X

Ринок комерційних автомобілів в Європі обвалився через карантин

Рынок новых коммерческих автомобилей в ЕС, по итогам марта – первого месяца карантина, сократился на 47,3%. Расскажем более подробно по сегментам, в конкретных странах

Загальний карантин, введений в усій Європі через коронавірусну інфекцію COVID-19, дуже сильно вдарив по малому і середньому бізнесу. І наочне підтвердження тому – ринок нових комерційних автомобілів, який, за підсумками березня 2020 року, просто обвалився в країнах ЄС. Так за перший місяць карантину попит на нові комерційні автомобілі впав загалом на 47,3% – це при тому, що за перші два місяці 2020 року падіння було тільки 8,9%.
Такі невтішні дані наводить Європейська асоціація автовиробників (ACEA).

Читайте також:
Європейський ринок комерційних автомобілів – підсумки продажу за два місяці до пандемії

Найсильніше падіння, за підсумками березня, спостерігалося в Італії (- 66,1%), Іспанії (- 64,4%) і Франції (- 63,1%). У першому кварталі 2020 року ринок комерційних автомобілів ЄС скоротився на 23,2% – до 413 327 од. Чотири основні ринки зіткнулися з двозначними втратами: Іспанія (-31,7%), Франція (-26,9%), Італія (-26,6%) і Німеччина (-14,4%).

За даними ACEA, березневі реєстрації легких комерційних автомобілів зайняли найбільше місце серед усіх сегментів. Попит впав удвічі (-49,8%), порівняно з минулим роком, при цьому реєстрація зменшилася з 165 455 фургонів у березні 2019 року до 83 141 од. у березні цього року. Виняток становить Угорщина, де спостерігалося не таке сильне зниження, порівняно з іншими країнами ЄС. В Італії реєстрація LCV впала на 71,2%, а в Іспанії – на 67,2%.

Із січня до березня попит на нові фургони в Євросоюзі скоротився на 23,1%. Кожен із чотирьох основних ринків ЄС показав гірші результати, ніж у 2019 році. Найбільше падіння зафіксовано в Іспанії (- 33,5%), за нею йдуть Італія (- 29,4%), Франція (- 27,3%) і Німеччина (- 11,8%).

Читайте також:
Укрпочта закупит 500 новых автомобилей – марка уже известна

Ненабагато краща ситуація і в сегменті нових вантажівок важкого класу. За підсумками березня 2020 року попит на ці машини в країнах ЄС зменшився на 38,0%. І така тенденція до падіння, на жаль, зберігається вже дев’ятий місяць. У Франції попит скоротився більше ніж удвічі (- 50,2%). У першому кварталі року продаж великовантажних автомобілів впав на всіх основних ринках ЄС, причому найсильніші падіння було відзначено у Франції (- 27,7%) та Німеччині (- 25,9%). У 2020 році загальна кількість зареєстрованих вантажівок зменшилася до 54 168 од, або на 26,9% менше, ніж минулого року.

Читайте також:
Автобус Mercedes-Benz Сitaro переделали под реанимобиль для больных на COVID-19

Не райдужна ситуація і на ринку автобусів – у березні 2020 року попит на нові міські та міжміські моделі повною масою понад 3,5 т впав на 37,1% – до 1 905 од.
І в аутсайдерах тут Іспанія, де ринок впав на 68,8%. Зростання минулого місяця показали тільки Німеччина (+11,8%), Австрія (+12,3%), Естонія (+800,0%) і Кіпр (+33,3%). З січня до березня реєстрація нових автобусів скоротилася на 10,3%, при цьому загалом у всьому Європейському союзі було зареєстровано 7637 нових машин.

Незважаючи на березневе падіння, загальний попит поки що залишався позитивним на трьох з чотирьох найбільших ринків ЄС: Німеччині (+ 12,4%), Італії (+ 9,5%) і Франції (+ 6,8%). А от в Іспанії, за даними першого кварталу, реєстрація знизилася на 37,2%.