X

Не жени! Перевищення швидкості – ворог гальмівного шляху!

Опытные водители хорошо знают, что бывают случаи, когда от ДТП часто отделяют буквально доли секунды. Автомобиль, движущийся быстро, не может мгновенно остановиться и превышение скорости – явный враг безопасному тормозному пути.

Науковою мовою дистанція до повного зупинення автомобіля називається зупинний шлях, який має дві складові: час реакції та гальмівний шляху.

Вважається, що час реакції – це відстань, яку автомобіль встиг проїхати відтоді, коли водій помітив небезпеку до натискання на педаль гальма. Нормальний час реакції людини становить 0,5-1,5 секунди і він залежить від низки чинників (фізичного стану водія, його віку, досвіду тощо).

А от гальмівний шлях автомобіля – це вже відстань, яку він проїжджає з моменту початку гальмування до повного зупинення. Ця дистанція в свою чергу також залежить від певних факторів (стан дороги, шин і гальм тощо).

В автомобільній науці навіть існує спеціальна формула, за якою обчислюється приблизний зупинний шлях автомобіля. Приміром, зі швидкості в 60 км/год на сухому асфальті автомобіль зможе повністю зупинитися за 35 м, з 80 км/год – уже за 54 м, а зі 100 км/год – за 78 м! При цьому, під час досліджень встановлено, що на мокрій дорозі  відстань збільшується майже вдвічі!

У населених пунктах водій, здебільшого, бачить пішохода за 36 м перед транспортним засобом. Почавши гальмувати зі швидкості 50 км/год, він найімовірніше уникне наїзду на людину, а от після 60 км/год – пішохода таки можна збити. Нагадаємо, що в Україні можна безкарно їздити в місті навіть зі швидкістю 80 км/год. Якщо при цьому на пішохідному переході раптово з’явиться людина, то автомобіль зіткнеться з нею на швидкості до 62 км/год! Такий удар гарантує людині стовідсотковий летальний результат…

Найістотніше впливає на довжину гальмівного шляху стан шин, а якщо сказати точніше – ступінь їх зношення. Нагадаємо, що згідно з правилами дорожнього руху мінімально допустима глибина протектора шини легкового автомобіля становить 1,6 мм. Хоча, як свідчать численні тести, ця величина занадто мала для гарантування реальної безпеки. Тому, шинники і фахівці у сфері безпеки руху рекомендують міняти літні шини на нові якщо залишилося 3 мм, а зимові – 4 мм.