Record 2025 був спроєктований, щоб стати першим придатним для доріг автомобілем, який проїде 1 000 км на швидкості понад 100 км/год без підзарядки, використовуючи батарею на 87 кВт·год — точно таку, як у Scenic E–Tech electric. Це досягнення вимагало кропіткої роботи на багатьох фронтах — надзвичайно ефективна аеродинаміка, шини з низьким опором коченню, легкі матеріали (включно з вуглецевим волокном та 3D-друкованими алюмінієвими компонентами) і передові технічні рішення (наприклад, steer–by–wire). Команди експертів Renault та партнерів Michelin і Ligier працювали над кожним аспектом дизайну Filante Record 2025, щоб довести: електромобілі тепер здатні долати великі відстані без підзарядки навіть на високих швидкостях”. Сандіп Бхамбра – Головний дизайнер Advanced Renault
Дизайн, спрямований у майбутнє, для максимальної ефективності
Перша версія Filante Record 2025, представлена на виставці Rétromobile минулої зими, вже мала силует, що поєднував авіаційні лінії та елементи моделей зі спадщини Renault. Однак випробування в аеродинамічній трубі навесні показали значний потенціал для оптимізації.
Команди знову взялися до роботи — як завжди, з метою встановити новий рекорд ефективності. Вони переробили обтічники, які спочатку нагадували ті, що були на Étoile Filante, і закріпили їх безпосередньо на колесах. Окрім того, що це зробило силует більш «легким», зміна суттєво покращила аеродинаміку автомобіля.
Центральна структура вже була майже ідеальною з точки зору аеродинаміки, тому залишилася практично без змін. Більшість коригувань стосувалися оптимізації технічних зон стику та зменшення повітрозабірників для обмеження залишкового опору.

Набір передових технологій
Renault Filante Record 2025 — це лабораторія на колесах, яка вперше демонструє кілька інноваційних рішень:
- Повністю електронні системи керування та гальмування (steer-by-wire і brake-by-wire), що відкривають нові архітектурні можливості та зменшують вагу.
- Широке використання ультралегких матеріалів (вуглецеве волокно, алюмінієві сплави, 3D-друкований Scalmalloy).
- Оптимальні форми та структури компонентів (щоб використовувати матеріали лише там, де це необхідно).
- Спеціально розроблені шини Michelin з низьким опором коченню, які також покращують аеродинаміку.
Командна робота в дії
Люди, які працювали над цим проєктом, були не менш важливими, ніж революційні технології. Встановлення нового рекорду вимагало набагато більше, ніж просто поставити ціль і досягти її: це був масштабний виклик, який інженери, дизайнери, партнери та три водії Групи Renault (Констанс Лиро-Рейзер (Constance Léraud-Reyser), Лоран Юргон (Laurent Hurgon) і Артюр Ферьєр (Arthur Ferriere)) долали разом. Це демонструє експертизу Renault, а також тісну співпрацю з партнерами, серед яких Ligier, що розробив силову установку, шасі та карбонову структуру, і Michelin, який створив шини з низьким опором коченню спеціально для Renault Filante Record 2025.

Людський фактор і напруга за лаштунками рекорду ефективності
18 грудня 2025 року, випробувальний трек UTAC, Марокко
У жовтні у Франції перша спроба встановити рекорд була скасована за три дні до запланованої дати через погані погодні умови. Команди об’єднали зусилля, щоб дати Filante Record 2025 шанс встановити новий рекорд ефективності до кінця року. Настав час вирушати до Марокко. Команди розробників, інженери, партнери, водії, команда треку UTAC… Усі в повній готовності.
Після кількох тестових заїздів напередодні, 18 грудня, перші технічні команди починають роботу над концепт-каром о 6:30 ранку. Температура — 4°C, сухо, безвітряно. Прогноз сприятливий: сонячно весь день, температура досягне 13°C у другій половині дня. План: 10 годин їзди та 239 кіл на треку довжиною трохи більше 4 км.
Три водії по черзі сядуть за кермо демонстраційного авто, зміни триватимуть близько двох-трьох годин. О 7:50 Лоран Юргон надягає шолом, потім рукавички. Сідає в авто, закривається кокпіт. Старт заплановано на 8:00, щойно з’явиться перше світло дня. Час для справжнього тесту на витривалість. Контакт, перші оберти коліс — Filante Record 2025 мчить до своєї мети.
Через 3 години 20 хвилин — перша передача керма Констанс Лиро-Рейзер. Після 4-годинного заїзду кермо бере Артюр Ферьєр, щоб завершити виклик на заході сонця.
Через 9 годин 52 хвилини (без урахування 7 хвилин на зміну водіїв) мета досягнута: пройдено 1 008 км із середньою швидкістю 102 км/год, без жодної підзарядки, при споживанні лише 7,8 кВт·год/100 км.
Залишок заряду батареї на фініші — 11%, чого вистачило б ще на 120 км на швидкості понад 100 км/год.

