X

Чи діятиме в Україні величезний податок на старі авто

В законопроект о растаможке внесли очень противречивую поправку.

”Автоцентр” наприкінці минулого місяця писав про те, що українським автомобілістам готують іще один податок. Ним пропонують обкласти всі автомобілі, вік яких – понад 5 років. І якщо вдатися в подробиці запропонованого нововведення, то стають зрозумілими деякі труднощі.

Отже, про що йдеться. Як і акциз, податок пропонують розраховувати за спеціальною формулою. Базову ставку слід помножити на коефіцієнти об’єму двигуна (в літрах), віку та екологічного класу.

Для коефіцієнта віку передбачена своя формула: вік авто мінус п’ять років. Тобто для шестирічної машини він становитиме 1, для семирічної – 2, для восьмирічної – 3 тощо.

Екологічний коефіцієнт хочуть визначати на основі еко-стандартів, яким відповідає авто:

Євро-2 і нижче – коефіцієнт 4;

Євро- 3 – 3;

Євро-4 – 2;

Євро-5 – 1,5;

Євро-6 – 1.

Базова ставка для бензинових двигунів становитиме 200 грн, а для дизельних – 300 грн. Отже, річний податок, наприклад, на шестирічний Renault Megane 1,5 dCi становитиме 675 грн.

То в чому ж складність? У тому, що, наприклад, 1,5-літровий ВАЗ-2107 1990 року обійдеться вже в 27600 грн на рік! За такі гроші можна купити сімку ВАЗ. А ось за 40-30-річну ГАЗ-24 Волга доведеться заплатити близько 80 тис. грн! І це при тому, що такими авто володіють люди з низьким або, в кращому випадку, середнім достатком, для яких такі суми є непідйомними (навіть на рік). Тож цілком логічно, що суперечлива поправка не буде прийнята. Але якщо влада ухвалить рішення таким чином “позбутися мотлоху”, то доведеться дати людям альтернативу (причому з компенсацією). І єдиним виходом тут може стати легалізація автомобілів з єврономерами. Але тут усе туманно, час покаже.

“Ця ідея сама по собі є утопічною з кількох причин. По-перше, розраховувати податок з урахуванням об’єму двигуна – неправильно. Є дорогі авто з невеликим об’ємом двигуна, але також багато дешевих машин з великим літражем. Що ж стосується самого оподаткування старих авто за такими розрахунками, то тут ми маємо справу з дискримінацією. Багато людей їздять на олдкарах не  від хорошого життя, і такі платежі вони просто не подужають. До того ж, є і ті, які купують старі автомобілі як забавку, примху – вони часто дають те, чого не дають нові машини. А як тоді в такій ситуації бути колекціонерам, у яких часто в гаражах не одна раритетна модель, та ще й з “великим” двигуном? Для них це теж стане великим шоком і проблемою. Загалом, усе це може вилитися в соціальний бунт, і тоді на вулиці вийдуть уже не лише  володарі нерозмитнених авто, а й дідусі на Волгах. Тож на такий крок влада перед виборами не піде”, – так прокоментував ситуацію “Автоцентру” відомий юрист і адвокат Вадим Володарський.

Постскриптум. Відповідну поправку внесли до законопроекту № 8487. Нагадаємо, це один з так званих законів Южаніної про доступне розмитнення. Нині його готують до другого читання. І вже надійшло близько 90 різних поправок. Звісно, далеко не всі їх підтримає Верховна Рада.

Читайте також:
Теперь владельцам нерастаможенных авто лучше не попадаться на нарушении скорости