X

Увага! В Правилах дорожнього руху з 1 травня з’явився новий пункт

В ПДД начал действовать новый пункт, обязывающий владельцев ТС наклеить метку радиочастотной идентификации о прохождении обязательного техосмотра, а водителей при остановке полицейским дать возможность считывать информацию этой метки.

У п. 2.4 чинних ПДР йдеться про те, що після зупинки на вимогу поліцейського водій повинен пред’явити документи (права, техпаспорт і страховку), дати можливість перевірити номери агрегатів і комплектність ТЗ, оглянути його при наявності законних підстав, а також перевірити техстан ТЗ , які підлягають обов’язковому технічному контролю.

Ще 23 січня Кабмін прийняв постанову №46 і з 1 травня в підпункті 2.4 в) ПДР додали таку вимогу: «водій зобов’язаний дати можливість провести з використанням спеціальних приладів зчитування інформації з етикеткою мітки радіочастотної ідентифікації про проходження ТЗ обов’язкового технічного контролю». Також в п. 30.2 зазначено, що самоклейна мітка (її ще називають RFID-мітка) повинна бути розміщена на внутрішній стороні лобового скла в правому верхньому куті.

Нагадаємо, що згідно із законом про дорожній рух (стаття 35) обов’язковому технічному контролю, тобто попросту техогляду, НЕ підлягають легкові автомобілі (крім таксі та тих, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку), а також мотоцикли та мопеди. Втім, процедура обов’язкового техогляду для легкових авто таки передбачена договором про Асоціацію Україна-ЄС, є підготований законопроект, але його прийняття вже кілька разів відкладали.

Тоді хто ж тепер повинен отримати і наклеїти RFID-мітку техогляду? Все той же Закон про дорожній рух визначає періодичність обов’язкового техогляду для таких категорій ТЗ:

  • – для легкових автомобілів, які використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, для вантажних авто до 3,5 т і причепів до них – кожні 2 роки;
  • – для вантажних автомобілів вантажопідйомністю більше 3,5 т і причепів до них, а також таксі – щороку;
  • – для автобусів і спеціалізованих транспортних засобів для перевезення небезпечних вантажів – два рази на рік.