X

Ринок спецтехніки в Україні “Техкомплект” підбив підсумки 2020 року

Ушедший 2020 год выдался непростым для многих сфер бизнеса из-за пандемии коронавируса. Несмотря на это, отечественный Завод спецтехники «Техкомплект» укрепил свои позиции на рынке, увеличив продажи в ряде сегментов

Виробничі потужності підприємства “Техкомплект” були завантажені впродовж усього року. У 2020 році попит дещо змінився. Якщо продаж автовишок скоротився на 20%, то реалізація іншої продукції різко зросла: цистерн і автопаливозаправників – утричі, фургонів для аварійно-відновлювальної техніки та вантажопасажирських автомобілів – в 2,5 раза, а малотоннажних самоскидів – навіть учетверо.

За кількістю одиниць спецавтомобілів продаж “Техкомплект”, порівняно з 2019 роком, збільшився на 18,4%. Частка машин на базі IVECO серед усіх проданих спецавтомобілів “Техкомплект” становить 35% (приріст продажу — 43%). Частка машин МАЗ — 19% (приріст продажу 29%). Клієнти також віддавали перевагу спецтехніці на базі моделей Peugeot, Citroen, MAN, JAC і ГАЗ.

Ба більше, в 2020 році “Техкомплект” розширив асортимент базових шасі брендами Foton і Ford Trucks, які вперше підприємство використало для побудови автопаливозаправників і автогідропідйомників.

А тепер розповімо детальніше про переваги клієнтів у 2020 році. Насамперед це п’ять найбільш затребуваних типів підйомних механізмів і кузовних надбудов.

Завдяки нарощуванню темпів дорожнього будівництва в Україні, намітився хороший попит на автопаливозаправники з системою роздачі та обліку палива. У підсумку “Техкомплект” зміг реалізувати кілька партій АТЗ власного виробництва для корпорацій “Автомагістраль-Південь” і ” Автострада”.

Найпопулярніша позиція — моделі для доставки світлих нафтопродуктів, що мають об’єм цистерни 5,5 кубометра і змонтовані на шасі МАЗ-4371 “Корнет”. Також мають попит моделі 4 куб. м на базі IVECO Daily і 10-кубові паливозаправники на МАЗ-5340.

У ролі базових шасі, крім раніше використовуваних і завжди затребуваних бюджетних МАЗ і ГАЗ, а також “європейців” MAN і IVECO, “підтягнулися” такі азійські вантажні торгові марки, як FOTON і JAC.

Крано-маніпуляторні установки італійської марки PM успішно продаються в Україні вже п’ять років. Сьогодні — це реальна альтернатива традиційним кранам із вантажопідйомністю 10-16 т. У 2020 році намітилося збільшення попиту на установку КМУ для спецтехніки (самоскиди, сміттєвози, евакуатори тощо). Модельний ряд кранів-маніпуляторів ЗМ представлений на нашому ринку понад 50 різними серіями-вантажопідйомністю від 1 до 22 т.

У 2020-му році “Техкомплект” представив низку цікавих проектів із використанням кранів-маніпуляторів РМ.

Два бортових автомобіля MAN TGS 33.440 з крано-маніпуляторними установками PM 47522 PX (розраховані на підняття вантажів до 10,46 т на мінімальному вильоті).

Кран-маніпулятор із серії PM 11.5 P Classic Plus із двосекційною стрілою розрахований на підняття вантажів до 5,45 тонн, установка змонтована за кабіною бортової вантажівки MAN TGS 18.290 4×2 BL. Цей спецавтомобіль використовується для автодорожнього сервісу (виготовлення отворів для каналізаційних люків).

Установка PM15523 (з трисекційною стрілою, вантажопідйомність до 7,25 т) на виробництві Техкомплект змонтована на автопоїзд (тягач + бортовий напівпричіп): кран-маніпулятор розташований за кабіною сідельного тягача IVECO Stralis 420. Аналогічні відкидні борти на напівпричепі автопоїзда також можуть бути виготовлені на нашому заводі. Цю спецтехніку передали кінцевому покупцеві партнера Техкомплект — компанії “АМАКО-Україна”.

Бортова платформа для евакуації автотранспорту на базі шасі IVECO Eurocargo 140-220: автомобіль доповнений крано-маніпуляторною установкою PM 19014P LA (г/п 6,95/1,555 т на хв/макс вильоті, вантажний момент 15 тм, хв/макс виліт 2,15/9,35 м, 4 секції). Цей спецавтомобіль виробництва Техкомплект оснащений низькобортною платформою для навантаження і доправлення автотехніки на штрафний майданчик або для сервісу чи ремонту на СТО. Позаду кабіни встановлена вищезазначена крано-маніпуляторна установка з серії pm 19 P Lift Away.

Гідроманіпулятори PM Lift Away (LA) — це спеціальна серія, призначена для евакуації автотехніки. Особливість цієї серії — полегшена стріла, водночас має жорстку конструкцію, з високим значенням вантажопідйомності. Стрілу полегшили, щоб зменшити навантаження ваги автоманіпулятора на платформу вантажного шасі, на якій вже стоїть автомобіль вагою кілька тонн. Для “Центру організації дорожнього руху” зроблено партію з чотирьох таких евакуаторів.

У 2020-му році також зберігся високий попит на аварійно-рятувальні та ремонтні машини — приріст, якщо порівнювати з 2019 роком, становить 43%. Українські газовики придбали близько 30 одиниць техніки на базі Volkswagen, Peugeot і Citroen.

Була і тенденція серед клієнтів (переважно це регіональні «водоканали») на модернізацію спецтехніки зі збереженням уже наявного шасі. У цьому разі досягається хороша економія коштів, адже близько 70% ціни на готовий спецавтомобіль становить вартість базового шасі.

Минулого року “Техкопмлпект” також поставляв такий затребуваний продукт, як автомобілі швидкої медичної допомоги — машини на базі моделей Peugeot і Citroen.

Самоскиди-п’ятитонники від “Техкомплект” розліталися в 2020 році, немов гарячі пиріжки.

“Техкомплект” зараз активно розвиває власну сервісну базу. Сьогодні підприємство успішно обслуговує не тільки свої спецавтомобілі, а й продукцію сторонніх виробників — наприклад, автовишки і крано-маніпуляторні установки, які в буквальному сенсі знаходять тут друге життя.

У новий, 2021 рік Завод спецтехніки “Техкомплект” увійшов сповнений сил і енергії. Головні завдання — утримати стабільно високий попит на автопаливозаправники власного виробництва та автогідропідйомники. Поставлена мета збільшити поставки кранів-маніпуляторів і наростити виробництво кузовних надбудов – самоскидів, фургонів для аварійно-відновлювальної техніки, вахтовок тощо. Підприємство також має намір розширити свою присутність на ринку автомобілів швидкої медичної допомоги, а також спецтехніки на базі легких розвізних моделей.