X

Яким має бути розмитнення авто: думка нового голови митниці

В Украине планируют сделать процесс растаможивания автомобилей максимально прозрачным

В Україні планують зробити процес розмитнення автомобілів максимально прозорим, щоб знищити корупцію на митниці і дозволити автомобілістам самостійно прораховувати вартість машин. Для цього новопризначений керівник митної служби України Максим Нефьодов планує внести деякі корективи в процес розмитнення і створити дієвий контроль всіх процесів. Про це він розповів в інтерв’ю 5 каналу.

“Митниці треба об’єднати в єдину юридичну особу, тобто відмовитися від цієї історії, коли у нас є якісь князівства: обласний прокурор, обласної суддя, голова ОДА, митник, фітосанітарний інспектор – і це єдина згуртована компанія, яка чекає бізнес з розпростертими обіймами”, – пояснив Нефьодов.

З одного боку, за словами Нефьодова, слід відрізати корупційні потоки, з іншого – створювати умови розмитнення і перетягувати білий, а потім сірий бізнес, підриваючи кормову базу хабарників. “Будемо відверті, багато хто з бізнесу теж цим годується. Не тільки є погані службовці, які беруть гроші з ангелів”, – зазначив глава митної служби.

За словами Нефьодова, деякі схеми можна унеможливити, забравши окремі рішення у чиновників. Можна почати з питань, які вирішуються доволі швидко. Серед них назвав питання розмитнення автомобілів.

За його словами, зараз люди дізнаються про величину мита, яке вони повинні заплатити і як митниця оцінюватиме машину, вже безпосередньо на кордоні. Він зазначив, що причиною цьому служать каталоги Schwacke.

“Якщо ви приїдете на кордон – на кордоні є так звані засекречені каталоги Schwacke, за якими визначається ціна, і комусь пропускають (автомобіль), комусь донараховують (мито), а комусь – донараховують втричі”, – розповів Нефьодов.

Він зазначив, що детальної статистики ні у кого немає і ніхто не знає деталей, як саме нараховують податки на авто. Тому серед автомобілістів з’явилося чимало чуток, що різні митниці використовують різні індикативи, а весь процес розмитнення “м’яко кажучи, напівлегальний”.

Щоб вирішити цюпроблему, Нефьодов пропонує скласти єдину базу вартості розмитнення автомобілів на основі даних про вже ввезені машини. Він наголосив, що ціни неможливо зазначити точно, але все ж вартість розмитнення однакових авто, незалежно від комплектації, має бути в приблизно однакових цінових рамках.

Створення такої бази має зменшити корупцію на митницях, захистити автомобілістів і дозволити їм заздалегідь знати, скільки доведеться платити за розмитнення.

Via: unian.net

Читайте також:
Рада продлила период растаможки авто на еврономерах