Бачення, що формує майбутнє, та інновації, що його живлять
Стилістичні пошуки Renault Filante Record 2025, революційні технології та підтверджена реальна ефективність — це набагато більше, ніж просто інженерний експеримент: результати цього проєкту стануть основою для розробки майбутніх серійних електромобілів, дозволяючи їм досягати ще вищого рівня ефективності та максимально відповідати реальним потребам клієнтів — навіть у найвимогливіших умовах, таких як тривала їзда на високих швидкостях автомагістралі.
Як дизайн підвищує ефективність

| “ Випробування в аеродинамічній трубі минулої весни показали нам саме те, на що натякали комп’ютерні симуляції: коефіцієнт лобового опору Filante був занадто високим. Він становив близько 0,40, і нам потрібно було знизити його до приблизно 0,30. Ми зрозуміли, що для цього доведеться повернутися до креслень і переглянути кілька аспектів дизайну та архітектури. Тож ми зробили сміливі зміни — переробили передні та задні обтічники коліс, які були основним джерелом опору. Але ми також хотіли зберегти дух 40 CV — той витончений баланс між видатною продуктивністю та привабливим виглядом. Ми надали «крилам» більш обтічної форми та фактично змінили архітектуру, від’єднавши їх від центральної структури й закріпивши безпосередньо на колесах. Це звільнило потік повітря навколо механічних компонентів — підвіски, важелів керування та трансмісії — які раніше створювали значні перешкоди. Потім ми максимально зменшили повітрозабірники та вихідні отвори, щоб позбутися будь-якого паразитного опору. Filante від початку був аеродинамічним. Те, що ми зробили, — це тонке налаштування, яке дозволило розкрити його повний потенціал і досягти наших цільових показників». Жослен Миріжо, інженер з аеродинаміки |
Водії діляться враженнями після виняткового дня

| ” Три години повної концентрації, із заходом сонця над майже місячним ландшафтом. Тиша вражає, і ти відчуваєш себе трохи відрізаним від світу, повністю у власній «бульбашці», щоб зосередитися на продуктивності. Після трьох годин заїзду заряд батареї становить 75% — саме так, як ми планували для досягнення цілі у 1 000 кілометрів. Тиск відчувається, але це справжній колективний виклик і велике джерело гордості — бути частиною цього рекорду”. Лоран Юргон, тест-пілот і перший водій |

| ” Чотири години за кермом здавалися довгими, але адреналін і музика у навушниках допомогли мені витримати. Ключем була концентрація: тримати траєкторію, оптимізувати кожен рух і бути максимально плавною на кермі, особливо з системою steer–by–wire, яка приносить справжнє задоволення від керування. Через спеку й спрагу це дійсно нагадувало марафон, але особистий виклик я подолала — мені вдалося проїхати чотири години, набагато довше, ніж планувалося. Тепер ми тримаємо кулаки за Артюра і за досягнення позначки у 1 000 кілометрів”. Констанс Лиро-Рейзер, інженер систем керування шасі та другий водій заїзду |

| ” Renault Filante Record 2025 — це справді дивовижний автомобіль, як зовні, так і всередині. Він вимагає високого рівня концентрації, але підтримувати правильну швидкість і траєкторію досить легко. Я дуже пишаюся тим, що став частиною цього рекорду. Як фінальний водій, я відчував певний тиск — потрібно було завершити роботу після Лоран і Констанс. Але щойно я надів шолом і рукавички, був повністю зосереджений і налаштований на успіх! ” Артюр Ферьєр, інженер з налаштування шасі та фінальний водій заїзду |
Заключні слова…

| ”Цей проєкт народився з однієї одержимості: досягти рекордної ефективності. Ми боролися з погодою та аеродинамікою, але найбільше для мене виділяється людський фактор: неймовірно мотивуючий колективний виклик, який став можливим завдяки відданості команд Renault та всіх наших партнерів”. Олів’є Бланш, керівник проєкту концепт-кара |
Renault зичить вам неймовірно ефективного та креативного 2026 року — і кількох захопливих сюрпризів.
ПРО RENAULT
Renault — історичний бренд мобільності та піонер електромобілів у Європі, який завжди створював інноваційні автомобілі. Завдяки стратегічному плану «Renaulution» компанія розпочала амбітну трансформацію, спрямовану на створення доданої вартості, рухаючись до більш конкурентного, збалансованого та електрифікованого модельного ряду. Її амбіція — уособлювати сучасність та інновації в технологіях, енергетиці та сервісах мобільності — як в автомобільній галузі, так і за її межами.
















