X

Як організовуватимуть бізнес на уживаних автомобілях

После принятия закона об уменьшении акцизного сбора на б/у авто предпринимателями будут организованы ряд бизнес-процессов, которые призваны помочь украинцам купить легковушку за границей.

Зниження акцизних ставок на б/в легкові автомобілі не старші за 2010 рік випуску протягом найближчих двох з половиною років спонукає багатьох українців поїхати за кордон за машиною. Адже згідно із Законом, одна людина може привезти лише одну машину протягом року і не може продати її раніше, ніж через рік. Тому їхати за уживаним автомобілем за кордон доведеться самому.

Цілком можливо, що незабаром це можна буде зробити простіше, ніж сьогодні, адже Євросоюз розглядає швидке скасування віз для українців, які їздитимуть у країни ЄС на короткі поїздки.

Хоча здається, що бізнес на автомобілях хаотичний, у Європі він давно організований і розподілений. Існує кілька великих операторів ринку б/в автомобілів, які контролюють основні маси вигідних пропозицій. Обсяги їх операцій обчислюються тисячами одиниць, а географія роботи – весь світ.

Наприклад, з багатих країн Європи організовано постачання уживаних автомобілів на регіональні ринки, а деякі країни визначено посередниками. Наприклад, для європейської частини колишнього СРСР такими країнами є Литва та Польща, для країн середньої Азії – Грузія, є подібні точки продажу в Північній Африці та Південній Європі.

Ці компанії викуповують автомобілі за найвигіднішими цінами – наприклад, тестові машини в автосалонах, після лізингу, розпродажу великих корпоративних парків тощо. Звичайним громадянам залишаються або оголошення в Інтернеті, або авторинки, де також працюють перекупники.

.

На скільки зменшилися акцизи на на б/в автомобілі?

З огляду на те, що попит на автомобілі в Україні після ухвалення закону про зниження акцизів різко зросте, ці компанії почнуть приділяти нашому ринку більше уваги. «Найімовірніше, щоб українцям не довелося далеко їздити, великі ринки вживаних автомобілів буде створено поруч із нашим кордоном у сусідній Польщі», – припустив в ефірі телеканалу «Еспресо» народний депутат Ігор Гузь.

Схожий прогноз розвитку подій дає і генеральний директор ВААІД Олег Назаренко на своїй сторінці у «Фейсбук». «Думаю, що бізнесмени із Західної України відкриють наші або польські майданчики просто на кордоні на тій стороні. Авто для них скуповуватимуть у різних країнах ЄС і приганятимуть. Українців привозитимуть на прикордонний автомайданчик у Польщі, організований для вибору авто. Далі купуєш і оформляєш, – вважає Назаренко. А от потім він побоюється корупції: «100% думаю, що ці майданчики будуть при «підгодованих» митницях і фірми допомагатимуть занижувати митну вартість на них, а також надаватимуть допомогу із сертифікацією. І тут уже питання до правоохоронців: чи будуть вони «кришувати» заниження вартості, чи припиняти».

.

Повний текст Закону про зниження акцизів на уживані  авто

Також існує велика ймовірність, що українські та польські туроператори і перевізники організують маршрути «за автомобілем», як раніше наших перекупників возили за одягом і текстилем у Туреччину.

Нагадаємо, що згідно із Законом 3251 «Про внесення змін до підрозділу 5 розділу ХХ «перехідні положення» Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних автомобілів» Кабінет Міністрів у місячний термін після набуття чинності закону має розробити підзаконні акти, які діятимуть згідно з Законом, а також забезпечити розробку, тестування і введення в експлуатацію програмного забезпечення, необхідного для контролю за ввезенням платниками акцизного податку легкових автомобілів за ставками, встановленими цим законом.

Щоб закон набув чинності, його мають підписати голова Верховної Ради та президент. Потім він бає бути опублікований в офіційній пресі. Нові ставки акцизу діятимуть з 1 числа місяця, що йде за набуттям чинності цього закону

.

Дізнатися, скільки коштуватиме розмитнений автомобіль після набуття чинності закону, можна на нашому Калькуляторі розмитнення